Populiarūs psichologiniai triukai, kurie padės internete parduoti daugiau
Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog elektroninių parduotuvių administravimas bei internetinio verslo išlaikymas yra sudėtingi procesai, reikalaujantys specifinių žinių, begalės laiko bei daugybės resursų. Dėl šios priežasties dauguma žmonių niekada taip ir nedrįsta išbandyti asmeninės internetinio verslo sėkmės. Tiesa, pelningo internetinio verslo valdymas iš tiesų nėra pats paprasčiausias procesas, tačiau tai yra tikrai kur kas paprasčiau nei daugelis įsivaizduoja.
Internetinio verslo sėkmė – labai individualus rodiklis, kuris gali priklausyti nuo šį verslą valdančio žmogaus tikslų, siekių bei norų. Nors kiekvieno žmogaus sėkmingo verslo suvokimas gali skirtis, tačiau yra ir bendrų bruožų, kuriuos neatsiejama sėkmingo internetinio verslo dalimi laikytų kiekvienas. Viena tokių – stabiliai augančios pajamos ir pelnas. Nuolatinis pajamų ir pelno augimas reikalauja ir stabiliai augančių pardavimų, kuriuos užtikrinti kartais gali būti gana sudėtinga dėl tokių priežasčių kaip konkurencija, ekonominė padėtis ir dar daugiau. Vis dėlto žvelgiant iš primityviosios pusės, žmonės yra linkę nuolat pirkti, todėl kartais tereikia suprasti kaip tuo pasinaudoti. Vienas iš efektyviausių būdų – psichologinių triukų naudojimas elektroninėje parduotuvėje. Tačiau kaip šiuos triukus reikėtų pritaikyti elektroninėms parduotuvėms?
Žmonių poreikis mėgdžioti
Niekam ne paslaptis, jog žmonės yra ypač linkę kreipti dėmesį į kitų žmonių vykdomą veiklą bei jų pasirinkimus. Trumpai tariant, žmonės pastoviai stebi aplinkinius, juos analizuoja ir kartais net nesusimąsto, jog dalis jų gyvenimuose daromų pasirinkimų yra padaromi būtent dėl aplinkinių įtakos. Žinoma, vis dėlto ši įtaka yra labiau daroma pasąmoningai, todėl ją pastebėti kartais yra be galo sunku. Psichologai taip pat dažnai sako, jog būtent aplinkinių žmonių stebėjimas bei jų daroma įtaka pasirinkimams yra tiesiogiai susiję ir su žmonių veiksmų atkartojimu. Tai reiškia, jog žmonės dažnai net nepastebi pasąmoningai kylančio noro atkartoti kitų žmonių veiksmus. Kaip jau buvo minėta anksčiau, yra net keli pagrindiniai psichologiniai triukai, kurių naudojimas elektroninėje prekyboje gali padėti ženkliai padidinti pardavimus. Vienas tokių – netiesioginis žmonių skatinimas mėgdžioti kitus žmones bei jų veiklą internetinėse parduotuvėse. Puikus to pavyzdys – internetinėje parduotuvėje besilankančių bei įvairias prekes peržiūrinėjančių žmonių informavimas apie šios prekės populiarumą ar perkamumą.
Šis psichologinis triukas yra gana populiarus, o jį naudoja net ir tikri elektroninės prekybos milžinai, tokie kaip pigu.lt. Kitą kartą naršydami elektroninėje parduotuvėje atkreipkite dėmesį į konkrečios prekės puslapyje esančią lentelę su užrašu – “Per savaitę ši prekė buvo peržiūrėta X kartų”. Kuo yra didesnis prekės peržiūrų skaičius, tuo didesnė tikimybė šį produktą sėkmingai parduoti elektroninės parduotuvės lankytojams. Taip yra todėl, jog prekės ar paslaugos pardavėjas potencialiam pirkėjui perduoda svarbią informaciją apie peržiūrimos prekės populiarumą bei jos reikalingumą pirkėjų tarpe.
