Back to all articles

Kriterijai, kurie padės nuspręsti, ar Jums reikia elektroninės parduotuvės

03.02.2021

MakeCommerce.lt yra mokėjimų surinkimo platforma skirta Jūsų internetinės parduotuvės mokėjimų surinkimui, padedanti Jūsų elektroninėje parduotuvėje rinkti mokėjimus iš klientų per elektroninę bankininkystę bei mokėjimo korteles. Su elektroninės prekybos savininkais dalinamės savo sukauptomis žiniomis šiame ir kituose mūsų tinklaraščio straipsniuose.

Planuojate pardavinėti prekes, o gal jau tai darote? Be abejo, karantino režimas šį procesą labai pakoregavo. Kone visi verslai nutarė gelbėti padėtį ir pasukti į elektroninę erdvę. Tai – procesas, kuris šiaip ar taip įgauna pagreitį, ar yra pandemija, ar nėra. Tačiau kaip žinoti, ar elektroninės parduotuvės Jums tikrai reikia? Kokiu atveju išlaidos jai atsipirks?

Be abejo, pirmiausia viskas remiasi skaičiavimais. Jei iš savo parduodamų produktų uždirbate tiek, kad elektroninės parduotuvės sukūrimas Jums atsipirks greičiau, nei per du mėnesius, neabejokite, tai bus pasiteisinusi investicija. Tačiau, jei manote, kad visgi Jūsų verslas savo pirkėjų rato nebeplės, jei elektroninėje erdvėje turite begales konkurentų, kuriuos reikės pralenkti, pradedant dirbti nuo nulio, apsvarstykite, ar tokia investicija verta Jūsų pinigų ir laiko.

Jei neturite nei fizinės, nei elektroninės parduotuvės, prekybą vystote kituose portaluose, o gal tiesiog masinio susibūrimo vietose, deja, elektroninės prekybos sėkmės apskaičiuoti tiksliai Jums nepavyks. Jei Jūsų pirkėjas – senyvo amžiaus žmonės, kurie lankosi masinio susibūrimo vietose, greičiausiai daugiau išlošite, nei pralošite. Panašiai ir tuo atveju, jei pirkėjus pritraukiate savo asmenine charizma. Elektroninėje erdvėje to perteikti neįmanoma.

Apsvarstykite, ir tai, kad prie Jūsų visų dabar turimų išlaidų prisidės ir elektroninės prekybos palaikymo mokesčiai – ar vis dar būsite konkurencingi? Jei pralenkiate daugiau nei pusę savo konkurentų, ar tiesiog turite prekes, kurios yra vienetinės, rizika nemaža, tačiau gali būti pasiteisinusi, tik reikės įdėti daugiau darbo, nei įdėdavote įprastai.

Ar jau turite savo prekinį ženklą? Ar jis žinomas? Elektroninėje erdvėje tai – didelis privalumas. Jei prekinis ženklas egzistuoja ir jau turi savo pirkėją, internetinė parduotuvė bus tik postūmis į priekį, kurio Jūs negalite atsisakyti. Jei jo nėra, visada galite sukurti, tačiau tai nėra paprastas procesas, kuris taip pat iš Jūsų atims nemažai laiko.

Kitas klausimas – ar esate pasiryžę aukoti daug laiko žinioms įgyti? Elektroninės parduotuvės paleidimas ir palaikymas – tai daug specialių žinių ir gilinimosi į procesus reikalaujantis veiksmas. Geriausia, jei esate pažengę technologijose, galbūt dirbote elektroniniame versle anksčiau, o gal esate anksčiau paleidinėję elektroninius projektus. Bet kokiu atveju, ar tai būtų išsilavinimas informacinėse technologijose, ar darbo patirtis, šiuo atveju, turėtumėte į tai žiūrėti kaip į palankią aplinkybę, leisiančią efektyviau ir greičiau nuveikti reikiamus darbus. Jums nebereikės ilgai mokytis, kaip įkelti produktus, pakeisti nuotraukas, tekstą, kainą, norimas reklamjuostes, ar kitas parduotuvės funkcijas. Šiuo atveju, jei elektroninis verslas pradžioje daug pelno ir neatneš, bent jau žinosite, kad Jūsų rizika yra dalinė laiko atžvilgiu.

