Back to all articles

Dirbtinis intelektas – puikus pagalbininkas elektroninėje prekyboje?

14.03.2023

Dirbtinis intelektas – vienas iš pačių moderniausių ir pažangiausių technologinių stebuklų, sparčiai užkariaujančių internetą. Pastarosiomis dienomis technologinių bendrovių kuriami dirbtinio intelekto įrankiai tampa vis prieinamesni ir paprastiems vartotojams, kurie sėkmingai naudojasi beribėmis jų galimybėmis. Šiandien dirbtinis intelektas gali būti paprastai pritaikomas ir elektroninėje prekyboje tiek kuriant parduotuves, tiek ir perkeliant jiems dalį klientų aptarnavimo naštos. Tačiau ar dirbtinis intelektas tikrai yra patikimas įrankis, galintis perimti dalį sunkių darbų bei viską atlikti nepriekaištingai?

Niekam ne paslaptis, jog internetinė prekyba yra laikoma be galo plačia sąvoka, kurią sudaro ne tik prekybos procesas, tačiau ir begalė kitų veiksmų, tokių kaip elektroninės parduotuvės kūrimas, paruošimas, prekių įkėlimas, aprašymų kūrimas ir dar daugiau. Dėl šios priežasties internetinės prekybos verslą pradedantys žmonės neretai turi valandų valandas skirti parduotuvės įvaizdžio kūrimui, produktų pateikimui ir marketinginėms strategijoms. Jeigu bendrą projektą vykdo už skirtingas užduotis atsakingų žmonių komanda, tuomet dažniausiai viskas vyksta greičiau ir sklandžiau. Nepaisant to, taip pat be galo populiaru yra internetinį verslą vystyti ir vienam. Trumpiau tariant, tokiais atvejais vienam žmogui tenka pasirūpinti praktiškai viskuo. Galbūt tai ir leidžia sutaupyti pinigų, tačiau laiko atžvilgiu tai tikrai nėra efektyvu.

Dirbtinio intelekto kuriamas turinys – ne problema!

Ieškodami galimybių visus elektroninės parduotuvės paruošimo darbus atlikti greičiau pradedantieji verslininkai vis dažniau pagalbos ieško dirbtinio intelekto platformose. Dalis jų dar ir šiandien yra visiškai nemokamos, o tai ženkliai didina jų populiarumą visame pasaulyje. Viena populiariausių pastarųjų dienų dirbtinio intelekto platformų – „ChatGPT”, leidžianti akimirksniu sugeneruoti norimos apimties tekstą nurodyta tematika. Tiesą sakant, „ChatGPT” tikrai gali būti puikiu įrankiu, padedančiu automatiškai generuoti prekių ir produktų aprašymus, tinklaraščio įrašus ir dar daugiau.

Nepaisant beribių tekstinio turinio kūrimo galimybių, „ChatGPT” tikrai nėra tobulas, todėl visiškai pasitikėti juo tikrai nereikėtų. Galbūt gramatinių klaidų tekste jis ir nepalieka, tačiau minčių dėstymas yra gana primityvus ir tai yra gana akivaizdu. Dėl šios priežasties jis yra kur kas labiau tinkamas prekių ar produktų aprašymų kūrimui. Prekių ar paslaugų aprašymuose yra rekomenduojama pateikti kuo daugiau potencialiems pirkėjams naudingos informacijos, o tai reiškia, jog tokio tipo tekstai nebūtinai turi būti meniški ar išskirtinai kūrybiški. Turint omenyje tokius reikalavimus, „ChatGPT” tikrai gali sukurti prekių informatyvius produktų ar paslaugų aprašymus. Tikimybė sukurti gerą aprašymą padidėja ir tinkamai suformulavus dirbtiniam intelektui užduotį.

Svarbu paminėti, jog šis įrenginys taip pat veikia ir lietuvių kalba. Žinoma, anglų kalba rašyti jam sekasi kur kas geriau, tačiau primityvius tekstus galima generuoti ir lietuvių kalba. Bet kokiu atveju, nepriklausomai nuo pasirinktos kalbos yra rekomenduojama aklai nekopijuoti sugeneruotų tekstų bei peržvelgti viską pačiam.