Kryžminiai pardavimai
Turbūt kiekvienas bent kartą yra pastebėjęs, jog tam tikrose elektroninėse parduotuvėse yra naudojama kryžminių pardavimų taktika, kurios pagrindinis tikslas – didinti parduodamų prekių kiekį net ir tuomet, kai klientas jau yra įsipareigojęs bent kažką įsigyti. Puikus šios taktikos pavyzdys – elektroninėje parduotuvėje parduodamos prekės grupavimas su kitais to paties ar panašaus segmento produktais. Ši prekybininkų naudojama taktika yra ypač gerai įžvelgiama vienose iš didžiausių Lietuvos elektroninių parduotuvių. Todėl nenustebkite, jog internetu pirkdami lėkštę netrukus galite pamatyti ir šalia esantį pasiūlymą kartu įsigyti ir šakutę.
Pagrindinis kryžminių pardavimų skatinimo strategijos tikslas – didinti pardavimų apimtis grupuojant to paties ar skirtingo segmento produktus. Vienas iš labiausiai pirkėjus viliojančių šios taktikos privalumų – panašių prekių grupavimas bei galimybė jas įsigyti vos keliais mygtukų paspaudimais. Trumpiau tariant, pirkėjui nereikia pirkinių krepšelio formuoti pačiam, nes tai yra atliekama už jį. Verslininkai, norintys internetinėse parduotuvėse išbandyti šią pardavimų didinimo strategiją, turėtų sudaryti konkrečių, tarpusavyje derančių produktų sąrašą bei juos sugrupuoti. Tuomet šias produktų grupes reikia pateikti konkrečiais, panašiam segmentui priklausančių produktų pasiūlymais, taip didinant tikimybę, kad pirkėjas savo perkamų prekių krepšelio turinį padidins ir pardavėjo siūlomais produktais.
Parduodamos prekės kainos sumažinimas bei pirkėjų informavimas apie ribotą jų kiekį.
Kaina – bene didžiausią įtaką pirkėjo sprendimui darantis reiškinys, nuo kurio taip pat priklauso ir prekybininko uždarbis. Būtent dėl šios priežasties prekybininkams kartais tenka laviruoti tarp skirtingų kainų tol, kol yra randamas geriausias tikimybės parduoti bei galimo uždarbio santykis. Geresnės kainos pasiūlymo pateikimo taktika taip pat yra naudojama gana plačiai. Nors dažnai ši taktika yra naudojama specialių išpardavimų metu bei kitų marketinginių progų metu, tačiau kartais akcijinių kainų pateikimas yra atliekamas atsitiktiniu metu. Taip pat pasitaiko atvejų, kuomet prekybininkai sąmoningai padidina reguliarią parduodamos prekės kainą bei netrukus jai suteikia akciją bei siūlo ją įsigyti už tą kainą, kurios prekė iš tikrųjų yra verta. Tokiu atveju prekę perkantys žmonės ne visuomet yra linkę gilintis į tikrąją prekės vertę, o ekrane rodoma nuolaida tampa pagrindiniu reiškiniu, skatinančiu nepraleisti progos bei prekę įsigyti „pigiau”.
Visiškai panašų poveikį galimiems prekių pirkėjams daro ir jų informavimas apie ribotą likusių prekių kiekį. Ši taktika yra ypač veiksminga tuomet, kai yra rašoma, kad prekių liko tik keli, arba vos vienas vienetas. Tuomet pirkėjai suskumba įsigyti šią prekę bei nepraleisti pasitaikiusios progos.
Psichologinių triukų panaudojimas praktikoje
Tiesą sakant, psichologiniai triukai, padedantys didinti elektroninių parduotuvių pajamas yra tikrai efektyvūs. Milžinišką jų efektyvumą ypač gerai parodo gana platus jų naudojimas skirtingose elektroninėse parduotuvėse. Vertinant, jog šiuos triukus gana dažnai naudoja net ir patys didžiausi Lietuvos elektroninių parduotuvių tinklai, galima drąsiai teigti, jog juos išbandyti yra tikrai verta. Žinoma, ypač svarbu yra visų šių psichologinių elementų nepaversti ypač įkyriais, nes tai gali daryti priešingą poveikį nei yra siekiama.
Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę ir mokėjimo korteles