Grįžti į straipsnių sąrašą

Apple Pay ir Google Pay reformuoja internetinius mokėjimus Baltijos šalyse.

30.10.2025
4 minutės

Tai, kaip Baltijos šalių klientai atsiskaito internete, keičiasi greičiau nei bet kada anksčiau. Daugelį metų mokėjimų statistika išliko beveik nepakitusi — 85–95 % visų pirkimų buvo apmokami banko mokėjimais, o kortelių mokėjimų dalis išliko nedidelė, bet stabili – paprastai 5–10 %, priklausomai nuo prekybininko veiklos srities.

Ši pusiausvyra pradėjo keistis, kai atsiskaitymuose atsirado Apple Pay ir Google Pay. Pokyčiai buvo akivaizdūs iš karto: jei parduotuvė šias galimybes prideda prie įprastų kortelių mokėjimų, kortelių transakcijų dalis per kelis mėnesius padvigubėja. Po to augimas išlieka nuoseklus. Šiuo metu kortelių mokėjimai, įskaitant Apple Pay ir Google Pay, sudaro apie 20 % visų internetinių atsiskaitymų, o kai kuriose kategorijose dalis dar didesnė. Apple Pay jau aplenkė tradicinius kortelių mokėjimus ir šiuo metu yra maždaug dešimt kartų populiaresnis nei Google Pay.

Nuo banko prie kortelės: esminis pokytis

Ypač įdomu tai, iš kur atsiranda nauji Apple Pay naudotojai. Dauguma, apie 2/3–3/4, anksčiau atsiskaitydavo banko mokėjimais. Tai rodo esminį elgsenos pokytį. Baltijos šalių klientai istoriškai pasitikėjo banko mokėjimais – tai būdinga šiam regionui ir Suomijai.

Paradigmos, kurios atrodė giliai įsišaknijusios, šiandien keičiasi mums prieš akis.

Tuo pačiu tai paaiškina, kodėl vidutinė kortelių mokėjimo suma sumažėjo – Apple Pay ir Google Pay dažniausiai naudojami kasdieniams, mažesnės vertės pirkiniams, kur svarbiausia yra patogumas ir greitis.

Klientų nauda: patogumas ir greitis

Iš kliento perspektyvos šie pokyčiai yra logiški. Nebereikia įvesti kortelės duomenų. Mokėjimą galima atlikti vienu paspaudimu arba per Face ID. Mobiliajame telefone tai ypač svarbu, nes ilgos mokėjimo formos dažnai tampa pagrindine priežastimi, kodėl pirkėjai palieka krepšelį. Apple Pay ir Google Pay mažina trintį naudotojo patirtyje ir reikšmingai gerina konversijos rodiklius.

Prekybininkų perspektyva

Prekybininkai, kurie jau įdiegė Apple Pay ir Google Pay, mato rezultatus: mažiau paliktų krepšelių, daugiau užbaigtų pirkimų, didesnė kortelių mokėjimų dalis. Skirtumas pastebimas labai greitai, net ir be išsamios analizės.

Tačiau ši tendencija turi ir kitą pusę. Kortelių mokėjimai yra brangesni nei mokėjimo inicijavimo paslaugos. Didėjant jų daliai, auga ir bendros mokėjimų sąnaudos. Prekybininkams svarbu tai žinoti ir planuoti savo strategijas, kad būtų išlaikytas balansas tarp naudos ir išlaidų.

Kas toliau?

Ir tai tik pradžia. Artimiausiais mėnesiais MakeCommerce pristatys Click to Pay atsiskaitymo metodą.

"Paveikslėlio

Šis sprendimas pakeis rankinį kortelės duomenų įvedimą ir leis klientams atsiskaityti išsaugotomis kortelėmis vienu paspaudimu. Tai panašu į Apple Pay ir Google Pay, tačiau paremta Visa, Mastercard ir kitų kortelių tinklų sukurtais tarptautiniais standartais. Daugiau informacijos rasite čia: https://www.mastercard.com.sg/en-sg/personal/ways-to-pay/click-to-pay.html

Click to Pay padarys tradicinius kortelių mokėjimus greitesnius, saugesnius ir patogesnius – ypač mobilioje aplinkoje.