Back to all articles

3 priežastys, kodėl verta perkelti vykdomą prekybą į internetinę erdvę jau dabar

29.08.2022

Apie sparčiai augančią internetinės prekybos reikšmę visame pasaulyje yra kalbama vis garsiau. Šį teiginį aiškiai pabrėžia ne tik internetinės prekybos specialistai, tačiau ir patys vartotojai, kurie ypač vertina galimybę apsipirkti patogiai. Žinoma, nors patogumas dažnai ir yra laikomas pagrindine priežastimi, lemiančia elektroninės prekybos augimą, tačiau tokių priežasčių yra ir daugiau.

Šiomis dienomis internete yra tūkstančiai skirtingų elektroninių parduotuvių, suteikiančių galimybę klientams įsigyti praktiškai bet ką. Tiesą sakant, didžioji dalis fizinių verslų jau gerokai anksčiau nusprendė veiklą vystyti ir internete. Nepaisant to, kai kurie verslininkai dar ir šiandien dvejoja bei pasirenka prekybą vystyti tik fiziniu būdu.

Būtų galima drąsiai teigti, jog sprendimas savo prekybą perkelti į interneto erdvę yra teisingas bei turintis nemažai potencialo. Kodėl tuomet kai kurie verslininkai to atsisako? Kodėl verta išbandyti šį naujovišką prekybos metodą?

Kas dažniausiai stabdo verslininkus nuo prekybos perkėlimo į internetą?

Viena iš dažniausių priežasčių, kodėl verslininkai bijo atidaryti elektroninę parduotuvę – baimė, jog visas šis verslo skaitmenizavimo procesas yra sudėtingas bei reikalaujantis specifinių įgūdžių. Šiomis dienomis elektroninės parduotuvės sukūrimas yra gana paprastas, o tai lemia ne tik patogūs bei visiems suprantami internetinių parduotuvių kūrimo įrankiai, tačiau taip pat ir papildomą pagalbą teikiančių įskiepių gausa. Akivaizdu, jog elektroninės parduotuvės atidarymą sudaro ne tik internetinės svetainės sukūrimas, bet ir jos pritaikymas prekybos procesams. Pavyzdžiui, kuriant internetinę parduotuvę yra būtina pasirūpinti tinkamu parduodamų produktų pateikimu, galimybe pirkėjams atsiskaityti už pirkinius ir dar daugiau.

Būtent šie veiksniai ir verčia verslininkus atsisakyti internetinės parduotuvės atidarymo ar bent jau jį atidėti. Taip pat didelę įtaką darančia priežastimi neretai tampa ir dideli elektroninių parduotuvių kūrimo įkainiai, kuomet yra kreipiamasi į šios srities specialistus. Žinoma, kreiptis pagalbos į internetinių svetainių bei elektroninės prekybos specialistus gali būti finansiškai skausmingas žingsnis, todėl nereikėtų pamiršti, jog pirmiesiems žingiams skaitmenio verslo erdvėje kartais gali užtekti ir savarankiškų pastangų bei kelių video pamokų „YouTube“  platformoje.

Kaip jau buvo minėta anksčiau, verslas internete šiomis dienomis išgyvena tikrą aukso amžių, todėl kelti prekybą būtent ten – tikrai verta. Štai 3 priežastys, kodėl verta perkelti savo fizinę prekybą į internetą.

  • Galimybė apsipirkti būnant bet kur, kur yra interneto ryšys

Internetas šiandien yra pasiekiamas praktiškai visur. Tai suteikia patogią galimybę ne tik naršyti socialiniuose tinkluose ar ieškoti reikiamos informacijos, bet ir apsipirkti.

Galimybė internetines parduotuves pasiekti nuotoliniu būdu yra praktiškai tas pats, kas virtualioje erdvėje vaikščioti po milžinišką prekybos centrą bei neskubant išsirinkti tai, ką įsigyti norisi labiausiai. 

