Dažnai užduodami klausimai

API ir integracija

Ar galiu integruoti „Make Commerce“ su Wix.com?

Deja, šiuo metu ši integracija nėra galima.

Kaip integruoti „Make Commerce“ su Shoproller?

API raktus (API keys) ir savo elektroninės parduotuvės ID (Shop ID) rasite savo savitarnos paskyroje čia (Settings > API).

Integracijos gidas pateikiamas čia.

Kaip integruoti „Make Commerce“ su Shopify.com?

Shopify integracijos gidas pateikiamas čia.

Sąskaitos išrašas .xml formatu

Sąskaitos išrašas .xml dokumentu pateikiamas ISO 20022 camt.053 formatu.

Žemiau pateikiamos specifikacijos:

Mokėjimų susiejimo ID žyma EndToEndId, pvz.: in example: <EndToEndId>15178</EndToEndId>

Pavedimų įskaitymas arba išskaitymas (į sąskaitą arba iš sąskaitos) – žyma <CdtDbtInd>, pvz.: <CdtDbtInd>DBIT</CdtDbtInd> arba <CdtDbtInd>CRDT</CdtDbtInd>

Įskaitymų/išskaitymų tipas – žyma  ‘Ustrd’, pvz.: <Ustrd>INCOME</Ustrd>

Naudojami tipai:

  • INCOME – klientas (pirkėjas) atliko apmokėjimą
  • REFUND – pinigai buvo grąžinti klientui (pirkėjui)
  • TRX_FEE – „Make Commerce“ komisinis mokestis už mokėjimo apdorojimą (% nuo pervedamos sumos)
  • TRX_FEE_FIX – „Make Commerce“ komisinis mokestis už mokėjimo apdorojimą (fiksuota suma)
  • TRX_FEE_MIN – „Make Commerce“ komisinis mokestis už mokėjimo apdorojimą (fiksuota suma)
  • SERVICE_FEE_PLUGIN – „Make Commerce“ mėnesinis mokestis už paruoštų įskiepių naudojimą
  • SERVICE_FEE_LOGISTICS -„Make Commerce“ mėnesinis mokestis už pristatymo paslaugų naudojimą  („Make Commerce“ įskiepyje)
  • SHIPMENT_DELIVERY_FEE – Mokestis už pristatymą
  • VAT – PVM
  • VAT_CORRECTION – PVM pataisymas dėl apvalinimo klaidų (apskaičiuojamas mėnesio gale)

Apskaita

Kaip apskaičiuojami ir kam taikomi mėnesiniai mokesčiai?

„Make Commerce“ platformoje taikomi dviejų tipų mėnesiniai mokesčiai, t.y. „Make Commerce“ įskiepio mėnesinis mokestis ir mokėjimų būdo komisinis mokestis

Standartinė mokėjimų apdorojimo kaina taikoma vietinių bankų  „Bank Link“ paslaugoms, ir jai mėnesinis mokestis nėra taikomas. (Pvz.: Lietuvoje veikianti elektroninė parduotuvė naudoja Lietuvoje veikiančių bankų „Bank Link“ paslaugą, tokių kaip SwedBank, Seb, Luminor).  Jeigu elektroninės parduotuvės savininkas nori naudoti kreditinių kortelių mokėjimo apdorojimo paslaugas arba užsienio bankų „Bank Link“ paslaugą (Pvz.: rinkti mokėjimus Latvijoje ar Estijoje), tokiu atveju bus taikomas 10 eurų mėnesinis mokestis. Mėnesinis mokestis bus taikomas nepriklausomai nuo to, ar naudojamu būdu buvo apdorota mokėjimų tą mėnesį ar ne. 10 eurų mėnesinis mokestis bus nesvarbu kiek užsienio valstybių mokėjimo būdų pridėsite (t.y. jeigu naudosite pvz.: Latvijos ir Estijos bankų „Bank Link“ paslaugą, mėnesinis mokestis vistiek bus 10 eurų).

Įskiepių mėnesinis mokestis taikomas tokia tvarka:

Jeigu elektroninė parduotuvė naudoja mūsų paruoštus mokėjimo apdorojimo įskiepius – taikomas 10 eurų mėnesinis mokestis.

Jeigu elektroninė parduotuvė naudoja pristatymo funkcionalumą mūsų įskiepiuose, taikomas papildomas 5 eurų mėnesinis mokestis.

Jeigu einamuoju mėnesiu negavote apmokėjimų –  mėnesinis mokestis nebus taikomas.

Įskiepiams, skirtiems testavimui mėnesiniai mokesčiai nėra taikomi.

