Prieš surenkant visą reikiamą informaciją iš kliento, prašome, jei įmanoma, neparduoti jokių papildomų produktų/paslaugų klientui.
Kad išvengtumėte kortelių operacijų grąžinimo (ChargeBack):
- Kontaktinė informacija ir klientų aptarnavimas. Prekybininko kontaktinė informacija turi būti lengvai randama ir teisinga internetinėje parduotuvėje, kad kilus klausimams klientas galėtų tiesiogiai susisiekti su prekybininku.
- Pirkimo, grąžinimo ir pristatymo sąlygos. Jei aiškios, išsamios ir lengvai randamos taisyklės ir sąlygos pateikiamos internetinėje parduotuvėje , tai sumažina mokėjimų grąžinimo riziką.
- Užsakymo patvirtinimas. Patvirtinus užsakymą geriausia klientui išsiųsti elektroninį laišką jo nurodytu adresu ir kitą patvirtinimą po prekės išsiuntimo, kuriame pateikiama informacija apie prekybininką, užsakymą ir pristatymo adresą.
- Pristatymo patvirtinimas/dokumentacija. Įsitikinkite, kad tiek pristatant, tiek atsiimant prekes būtų prašoma parašo. Tik taip prekybininkas gali įrodyti, kad prekės iš tikrųjų buvo perduotos pirkėjui. Jei pirkėjas teigia, kad negavo prekių, pakuotės palikimas prie durų ar prekės nufotografavimas, deja, nėra pakankamas įrodymas, kad Visa/Mastercard galėtų patikrinti, ar pirkėjas tikrai gavo prekes.
Prekybininkas, siekdamas išvengti nesąžiningų sandorių, turi aktyviai ir nuolat stebėti savo internetinės parduotuvės/tinklalapio operacijas ir nepamiršti šių dalykų:
1. Pristatymo adresai. Jei pristatymo adresas skiriasi nuo kliento/mokėtojo adreso ir pristatymo adresas yra viešbutis, svečių namai, tarptautinė pašto tarpininko tarnyba arba pašto dėžutė arba produktai dažniausiai pristatomi į Baltijos šalis, tačiau pristatymo adresas yra kitoje valstybėje, prekybininkas turėtų susisiekti su klientu. Taip pat svarbu nepamiršti, ar pasikartojantys vardai ir adresai yra vienodi.
2. Užsakymai iš to paties asmens. Jeigu iš vieno asmens/vieno IP adreso vyksta labai dažni sandoriai, tai yra pagrindas susisiekti su klientu ir teirautis papildomos informacijos. Ypatingas dėmesys turėtų būti skiriamas klientams, kurie turi keletą nesėkmingų operacijų ir galiausiai įvyksta mokėjimas. Tai reiškia, kad gali būti naudojamos skirtingos mokėjimo kortelės arba kitokia nesąžininga veikla.
3. Kliento kontaktinė informacija. Prekybininkas turi turėti galimybę susisiekti su klientu dėl operacijos detalių, todėl internetinė parduotuvė/interneto aplinka turi išsaugoti kuo daugiau informacijos apie klientą. Reikalinga informacija yra kliento vardas, pavardė, el. paštas, kontaktinis telefono numeris, pristatymo adresas, pastabų langelis pateikiant užsakymą. Jei kontaktinė informacija yra neišsami, ją reikia nurodyti, o jei tai neįmanoma, grąžinkite pinigus neišsiųsdami jokių prekių.
4. Labai didelis prekių kiekis. Jeigu internetinėje parduotuvėje pateikiamas neįprastai didelės sumos užsakymas, prekybininkas turi teisę paprašyti kliento asmens tapatybę patvirtinančių dokumentų kopijų. Naujiems klientams, kurie užsisako didelius kiekius prekių, kurias nesunku perparduoti, patartina būti ypač atsargiems.
5. Užsakymai iš neįprastos vietos. Kaip ir su pristatymo adresais, būtina atkreipti dėmesį į užsakymus iš neįprastų vietų, ypač už Europos ribų. Kilus įtarimams, internetinė parduotuvė turėtų susisiekti su klientu ir paprašyti papildomos informacijos bei asmens tapatybę patvirtinančių dokumentų kopijų.