Back to all articles

Konversijų rodiklis – vienas svarbiausių internetinės prekybos indikatorių, parodančių pardavimų efektyvumą

09.11.2022

Šiais laikais marketingas yra be galo plati sąvoka, kurią sudaro ne tik reklama, tačiau ir begalė duomenų, kuriuos panaudojus tinkamai galima tikėtis pardavimų augimo. Pirmosios marketingo užuomazgos susikūrė dar gilioje senovėje. Žinoma, tuomet viskas buvo gana primityvu, todėl ir galimybės buvo ribotos. Tuo tarpu šiandien akivaizdi technologijų pažanga leidžia pasiekti kur kas daugiau ne tik fizinėje, tačiau ir internetinėje prekybos erdvėje.

Duomenys yra viena iš esminių sėkmingos internetinės prekybos dalių. Jų stebėjimas, rinkimas bei analizė suteikia galimybę priimti tam tikrus sprendimus ar spręsti įvairias problemas. Deja, tačiau didžioji dalis duomenų be specifinių žinių bagažo neretai tampa beverčiais skaičiais. Tuo tarpu, žinios bei suvokimas renkamus duomenis dažnai paverčia atsakymu į visus iškilusius klausimus.

Nereikėtų pamiršti, jog rinkodarinių duomenų rinkimui yra būtini specialiai tam pritaikyti įrankiai. Nors rinkoje yra tikrai nemažai marketingo duomenų rinkimui bei analizei skirtų įrankių, tačiau populiariausiu yra laikomas būtent „Google Analytics“.

„Google Analytics“ yra universalus įrankis, suteikiantis nemažai internetiniam verslui reikšmingos informacijos. Negana to, milžinišką jo populiarumą lemia ir tai, jog šia analizės bei duomenų stebėjimo platforma gali kiekvienas naudotis visiškai nemokamai. Tačiau kaip jau buvo minėta anksčiau, naudingas jis tik tuomet, kai yra aiškiai suprantama, kokią informaciją jis pateikia ir kokia yra jos tikroji reikšmė.

Conversion Rate (Konversijų rodiklis)

Ne paslaptis, jog kiekvienas internetinėje parduotuvėje apsilankęs lankytojas yra potencialus pirkėjas. Tai reiškia, jog tam tikra dalis lankytoju anksčiau ar vėliau tampa pirkėjais, tačiau tikrai ne visi.

Konversijų rodiklis padeda aiškiai suprasti, kokia dalis visų lankytojų tampa pirkėjais. Trumpiau tariant, jo dėka galime žinoti, kokia vidutinė tikimybė yra parduoti kažkokią prekę atsitiktiniam internetinės parduotuvės lankytojui. Šis skaičius nuolat kinta, o jo reikšmę keičia ne tik kiekvienas svetainėje tik apsilankęs, tačiau ir prekę įsigyti nusprendęs klientas.  Įprastai konversijų rodiklis yra nurodomas procentais, nes taip yra kur kas paprasčiau suprasti teorinę pardavimo tikimybę. Šis svarbus internetinio marketingo rodiklis yra išgaunamas pardavimų skaičių padalinus iš visų apsilankymų joje skaičiaus. Pavyzdžiui, jeigu iš 1000 apsilankymų pardavimais virto bent 50, tai reiškia, jog konversijų rodiklis yra 5%. Kad būtų dar aiškiau, skaičius 50 sudaro 5% skaičiaus 1000.

Aukštas konversijų rodiklis yra kiekvieno internetinės prekybos verslo atstovo siekiamybė. Nepaisant to, labai dažnai šis skaičius nebūna aukštesnis nei keli procentai. Specialistų teigimu, turėti bent 3% konversijų rodiklį jau yra labai gerai. Tuo tarpu mažas konversijų rodiklis gali signalizuoti apie tam tikras problemas, neleidžiančias potencialiems klientams priimti galutinio sprendimo spustelėti mygtuką „įsigyti“. Galbūt tai prastas produkto pateikimas? Galbūt parduodamos prekės kaina nėra konkurencinga? Priežasčių gali būti daug, todėl svarbu yra ekperimentuoti, ieškoti problemos, ją identifikuoti bei pašalinti.