Mėnesiniai mokesčiai yra išskaičiuojami iš prekybininko sąskaitos kiekvieno mėnesio paskutinę dieną. Jeigu paslaugos pradėtos teikti jau prasidėjus mėnesiui, bus taikomas pilnas mėnesinis mokestis.

Man reikalinga sąskaita – faktūra už pritaikytus komisinius mokesčius

Savo paskyroje Jūs galite parsisiųsti sąskaita – faktūras apsilankę skiltyje „Billing”. Praėjusio mėnesio sąskaita yra sugeneruojama einamojo mėnesio antrąją savaitę.

Jeigu norite jog sąskaitos – faktūros Jums būtu siunčiamos automatiškai, savo paskyroje apsilankykite skiltyje „Settings”, ten nurodykite reikiama elektroninio pašto adresą laukelyje „Invoice e-mail”

Kaip apskaičiuojami komisiniai mokesčiai?

Komisinis mokestis yra apskaičiuojamas kiekvienam Jūsų gautam ir mūsų apdorotam mokėjimui.

Pavyzdys: Jūsų klientas iš Jūsų nupirko prekę kuri kainavo 10 eurų.  Jeigu Jums taikomas 2,5% + 0,30 eur. komisinis mokestis, tuomet „Make Commerce“  apskaičiuos komisinį mokestį tokia tvarka – (2.5%) 0.25 eur + 0.30 eur  = 0.55 eur kurį išskaičiuos iš Jūsų gauto mokėjimo, o likusią sumą 9.45 eur perves Jums sekančią dieną kartu su kitais Jūsų gautais mokėjimais.

Ką reiškia PVM pataisymas (VAT correction) mano sąskaitos išraše?

„Make Commerce“ prie kiekvieno Jūsų gauto atsiskaitymo priskaičiuoja PVM (jeigu Jūsų įmonė yra ne PVM mokėtoja, arba registruota Estijoje). PVM yra apvalinamas iki 1 cento, ko pasekoje mėnesio eigoje gali susidaryti skirtumai tarp gautų / išmokėtų sumų. Siekiant išvengti galimų nesutapimų apskaitoje, kiekvieno mėnesio pradžioje mes atliekame pataisymus, kad bendros sumos sutaptų. dažniausiai tai būna labai mažų sumų pataisymas (1-2 centai), ir sąskaitos išraše turi žymą PVM pataisymas (VAT correction).

Išmokos

Kaip dažnai gausiu mokėjimus iš „Make Commerce“ į savo banko sąskaitą?

Savo paskyroje galite nustatyti mokėjimų dažnumą. Pagal nutylėjimą mokėjimai vykdomi kiekvieną dieną (išmokama praeitos dienos surinkta suma). Tačiau galite nustatyti ir retesnius mokėjimo intervalus, pavyzdžiui kas savaitę ar kas mėnesį.

VISA/MasterCard gauti mokėjimai išmokami su 7 dienų uždelsimu.

Mokėjimai nėra atliekami Estijos nacionalinių švenčių dienomis ir oficialiomis SEPA „Bank Holidays“ dienomis.

Visus Jums atliktus mokėjimus, bet kuriuo metu galite peržiūrėti prisijungę prie savo paskyros.

 

Kurios mano gautos įmokos man išmokamos?

Atkreipiame dėmesį, jog kiekvienas Jūsų gautas mokėjimas einamąja dieną, vienu mokėjimu Jums išmokamas sekančią dieną. Matyti detalius mokėjimų duomenis galite prisijunge prie savo vartotojo paskyros čia.

Apsilankykite skiltyje „Account Statement” norėdami rasti detalius mokėjimus. Kiekvienas Jūsų gautas mokėjimas, kuris jau Jums išmokėtas turės žymą  „Payout ID”.

Kodėl man išmokėta suma neatitinka mano pardavimų sumos?

Dažniausiai Jums išmokama suma skiriasi nuo tos dienos Jūsų faktinių pardavimų nes:

  • Komisiniai mokesčiai yra išskaičiuojami iš kiekvieno Jūsų gauto mokėjimo.
  • Jeigu Jums yra taikomi mėnesiniai mokesčiai, jie yra išskaičiuojami iš Jūsų gautų mokėjimų paskutinę mėnesio dieną. Atkreipiame dėmesį, jeigu Jūsų balanse nepakanka lėšų sumokėti mėnesiui mokesčiui, Jūsų balansas tampa (laikinai) neigiamas.
  • Jeigu Jūs atlikote pinigų grąžinimą klientui
  • Gauti mokėjimai iš kreditinių kortelių, Jums išmokami su 7 dienų uždelsimu. Tokie mokėjimai Jūsų paskyroje atvaizduojami su žyma „COMPLETED“, tačiau neturi išmokos numerio.

