Kaip infliacija veikia elektroninę prekybą?
Pastaruoju metu žiniasklaidoje yra vis garsiau kalbama apie infliaciją, kuri ne tik sukelia neišvengiamus pokyčius ekonomikoje, tačiau taip pat ir daro tiesioginę įtaką elektroninei prekybai. Nors pati infliacija yra laikoma natūraliu ekonominiu reiškiniu, tačiau kartais ji pasiekia kritinį augimą. Būtent tuomet ekonomistai pradeda dažniau vartoti ir hiperinfliacijos sąvoką.
Deja, tačiau staiga augti pradėjęs pinigų nuvertėjimas dažnai paveikia ir elektroninę prekybą, kuri šiomis dienomis vis dažniau tampa pagrindiniu internetinės prekybos verslo atstovų pajamų šaltiniu. Niekam ne paslaptis, jog didžiausią įtaką infliacija daro būtent kainoms, kurios aktyviausiu šio reiškinio periodu auga kur kas greičiau. Akivaizdžiai didėjančios prekių, produktų, žaliavų ir paslaugų kainos netrukus taip pat sukuria ir naują tendenciją, kurios metu žmonės vis dažniau nusprendžia atsisakyti leisti pinigus, arba daryti tai daug atidžiau.
Kaip infliacija keičia pirkėjų įpročius?
Kaip jau buvo minėta anksčiau, visame pasaulyje augančios prekių ir paslaugų kainos žmones paverčia kur kas pasyvesniais pirkėjais. Trumpiau tariant, pirkėjai ne tik savarankiškai nusprendžia ženkliai mažinti išlaidas, tačiau jos taip pat mažėja, nes pastarieji elementariai nebegali įpirkti dalies prekių ar paslaugų. Didesnis infliacijos lygis mažina žmonių perkamąją galią, nes žmonės prioritetą skiria būtent būtinųjų išlaidų padengimui. Įprastai šios išlaidos būna susijusios su maistu, būstu ar kitais būtinais reikmenimis. Padengę būtinas išlaidas žmonės dažniausiai turi mažiau pinigų, todėl tikimybė, jog jie skirs juos mažiau būtinų prekių pirkimui ženkliai sumažėja.
Nors internetinėje erdvėje šiomis dienomis yra parduodama pačių įvairiausių prekių ar paslaugų, vis dėlto tenka pripažinti, jog didžioji dalis jų gali būti priskiriamos prie mažiau žmogaus gyvenime reikšmingų dalykų. Puikiu mažesnę reikšmę žmogaus gyvenime turinčio produkto pavyzdžiu galima laikyti išmaniųjų telefonų dėkliukus, kuriais šiandien internete prekiauja tikrai nemažai elektroninės prekybos taškų. Tuo tarpu elektroninėje erdvėje parduodami reikšmingesni, kiekvieną dieną žmogaus buityje naudojami produktai gali būti puikiu įrankiu, padedančiu sunku infliacijos laikotarpiu išlaikyti savo elektroninę parduotuvę. Tai ypač galioja tais atvejais, kuomet parduodamų prekių kaina yra konkurencinga kitur parduodamoms tokioms pačioms prekėms.
Žinoma, egzistuoja dar viena paradoksali situacija, kuomet didesnes pajamas gaunanti žmonių grupė elgiasi visiškai atvirkščiai nei absoliuti dauguma. Pastarieji aiškiai supranta galimus infliacijos padarinius, todėl susikaupusias pinigų sumas pradeda naudoti net ir mažiau būtinų prekių ar paslaugų pirkimui. Ekonomistai tokį reiškinį argumentuoja tuo, jog didesnes pajamas turintys bei daugiau pinigų sukaupę žmonės skuba išleisti turimus pinigus tol, kol šių vertė dar labiau nenukrito. Tokiais atvejais šie žmonės ypač pradeda pirkti prabangos segmentui priklausančius produktus, kurie dažnai nėra paprastai įperkami vidutines ar mažesnes pajamas uždirbantiems asmenims. Nors ši tendencija yra įžvelgiama labiau tradicinės prekybos vietose, tačiau elektroninę prekybą tai taip pat paliečia gana dažnai.
Ką infliacija reiškia elektroninės prekybos atstovams?
Kaip ir daugelis žmonių, internetinės prekybos atstovai taip pat dažnai augančią infliaciją pasitinka su nerimu. Natūralu, jog šiuo laikotarpiu visiems iškyla daugybė klausimų, susijusių ne tik su pinigų taupymu, tačiau ir galimybėmis jų užsidirbti daugiau.