Konversijų rodiklio optimizavimas. Dažniausiai taikomos strategijos

Konversijų rodiklio optimizavimas (Conversion Rate Optimization) yra procesas, kurio metu yra siekiama pačiais įvairiausiais būdais pagerinti šį rodiklį. Kokie yra dažniausiai internetinėje prekyboje naudojami konversijų rodiklio gerinimo būdai?

  • Pirkimo proceso supaprastinimas

Kartais pasitaiko atvejų, kuomet apsipirkimas elektroninėje parduotuvėje tampa tikrų tikriausiu iššūkiu. Taip būna tuomet, kai visas apsipirkimo procesas pirkėjams pasirodo per daug sudėtingas. Pavyzdžiui, būtinybė pildyti milžiniškus kiekius duomenų, nežinojimas kaip pereiti prie apmokėjimo ir dar daugiau. Tai – vienas iš didžiausių veiksnių, mažinančių konversijų rodiklį, nes sudėtingi procesai atbaido klientus ir šie nusprendžia nutraukti jau pradėtą apsipirkimo procesą. Dėl šios priežasties visuomet reikia stengtis maksimaliai supaprastinti visą prekės įsigijimo eigą bei paversti ją kaip įmanoma paprastesne. 

  • „Live Chat“ funkcijos įdiegimas

„Live Chat“ funkcija – bene didžiausią naudą teikianti funkcija, kurios dėka internetinės parduotuvės lankytojai naršymo metu gali tiesiogiai susisiekti su pardavėju bei užduoti iškilusius klausimus. Žinoma, „Live Chat“ funkcijos įdiegimas į turimą elektroninę parduotuvę taip pat dažnai reiškia, jog pardavėjas turi būti nuolat pasiekiamas, tiek vakarais, tiek savaitgaliais, tiek ir šventinėmis dienomis. Nepaisant to, tikrai dažnai toks atsidavimas duoda teigiamų rezultatų, o tobulu atveju tai gali padidinti bendrą konversijų rodiklį net kelis kartus.

  • Atsiliepimų sekcijos integracija

Internetinėje prekyboje atsiliepimai daro kur kas didesnę įtaką nei daugelis mano. Vienas iš geriausių atsiliepimų suteikiamos svarbos pavyzdžių – apsipirkimas „Amazon“, „Aliexpress“ ar kituose internetinės prekybos milžinuose. Žmonės tikrai dažnai užsuka į atsiliepimams skirtą sekciją bei skaito ten esančią informaciją ar nuotraukas, norėdami įsitikinti, jog kiti identišką prekę pirkę asmenys ją tikrai gavo ir neliko apgauti. Jeigu po konkrečia preke yra atsiliepimų su tikrų žmonių pateiktomis parduodamos prekės nuotraukomis, galbūt ją pirkti tikrai saugu?

  • Blaškančių reiškinių pašalinimas ar sumažinimas

Šiomis dienomis dauguma elektroninių parduotuvių naudoja ekrane staiga pasirodančius vaizdus, su informacija ir nukreipiamosiomis nuorodomis. Ši funkcija dar yra žinoma kaip „Pop-Up“. Pagrindinis jos tikslas – perduoti internetinės parduotuvės lankytojams informaciją bei įsitikinti, jog jie tikrai ją pamatė. Deja, kartais daugybė ekrane pasirodančių „Pop-Up“ vaizdų lankytojus pradeda blaškyti, o šie neapsikentę palieka parduotuvę. Blogiausia, kuomet „Pop-Up“ funkcija yra naudojama, kuomet klientas jau keliauja į prekių krepšelį ir juda apmokėjimo link. Tuo metu blaškančių veiksnių reikėtų vengti, nes tai gali tapti kliūtimis, skatinančiomis nutraukti paskutinę bei pačią svarbiausią apsipirkimo fazę.

Trumpas apibendrinimas

Tinkamai atlikti konversijų rodiklio optimizavimo veiksmai neabejotinai padidins šį rodiklį bei leis efektyviai padidinti pajamas. Žinoma, visiems vienodas veiksmų planas nebūtinai veiks vienodai, todėl kartais gali tekti eksperimentuoti bei stebėti, kokie veiksmai gerina pardavimų skaičiui tiesioginę įtaką darančius rodiklius.

Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę ir mokėjimo korteles