Mokėjimo būdai

Ar galiu priimti mokėjimus netik Euro valiuta?

„Make Commerce“ platformoje naudojantis kreditinių kortelių mokėjimų surinkimo paslauga galite rinkti mokėjimus GBP, USD, NOK, SEK ir JPY valiutomis.

  • Mokėjimai ne Euro valiuta galimi tik naudojantis kreditinių kortelių mokėjimų surinkimo paslaugą.
  • Išmokas iš „Make Commerce“ gausite Euro valiuta.
  • Savo elektroninėje parduotuvėje galite naudoti visas aukščiau išvardintas valiutas vienu metu.
  • Gautas mokėjimas yra konvertuojamas į Euro valiutą tuo metu galiojančiu ECB valiutos konvertavimo kursu.
  • Konvertavimo kursas susideda iš Europos Centrinio Banko nustatyto kurso + „Make Commerce“ maržos (pvz.: Jeigu „Make Commerce“ marža yra 1.2% ir eur/gbp konvertavimo kursas yra 0.75860 mokėjimą mes konvertuosime 0.7677032 kursu.
  • Kai mokėjimai apdorojami per API, suma pervedama Euro valiuta (po konvertavimo), ir mokėjimo duomenyse pridedami papildomi meta duomenys ‘original_amount’ ir ‘original_currency’.
  • Mokėjimų sąrašas „Make Commerce“ vartotojo paskyroje visada atvaizduojamas Euro valiuta. Jeigu mokėjimas buvo atliktas kita valiuta, prie mokėjimo matoma žyma ir pateikiama informacija apie tai kokia valiuta buvo darytas originalus mokėjimas ir koks konvertavimo kursas pritaikytas.
  • Jeigu vykdomas mokėjimo grąžinimas – jis vykdomas originalia valiuta (pvz.: 12 gbp). „Make Commerce“ sąskaitos išraše bus parodytas grąžinimas eurais, atitinkamai pagal valiutos konvertavimo kursą, taikomą grąžinimo metu.
  • Norint aktyvuoti ne Euro valiutų palaikymą, susisiekite su klientų aptarnavimo komanda: support@makecommerce.lt

Kaip apskaičiuojamas komisinis mokestis 2.5% + 0.3 EUR?

Komisinis mokestis skaičiuojamas apdorojant kiekvieną mokėjimą atskirai. Komisinis mokestis yra išskaičiuojamas iš apdoroto mokėjimo.

Pavyzdžiui, jeigu prekė kainuoja 50 eurų, tada „Make Commerce“  komisinis mokestis bus apskaičiuotas taip: 0.3 eur +2.5%*50 eur = 1.55 eur. (Jeigu Jūsų įmonė registruota Estijoje, papildomai bus pridėta PVM).

Klientas už prekę sumokės 50 eurų, o mes apdoroję mokėjimą elektroninės parduotuvės savininkui pervesime 50-1.55 = 48.45 eur.

Kodėl negaunu pranešimų el. paštu apie gautus mokėjimus?

Patikrinkite ar nurodytas teisingas el. pašto adresas Jūsų savitarnos paskyroje (Settings > API > Notifications email).

Taip pat patikrinkite „Spam“ katalogą savo naudojamoje elektroninio pašto programoje.

Klientas po apmokėjimo pakeitė užsakymą. Kaip aš galiu inicijuoti papildomą apmokėjimą?

Jeigu Jūsų klientui reikia atlikti papildomą mokėjimą, pavyzdžiui pakeitus užsakymo pristatymo adresą, mes turime paprastą sprendimą – Mokėjimo nuoroda.

Mokėjimo nuoroda gali būti sugeneruota Jūsų asmeninėje „Make Commerce“  paskyroje apsilankius skiltyje „Payment link”.  Įrašykite reikiamą sumą („ .” naudokite tašką atskirti centus), nurodykite mokėjimo paskirtį ir mokėjimo nuoroda sukurta!

Nukopijuokite mokėjimo nuoroda ir nusiųskite savo klientui. Kai klientas paspaus nuorodą, jis bus nukreiptas į apmokėjimo aplinką, kur klientas galės pasirinkti jam patogiausią mokėjimo būdą.

 

Kur galiu pamatyti man taikomas komisinio mokesčio kainas?

Taikomi komisinio mokesčio įkainiai pateikiami Jūsų asmeninėje „Make Commerce“  paskyroje skiltyje „Billing“ . Taip pat komisinio įkainiai pateikiami sutarties priede prieš pradedant bendradarbiavimą.

