Geras-blogas elektroninės parduotuvės dizainas
Lietuvoje veikia šimtai, ir gal net tūkstančiai elektroninių parduotuvių, o pridėjus dar dešimtis tūkstančių veikiančių visame pasaulyje, iš kurių Lietuviai taip pat dažnai perka, turime tikrai didžiulę konkurenciją. Esant tokiai nuožmiai kovai dėl kiekvieno pirkėjo, elektroninės parduotuvės dizainas tampa ypatingai svarbia detale. Pirkėjas apsilankęs Jūsų elektroninėje parduotuvėje, visų pirmą atkreips dėmesį į dizainą ir iš jo spręs ar toliau tęsti apsipirkimą, ar ne.
Ne visi esame dizaineriai, tad sukurti stilingą, patrauklų ir svarbiausia funkcionalų parduotuvės dizainą užduotis nelengva. Pateiksime savo įžvalgas, kurios padės Jums susikurti patrauklią elektroninę parduotuvę.
Vienas iš variantų, tai samdyti profesionalią dizaino-programuotojų komandą, ar kreiptis į įmonę kuriančia elektronines parduotuves. Tokiu atveju būsite beveik tikri, jog Jūsų elektroninė parduotuvė turės visas svarbiausias funkcijas, patrauklų ir funkcionalų dizainą. Tačiau, jeigu esate pradedantis verslininkas, samdyti profesionalų komandą gali būti finansiškai nenaudinga, nes šios paslaugos tikrai nepigios.
Kitas variantas, pirkti jau paruoštą elektroninės parduotuvės dizainą kuriai nors populiariai e-komercijos platformai. Viena iš populiariausių tokių platformų yra Woocommerce. Šiai platformai yra sukurta tūkstančiai įvairių dizainų, kuriuos nusipirkti galite čia. Tačiau Jūs turite šiek tiek išmanyti ir programavimą, nes dažnai paruoštus dizainus reikia prisitaikyti prie savo poreikių, ir tam kartais prireikia modifikuoti dizainą. Žinoma, šiam darbui galite pasamdyti ir programuotoją, ir tai bus pigiau nei samdyti visą dizaino agentūrą.
Trečias, ir bene paprasčiausias būdas yra naudotis elektroninių parduotuvių nuomos platformomis, kaip pavyzdžiui shopify.com Žinoma, naudojantis tokiomis platformomis, Jūs turėsite ribotas galimybes redaguoti funkcionalumą ir dizainą, tačiau jeigu verslą internete dar tik pradedate, sutaupysite daug pinigų verslo pradžioje.
Taigi, kad ir kurį iš aukščiau paminėtų būdų kurti elektroninę parduotuvę pasirinksite, didžiausią dėmesį skirkite dizainui. Nesvarbu ar dizainą kursite patys, ar jau pirksite paruoštą šabloną, atkreipkite dėmesį į spalvas, tekstų šriftus, nuotraukų išdėstymą.
Spalvos
Turbūt visi esame matę tinklalapių su tokiomis spalvomis, kai norisi užsimerkti ir uždaryti naršyklės langą. Per ryškios raudonos antraštės, tekstas neišsiskiriantis iš fono spalvos, ir panašiai. Žinoma, Jūs turite išsiskirti iš kitų elektroninių parduotuvių, ir Jūsų tekstas turi būti pastebimas, tačiau tai daryti reikia stilingai ir vartotojui priimtinu būdu.
Prieš pradedant kurti savo dizainą, ar ieškoti paruošto šablono, patartina peržiūrėti pagrindinių savo konkurentų tinklalapius. Kokias spalvų paletes jie naudoja, kokie šriftai ir t.t. Žinoma, tik nekopijuokite visko aklai!
Vienas iš svarbiausių aspektų kuriant dizainą, tai spalvų paletė. Spalvos paletės pasirinkimas negali būti paremtas nuojauta ar „gražu-negražu“ būdu. Spalvos parinkimas tai atskiras mokslas! Ar žinote, kad mėlyna spalva yra mėgstamiausia daugiau nei pusės pasaulio gyventojų spalva? Tai simbolizuoja patikimumą ir laisvę. Žalia žmonėms reiškia natūralumą ir taiką. O raudona yra susijusi su energija, jėga, aistra ir seksualumu. Detaliau apie spalvų pasirinkimą savo tinklalapyje, galite paskaityti websitebuilderexpert.com tinklalapyje.