Elektroninė prekyba

Robotai, kuriantys vizualus ir aptarnaujantys klientus

Elektroninėje prekyboje taip pat plačiai yra naudojami ir kitos paskirties dirbtinio intelekto robotai, galintys savarankiškai atlikti įvairias funkcijas. Vieni tokių – logotipus ir kitus vizualus automatiškai sugeneruoti padedančios platformos, atliekančios darbą pagal pateiktą užklausą.

Vizualai – neatsiejama internetinių svetainių bei elektroninių parduotuvių dalis. Jie padeda tinkamai atvaizduoti pateikiamą informaciją ir taip ją paverčia kur kas įsimintinesne lankytojams. Kartais parengti vizualus pačiam gali būti gana sudėtinga dėl techninių žinių ir kompetencijos stokos. Nepaisant to, dirbtinio intelekto vizualų kūrimo įrankiai visą darbą atliks vos per kelias akimirkas, o gauti rezultatai neretai leis pasidžiaugti. Kiek sudėtingiau yra su dirbtinio intelekto generuojamais logotipais, kurie iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti pernelyg primityvūs bei šabloniški. Būtent todėl norimo logotipo dirbtinis intelektas gali ir nesukurti, tačiau pabandyti – tikrai verta!

Kalbant apie klientų aptarnavimą, dirbtinis intelektas taip pat tampa vis populiaresniu pasirinkimu net ir didesnių bei visame pasaulyje žinomų kompanijų tarpe. Pavyzdžiui, dar 2021 metais tokios kompanijos kaip „Unilever”, „Nike” ir „eBay” savo internetinėse parduotuvėse pradėjo naudoti automatiškai klientams atsakančius robotus, kurie yra puikiai tinkantys atsakymams į paprastas užklausas. Iš anksto užprogramuojami atsakymai į galimus klientų klausimus padeda nesivarginti dėl klientų aptarnavimo bei užtikrinti geresnę jų naršymo patirtį.

Tačiau vėlgi, šiandien dirbtinis intelektas dar nėra taip pažangiai išvystytas, jog visas jam patikimas užduotis atliktų nepriekaištingai. Tai reiškia, jog aklai pasitikėti jų kompetencija yra truputį anksti, todėl belieka tikėtis, kad tolimesnė technologinė pažanga padidins dirbtinio intelekto galimybes ir jomis galės sėkmingai pasinaudoti kiekvienas elektroninę parduotuvę valdantis verslininkas.

Dirbtinis intelektas – internetinės prekybos ateitis?

Mokslininkai sutaria, jog ateityje dirbtinio intelekto plėtra yra neišvengiama, o tai palies daugelį skirtingų sferų visame pasaulyje. Nors šio unikalaus žmonių išradimo suteikiamos galimybės jau dabar drastiškai keičia elektroninės prekybos taisykles, ateityje dirbtinio intelekto įtaka bus dar didesnė.

Visų pirma, neabejojama, jog ateityje tobulesnis dirbtinis intelektas ne tik leis dabartiniams įrankiams kokybiškiau atlikti pateiktas užduotis, tačiau ir skatins technologijų bendroves kurti naujus, iki šiol dar niekur nematytas funkcijas atliekančius robotus.

Tikėtina, jog pagrindinės savybės, kurias lems pažangesnis dirbtinis intelektas – geresnis klientų aptarnavimas, daugelio užduočių automatizavimas ir dar daugiau. Panašu, jog tai elektroninės prekybos verslo atstovams leis sutaupyti nemažas sumas pinigų bei didesnę jų dalį skirti marketingui ar kitoms plėtros šakoms.

Daugybė žmonių jau šiandien dirbtinį intelektą laiko be galo grėsmingu produktu, keliančiu tiesioginę grėsmę ne tik įvairių specialistų darbo vietoms, bet ir pačiai žmonijai. Vis dėlto kol kas tai yra technologinis stebuklas, efektyviai padedantis tiek elektroninėje prekyboje, tiek ir kitose sferose. 

Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę ir mokėjimo korteles