 

Kaip greitai aktyvuojami mokėjimo būdai?

Dažniausiai tai užtrunka:

  • Lietuvos „Bank Link“  – iki 4 d.d.
  • Latvijos „Bank Link“  – iki 4 d.d.
  • Estijos ir Suomijos „Bank Link“  – iki 2 d.d.
  • Mokėjimų kreditinėmis kortelėmis apdorojimo paslauga – iki 2 savaičių.

 

Pažink savo klientą (KYC) principai

Kodėl pildydamas paraišką rinkti mokėjimus, turiu pateikti tiek daug informacijos?

Mokėjimo įstaigos privalo laikytis pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo, jos yra griežtai prižiūrimos ir tikrinamos valstybinių institucijų. Tad vykdant finansines operacijas privalo gerai pažinti savo klientą ir tinkamai atlikti jo identifikaciją.

Kokius duomenis privalome surinkti apie savo klientą ir kaip numato įstatymai, tad ir duomenų prašome tik tų, kurių reikalauja įstatymai.

Ką reiškia galutinis naudos gavėjas?

Mokėjimo įstaigos, vadovaujantis pinigų plovimo ir teroristu finansavimo prevencijos įstatymais, privalo nustatyti savo klientų galutinį naudos gavėją.

Naudos gavėju įmonėje laikomas fizinis asmuo, kuris yra įmonės savininkas arba kontroliuoja įmonę, ir (arba) fizinis asmuo, kurio vardu yra vykdomas sandoris ar veikla. Naudos gavėju laikomas:

  • Tiesioginis įmonės savininkas – fizinis asmuo, kuris turi 25% ir vieną akciją arba didesnę nei 25% juridinio asmens nuosavybės dalį;
  • Netiesioginis įmonės savininkas – fizinis asmuo, kuris kontroliuoja bendrovę, kuri turi 25% ir vieną akciją arba didesnę kaip 25% įmonės nuosavybės dalį;
  • Kontroliuoja juridinį asmenį kitais būdais, įskaitant per pareikštinių akcijų valdymą, išskyrus akcines bendroves, kurių vertybiniais popieriais prekiaujama reguliuojamose rinkose, kuriose taikomi Europos Sąjungos teisės aktus atitinkantys reikalavimai atskleisti informaciją apie savo veiklą arba lygiaverčiai tarptautiniai standartai. Laikoma, kad fizinis asmuo kontroliuoja bendrovę kitais būdais, jei jis:

a) turi daugumą įmonės balsavimo teisių;
b) turi teisę skirti arba atleisti daugumą įmonės administracinio, valdymo ar priežiūros organo narių ir kartu yra tos įmonės akcininkas;
c) turi teisę įmonei daryti lemiamą įtaką pagal su ta bendrove sudarytą sutartį arba pagal steigimo sutarties ar įstatų nuostatas;

  • Vyresniojo vadovo pareigas einantis fizinis asmuo laikomas galutiniu naudos gavėju tuo atveju, jei panaudojus visas įmanomas priemones fizinis asmuo nenustatytas ar jei kyla abejonių, kad nustatytas asmuo yra tikrasis naudos gavėjas. Vyresnysis vadovas – pakankamai aukštas pareigas einantis darbuotojas, turintis pakankamai žinių apie bendrovei kylančią pinigų plovimo ir (ar) teroristų finansavimo riziką ir atsakingas už sprendimų, galinčių paveikti kylančią riziką, priėmimą. Dažniausiai tai bus vykdantysis direktorius ar jo įgaliotas asmuo.

Kodėl kartais prašome informacijos pakartotinai

Mokėjimo įstaigos pareiga atlikti „pažink savo klientą“ (KYC) procedūrą nėra vienkartinis veiksmas. Nors mokėjimo įstaiga bendradarbiaudama su klientu ir gauna daug informacijos, tačiau norint atitikti įstatymų reikalavimus, turime nustatytais periodais duomenis atnaujinti. Dažniausiai klientų prašome atnaujinti adresą, kontaktinius duomenis, įmonės duomenis. Tad norint atnaujinti šiuos duomenis, kurių negalime gauti iš valstybinių registrų, juos prašome pateikti savo klientų.

Kartais galime paprašyti duomenų ir apie tam tikrus mokėjimus. Kodėl prašome tokios informacijos gali būti kelios priežastys, dažnu atveju tokios informacijos prašo bankas ar kreditinių kortelių aptarnavimo operatorius, vykdantis pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos veiksmus.

Pinigų (Mokėjimų) grąžinimai

Kaip atlikti pinigų grąžinimą savo klientui?

