Kainodara internetinėje prekyboje: kokią įtaką kainos daro verslo vystymui?
Kainodaros strategija yra vienas iš pagrindinių veiksnių, lemiančių verslo sėkmę internetinėje prekyboje. Teisinga kainodara gali padidinti pardavimus, pritraukti daugiau klientų ir padėti išsiskirti tarp konkurentų. Svarbu paminėti ir tai, jog kainodaros strategijų taikymas turėtų prasidėti nuo supratimo, kokie yra produktų gamybos ar jų įsigijimo kaštai ir kiek galėtų kainuoti galutinis produkto pateikimas rinkai. Iš esmės šių kaštų skaičiavimas apima ne tik gamybos, tačiau taip pat ir rinkodaros, prekių pristatymo ir sandėliavimo kaštus. Tačiau elektroninės prekybos kainodaros strategija nebūtinai yra susijusi tik su nuolatiniais skaičiavimais. Dažnu atveju tai taip pat reiškia galimybę padėti klientams pakeisti požiūrį į perkamos prekės ar paslaugos vertę. Trumpiau tariant, prekės ar paslaugos kainos nustatymas įprastai būna tiesiogiai susijusi su prekės ar paslaugos vertės suvokimu iš klientų pusės.
Potencialių klientų suvokimas apie prekės ar paslaugos vertę
Kiekvienas internetinės prekybos atstovas turėtų suprasti, jog potencialių klientų suvokimas apie produktą ar paslaugą gali labai skirtis nuo esamų gamybos ar pateikimo kaštų. Tai reiškia, jog kartais atstovaujamo prekės ženklo stiprumas, reklama bei unikalūs produkto bruožai gali suteikti galimybę taikyti aukštesnes kainas net ir tuo atveju, jeigu produkto gamyba yra pigesnė. Šioje vietoje didelę įtaką klientų suvokimui apie parduodamų prekių ar paslaugų vertę sudaro ir parduodamo objekto pozicionavimas bei, žinoma, pateikimas rinkai.
Marketingas jau nuo seno yra laikomas veiksmingu pagalbininku siekiant formuoti parduodamos prekės ar paslaugos įvaizdį. Šiomis dienomis technologinė aplinka leidžia tai daryti dar efektyviau. Visų pirma, gyvenant interneto eroje tiek įprasta reklama tiek ir sudėtingesnės reklaminės kampanijos gali būti įgyvendinamos gerokai paprasčiau. Svarbu paminėti ir tai, jog šiuolaikiniai marketingo įrankiai yra visapusiškai pritaikyti ne tik plačiam informacijos apie produktą skleidimui, tačiau ir jos nukreipimui tikslinei auditorijai. Deja, tačiau ne visuomet tam užtenka turimų įrankių, nes be geros bei tinkamos idėjos jie gali nesuformuoti norimo įvaizdžio potencialiems klientams.
Produkto ar paslaugos didesnės kainos nustatymas yra gerokai paprastesnis, jeigu parduodamos prekės ar paslaugos yra unikalios ir rinkos konkurencinė aplinka nėra plati. Tuo tarpu, jeigu yra prekiaujama identiškais produktais ar paslaugomis, kurias siūlo ir konkurentai – prekės vertės nustatymas tinkamo jos pozicionavimo pagalba bus bereikšmis.
Kainodara, galinti lanksčiai reaguoti į konkurencinę aplinką
Ne paslaptis, jog internetinėje prekyboje konkurencija yra ypač didelė, nes klientai gali lengvai palyginti kainas ir pasiūlymus. Todėl svarbu nuolat stebėti konkurentų kainodarą ir reaguoti į rinkos pokyčius. Kartais gali būti naudinga laikinai sumažinti kainas, siekiant pritraukti daugiau klientų arba atsikratyti senesnių prekių likučio. Tačiau ilgalaikė kainų mažinimo strategija gali sumažinti ne tik prekės ženklo vertę, tačiau taip pat ir pelno maržas.
Prekes ar paslaugas, kurias paprasta rasti daugelyje skirtingų internetinių parduotuvių yra sudėtinga parduoti brangiau. Tai ypač galioja tuomet, jeigu dalis konkurentų siūlo identišką produktą žemesnėmis kainomis. Tokiu atveju visuomet rekomenduojama potencialiems klientams siūlyti įvairias pridėtines vertes, tokias kaip nemokamas prekės pristatymas, pratęsta produkto garantija ar geras klientų aptarnavimas. Dalis klientų visuomet bus pasiryžę mokėti daugiau, jeigu bus įsitikinę, kad identišką prekę brangiau parduodantys pardavėjai tikrai pasirūpins netikėtai iškilusių problemų sprendimo būdais ir užtikrins gerą aptarnavimo patirtį.
Galimybė išlaikyti aukštesnes naujų produktų kainas
Dar vienas puikus būdas išlaikyti aukštesnę parduodamo produkto kainą – atnaujinti jo modelį. Nors ši strategija yra plačiai naudojama daugelio didelių bendrovių, tą gali būti sunku padaryti smulkiems verslams, prekiaujantiems savo gaminamais produktais. Visų pirma, produkto atnaujinimas gali reikalauti nemažai piniginių investicijų ne tik investuojant į pačio produkto gamybą, tačiau ir į rinkodarą, kuri turėtų padėti informuoti žmones apie naujienas.
Gana dažnai didesnės bendrovės ir atlieka produkto atnaujinimus, siekdami sutvarkyti prekės kainodarą. Tai ypač naudinga tuomet, jeigu parduodamas produktas jau kurį laiką yra lengvai prieinamas rinkoje, o milžiniškas kiekis skirtingų, tačiau tą pačią prekę parduodančių pardavėjų neišvengiamai sumažina jos piniginę vertę.
Ateities prognozės
Dirbtinis intelektas – vienas iš ryškiausių pastarojo meto technologinių stebuklų, leidžiančių automatizuoti be galo daug skirtingų sferų bei taip optimizuoti darbo procesus. Specialistai teigia, jog netolimoje ateityje dirbtinis intelektas gali būti pasitelktas ir nustatant internetu parduodamų produktų kainas. Nors tokį funkcionalumą turėsiantys įrankiai dar nėra aiškiai apibrėžti, tačiau spėjama, jog jie gebės analizuoti potencialių klientų elgseną internete bei pritaikyti geriausias kainas kiekvienam jų individualiai. Tai reiškia, kad kainos galimai galės būti pritaikytos kiekvienam klientui atskirai, remiantis jo elgsena, pirkimo istorija ar net geografinėmis savybėmis.
Apibendrinimas
Kainodara – gana sudėtingas procesas, kuris reikalauja strateginio mąstymo, rinkos supratimo ir nuolatinio situacijos vertinimo. Teisinga kainodara gali padėti įmonėms išsiskirti rinkoje, pritraukti ir išlaikyti klientus bei užtikrinti ilgalaikį verslo augimą. Dėl šios priežasties yra be galo svarbu investuoti savo laiką ir išteklius į efektyvios kainodaros strategijos kūrimą bei įgyvendinimą. Sumažinti produkto kainą bei taip padidinti pardavimus visuomet yra lengviausias būdas. Nepaisant to, nereikėtų pamiršti, jog toks strateginis žingsnis daro neigiamą įtaką uždirbamam pelnui.
Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę ir mokėjimo korteles