Pasak Lietuvos Statistikos Departamento, dar 2020 metais Lietuvoje internetu sėkmingai naudojosi daugiau nei 82% visų namų ūkių. Labai tikėtina, jog šiandien juo naudojasi gerokai didesnė dalis visų šalies gyventojų. Šie skaičiai aiškiai parodo, jog dažnu atveju yra kur kas didesnė tikimybė, jog elektroninėje parduotuvėje apsilankys gerokai daugiau žmonių, lyginant ją su fizine parduotuve. Tai patvirtina ir tai, jog patogiai pasiekti elektroninę parduotuvę bet kuriuo metu gali ir svetur gyvenantys žmonės. Trumpiau tariant, atidarius elektroninę parduotuvę, akimirksniu atsiveria galimybės ir prekybai į užsienį. Daugiau parduotuvės lankytojų – didesnė tikimybė parduoti. Juk būtent to ir nori visi prekybininkai, tiesa?

  • Įpročiai, kurių internetinių parduotuvių lankytojai keisti nenori

Šiandien apsipirkimas internetu daugeliui jau yra tapęs įpročiu, kurio keisti tikrai nesinori. Taip yra todėl, jog apsipirkimas internetu yra be galo patogus. Prie dažnesnio apsipirkimo internetu žmones įpratino ir dar visai neseniai praūžusi COVID-19 banga, kurios metu dėl įvestų judėjimo apribojimų prekyba internetu buvo bene vienintelis išsigelbėjimas ne tik pasaulio ekonomikai, bet ir patiems gyventojams.

Šiandien elektroninės prekybos specialistai sako, jog ateityje apsipirkimas internetu turės dar didesnę reikšmę ekonomikai, o tai reiškia, jog daugės ne tik elektroninių parduotuvių, bet ir internetu prekes perkančių gyventojų.

Didžioji dauguma internete dažnai prekes perkančių gyventojų internetą renkasi dėl kelių priežasčių, tokių kaip prekių pristatymas į norimas vietas bei galimybė paprasčiau grąžinti prekę pardavėjui, jeigu ši pirkėjo vis dėlto netenkina. Žinant visus šiuos niuansus darosi suprantama, kodėl šių pirkimo įpročių keisti nesinori.

  • Neribotos plėtros galimybės ir puikus būdas įžengti į rinką

Kiekvienas verslininkas žino, jog pirmieji žingsniai rinkoje neretai būna skaudūs ir ne visuomet atnešantys norimos naudos. Deja, tačiau ši tendencija dažnai galioja ne tik fizinės, tačiau ir elektroninės prekybos atstovams. Nepaisant to, žengti į rinką pradedant prekybą internete yra kur kas paprasčiau. Pagrindinė to priežastis – didesnė tikimybė būti pastebėtam. Internetu kiekvieną dieną visame pasaulyje naudojasi milijardai žmonių, o tai kur kas padidina tikimybę būti pastebėtam ar įvertintam. Padidinti populiarumą taip pat patogiai gali padėti ir tokie įrankiai kaip reklamos su nuorodomis, nukreipiančiomis į turimą elektroninę parduotuvę.

Tuo tarpu kalbant apie plėtrą, internetinė prekyba yra puikus būdas pradėti prekiauti ir į užsienio šalis ar plėsti prekybą vienoje šalyje. Svarbiausia nebijoti eksperimentuoti bei investuoti į turimą internetinę parduotuvę stengiantis paversti ją patogesne, patrauklesne ar lengviau randama interneto platybėse.

Jeigu vis dėlto verslininkus kamuoja mintis, jog turimas produktas nėra tinkamas pardavimams internete, jie greičiausiai klysta. Šiandien internete galima įsigyti praktiškai bet ką, o tai tik dar kartą įrodo, koks universalus įrankis yra elektroninė parduotuvė.

Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę ir mokėjimo korteles