Norint atlikti pinigų grąžinimą klientui, savo paskyroje apsilankykite skiltyje „Transactions“, ir spustelėkite ant reikiamo mokėjimo ID pirmame stulpelyje. pasirinkite reikiamą grąžinti sumą ir spustelėkite „Make a refund“ bei „Confirm“.

Rekomenduojame užpildyti komentaro laukelį, kad ateityje lengvai galėtumėte suprasti grąžinimo priežastį.

Jūs privalote turėti pakankamai lėšų savo „Make Commerce“ sąskaitoje, jog galėtumėte atlikti pinigų grąžinimą. Jeigu Jūsų turimų lėšų nepakanka atlikti grąžinimą susisiekite su mūsų klientų aptarnavimo skyriumi support@makecommerce.lt

Inicijuoti pinigų grąžinimai negali būti atšaukti.

Komisiniai mokesčiai pinigų grąžinimams nėra taikomi, tačiau komisiniai mokesčiai pritaikyti anksčiau apdorojant gautą mokėjimą nėra grąžinami.

Kaip greitai mano klientas gaus pinigų grąžinimą?

Jeigu Jūsų klientas mokėjimą atliko naudodamasis „bank link“ paslauga, pinigų grąžinimas bus atliktas sekančią darbo dieną.

Jeigu Jūsų klientas mokėjimą atliko naudodamasis kreditine kortele, pinigų grąžinimas bus atliktas per 2-3 darbo dienas.

 

Registracija

Kaip užsiregistruoti?

Prašome peržiūrėti reikalavimus čia. Jeigu Jūsų elektroninė parduotuvė atitinka visus reikalavimus, užpildykite registracijos formą čia.  Po registracijos formos užpildymo mūsų klientų aptarnavimo komanda susisieks su Jumis.

 

Ar mano elektroninė parduotuvė privalo naudoti https (SSL sertifikatą)?

Rinkti mokėjimus naudojantis „Bank Link“ paslauga tai nėra būtina, nes klientas yra nukreipiamas į „Make Commerce“  aplinką kuri naudoja SSL sertifikatą. Tačiau norint padidinti savo elektroninės parduotuvės saugumą, rekomenduojame įsidiegti SSL sertifikatą.

Norint rinkti mokėjimus iš kreditinių kortelių, SSL sertifikatas yra privalomas.

Sutarties pakeitimai

Aš jau turiu sutartį su „Make Commerce“, ir noriu pridėti naują el. parduotuvę.

Įsitikinę jog Jūsų nauja elektroninė parduotuvė atitinka visus reikalavimus parašykite mūsų klientų aptarnavimo skyriui el. paštu support@makecommerce.lt

Ką daryti jeigu noriu pakeisti savo elektroninės parduotuvės adresą (domeną)?

Jeigu Jūsų elektroninės parduotuvės adresas (domenas) pasikeitė, susisiekite su mūsų klientų aptarnavimo skyriumi el. paštu support@makecommerce.lt.

Vartotojo paskyra

Kaip pridėti vartotoją į savo „Make Commerce“ paskyrą?

Nauji vartotojai į „Make Commerce“ paskyrą gali būti pridėti apsilankius skiltyje „Settings“ , po to  „Users“ .

Vartotojai gali turėti šias teises:

  • „Administrator“ – gali pridėti naujus vartotojus ir keisti Jūsų elektroninės parduotuvės nustatymus „Make Commerce“ paskyroje. taip pat atlikti pinigų grąžinimus, eksportuoti duomenis.
  • „user (info & refunds)“ – gali atlikti pinigų grąžinimus klientams ir eksportuoti duomenis.
  • „user (info only)“ – gali matyti ir eksportuoti duomenis, tačiau negali atlikti pinigų grąžinimų klientams.

Visa/MasterCard mokėjimai

Ką svarbu žinoti norint rinkti mokėjimus Visa/MasterCard kortelėmis?

Jeigu savo klientams leisite atsiskaityti Visa/MasterCard kortelėmis, turite žinoti, jog yra tikimybė kad gali būti bandoma įvykdyti neteisėtų atsiskaitymų už pirkinius Jūsų elektroninėje parduotuvėje naudojant šį mokėjimo būdą.

Tik Jūs būsite atsakingi jeigu Jūsų elektroninėje parduotuvėje bus įvykdytas neteisėtas atsiskaitymas kreditine kortele (pvz.: pavogta kreditine kortele). Tokiu atveju, Jums gali tekti kompensuoti nuostolius, kuriuos patyrė pavogtos kortelės savininkas.

Esant pinigų grąžinimo tyrimui, prašant bankui (Chargeback), Jums bus pritaikytas 30 eurų mokestis.