Ne paslaptis, jog augančio pinigų nuvertėjimo metu vykstanti elektroninė prekyba žmogaus gyvenime didesnę reikšmę turinčiais produktais yra kur kas pranašesnė, lyginant ją su mažiau reikšmingų produktų pardavimu. Todėl aktyviai augančios infliacijos laikotarpiu dalis internetinės prekybos atstovų gali galvoti, jog trumpalaikis persiorientavimas bei savo parduodamos mažiau reikšmingos produkcijos pakeitimas didesnę reikšmę turinčiais produktais galėtų būti puikus sprendimas, padedantis išlaikyti pardavimų mastus. Žinoma, toks sprendimas skamba gana logiškai, tačiau daugeliu atvejų žengti šio žingsnio tikrai neapsimoka.
Pakeisti internete parduodamos produkcijos tipą yra kur kas sudėtingiau, nei daugelis gali pagalvoti. Visų pirma, toks žingsnis reikalauja nemažai laiko, pastangų bei, žinoma, investicijų. Juk akivaizdu, jog internetinėje parduotuvėje parduodamos produkcijos segmento bei jos tipo keitimas neišvengiamai reikalauja ne tik parduotuvėje esančių nuotraukų ar prekių aprašymų keitimo, tačiau taip pat dažnai gali tekti keisti net ir visą parduotuvės struktūrą. Ne visi elektroninės prekybos atstovai šiuos darbus gali atlikti patys, o papildomos pagalbos samdymas gali kainuoti pernelyg didelę pinigų sumą, kurios dydis taip pat priklauso nuo vyraujančios infliacijos.
Atidžiau pažvelgę į internetines parduotuves bei visą jų struktūrą galime drąsiai teigti, jog tikrai didelė jų dalis yra sukurtos taip, jog pats parduotuvės prekės ženklas yra tiesiogiai susijęs ir su parduodama produkcija. Trumpiau tariant, dažnai parduotuvės pavadinimas, logotipas bei jos struktūra būna visapusiškai pritaikyta prekybai tam tikrais produktais. Taigi, sprendimas keisti parduodamos produkcijos asortimentą elementariai reikalauja per daug papildomų pastangų ir finansinių investicijų net ir tuo atveju, kuomet yra nusprendžiama tiesiog atidaryti visiškai naują, nuo senos elektroninės parduotuvės nepriklausomą internetinės prekybos tašką. Žinoma, imtis naujų verslo iniciatyvų visuomet yra gera mintis, tačiau specialistai rekomenduoja visuomet atsižvelgti ir į aplinkybes. Šiuo atveju infliacija gali būti sunkinančia aplinkybe, kuri skatina rinkos bei ekonomikos nestabilumą. Dėl šios priežasties infliacijos metu vykdomas verslo krypties pokytis yra laikomas ypač rizikingu žingsniu, galinčiu lemti nemenkus nuostolius.
Reikėtų nepamiršti, jog internetinės prekybos krypties keitimas taip gali reikalauti ir naujai parduodamos produkcijos tiekėjų paieškų. TIkėtina, jog naujieji tiekėjai tokiu laikotarpiu irgi gali susidurti su ekonominiais sunkumais, kurie išprovokuoja taip pat augančias jų parduodamų prekių kainas. Taigi, keisti internetinio verslo kryptį ar pradėti naują verslą infliacijos laikotarpiu yra labai rizikinga Dėl šios priežasties specialistai skatina verslo atstovus atidžiai įvertinti savo galimybes bei į verslą žengti ypač atsargiai.
Apibendrinimas
Įprastai infliacija yra laikoma absoliučiai normaliu bei dažnai neišvengiamu reiškiniu ekonomikos augime ir jos cikliškume. Tai reiškia, jog nors laikui bėgant ekonomika ir susiduria su panašiais iššūkiais, tačiau dažnai tai būna laikina ir galiausiai situacija vėl stabilizuojasi. Pardavimai vėl pradeda augti, o verslininkai vėl džiaugiasi kylančiomis pajamomis ne tik tradiciniuose, tačiau ir internetiniuose prekybos taškuose. Svarbu šį laikotarpį stengtis išgyventi ramiai bei vengti didelę riziką keliančių sprendimų.
Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę ir mokėjimo korteles