Šriftas
Šriftas vaidina labai svarbų vaidmenį elektroninėje parduotuvėje ir tinklalapyje. Tokios technologijos kaip „Google Fonts“ šiandien leidžia naudoti daugybę šriftų tekstams rodyti. Gana saugu naudoti tokius šriftus kaip „Arial“, „Tahoma“, „Georgia“, „Verdana“ – juos lengva perskaityti ir jie puikiai atvaizduojami. O „seną gerą“ „Comic Sans“ palikite nuošalyje ir tikrai nemėginkite jo pritaikyti savo dizaine.
Galite daugiau eksperimentuoti su antraščių šriftais. Jei norite paryškinto stiliaus, naudokite storesnius šriftus, jei norite būti švelnesni ir „švaresni“, tuomet tinka plonesni šriftai. Tam puikiai tinka „Helvetica“ šriftų šeima ir jos variacijos.
Taip pat naudokite skirtingus teksto stilius ir dydžius, tačiau būkite nuoseklūs. Antraštės visada turėtų būti tokio pat dydžio. Pagrindiniai tekstai, tokie kaip prekių aprašymai taip pat turi būti vienodo dydžio, spalvų bei turėti tokius pačius tarpus tarp eilučių.
Seniau populiariausias teksto dydis buvo 12, tačiau išplitus mažesniems ekranams, tekstas tapo didesnis. Šiandien vadinamasis minimumas yra 14, net 18 dydis naudojamas, kad tekstas būtų aiškiai įskaitomas.
Dar kelios mintys:
- Jei norite pabrėžti žodžius ar frazes, paryškinkite tik juos, niekada nedarykite viso teksto „Bold“.
- Venkite pabraukimo – pabrauktas tekstas paprastai laikomas nuoroda.
- Taip pat venkite kursyvo, nes jį sunkiau skaityti.
- Naudokite ilgas antraštes ilgiems tekstams.
- Atskirkite skyrius tuščiomis eilutėmis.
Atminkite, kuo daugiau skirtingų šriftų, spalvų ir dydžių naudosite, tuo sunkiau bus perskaityti tekstą.
Taip pat svarbu, kad tuos pačius šriftus naudotumėte ir kitoje savo rinkodarinėje medžiagoje, pavyzdžiui, lankstinukuose ar vizitinėse kortelėse. Tam rekomenduojame susikurti savo įmonės vaizdinį identitetą, kuriame būtų aprašyti Jūsų naudojami šriftai, spalvos ir panašiai.
Nuotraukos ir iliustracijos
Nuotrauka pasako tūkstantį žodžių. Esate girdėję tokį posakį? Mūsų smegenys vaizdą nuotraukoje apdoroja kur kas greičiau, nei skaitytumėme prekės aprašymą. Štai todėl svarbu didelį dėmesį skirti nuotraukoms ir iliustracijoms.
Jeigu parduodate fizinius produktus, turėtumėte patys daryti savo produktų nuotraukas, jeigu tik įmanoma.
Taip pat galite naudoti nuotraukas iš nuotraukų „bankų“ kurdami savo parduotuvės dizainą. Galite rasti nemokamų nuotraukų tokiose portaluose kaip Unsplash, Pexels ir Pixabay.
Jeigu reikia didesnio pasirinkimo ar profesionalesnių nuotraukų, jas galite nusipirkti iš tokių portalų kaip Istockphoto, BigStockPhoto ar Depositphotos.
Ir galiausiai
Kurdami elektroninę parduotuvę atminkite, kad svarbiausia yra užtikrinti gerą vartotojo patirtį. Neperkraukite tinklalapio per ilgais tekstais, nuotraukomis ir iliustracijomis. Kartais mažiau, reiškia daugiau, tad sutelkite dėmesį į svarbiausius elementus, tai yra į patogią navigaciją, intuityvų elementų išdėstymą.