Tačiau laikas šiuo atveju nebus Jūsų sąjungininkas. Elektroninis verslas – dalykas, kuris įgauna pagreitį pakankamai lėtai. Be abejo, reikia turėti kantrybės. Pirmiausia – kad Jūs patys įsisavintumėte, kaip geriausia prekiauti elektroninėje erdvėje, kas turi Jus reklamuoti ir kur, kokios prekės ir kainos yra aktualiausios pirkėjams. Be to, reikia atsižvelgti, kad pirkėjams taip pat gali užtrukti nemažai laiko, kol pripras pirkti Jūsų prekes internetu ir kol pradės jas ten rasti patys. Taigi, kantrybė šiuo atveju tikrai nepamaišys. Nenusivilkite, jei prekyba nevyksta čia ir dabar, tam reikia įdirbio.

Nenusivilkite, jei prekyba nevyksta čia ir dabar, tam reikia įdirbio.

Kriterijus, kuris turėtų būti mažiausiai aktualus – amžius. Vyrauja nuomonė, kad elektroninis verslas – tik jaunų žmonių reikalas. Būtent dėl to vyresni verslininkai praranda labai didelę nišą, kurioje galėtų realizuoti savo prekes. Elektroninis verslas kainuoja žymiai mažiau kaštų, tad jei jau turite verslą, kuris turi fizinę prekybos vietą, norite jį plėsti, o gal mažinti kaštus, atsisakant kelių fizinių parduotuvių, elektroninė prekyba – kaip tik Jums. Nekalbant apie begalę mokesčių, kurių pavyks atsisakyti, tai – ir geresnis kontaktas su pirkėju, mat jis Jūsų prekes gali matyti bet kada ir bet kur. Taigi, nebijokite pradėti elektroninės prekybos, net jei manote, kad Jūsų verslas jau daugelį metų sėkmingai klesti ir be jos.

Galiausiai, atsižvelkite į kriterijų, kuris gali pasirodyti ne toks svarbus, kai galvojate apie elektroninį verslą. Tai – saugumas. Jei žinosite, kaip apsaugoti, kam patikėti priežiūrai savo elektroninę parduotuvę, galėsite miegoti ramiai, tačiau viską lemia ir teisingai pasirinkti partneriai. Pasverkite, kokių garantijų galite sulaukti, pasirinkdami vieną arba kitą kompaniją, kuri paleis ir prižiūrės, kad visi procesai Jūsų versle vyktų sėkmingai. Privalote garantuoti saugumą ne tik savo, bet ir pirkėjų duomenims, todėl rinkitės atsakingai. Prieš kelerius metus įsigaliojus naujiems Asmens duomenų apsaugos reikalavimams, atsiranda ir norinčių iš to pasipelnyti, todėl geriausia, jei tokios galimybės sukčiams nesuteiksite. Privalote teisingai suformuluoti asmens duomenų apsaugos politikas, neleisti nutekinti duomenų ir netgi prižiūrėti slapukus savo svetainėje. Todėl tam rinkitės partnerius, kurie galės ne tik įgyvendinti kriterijus, bet ir prisiims atsakomybę, įvykus nesklandumams.

Be abejo, turite pažįstamų, kurie jau turi elektroninius verslus, pasitarkite su jais, išsiaiškinkite, kas buvo sunkiausia, kas neužėmė daug laiko, kad galėtumėte teisingai įvertinti savo galimybes. Apžvelkite konkurencinę aplinką, kokios tendencijos vyrauja? Ar Jūsų prekė „ant bangos”, o gal jau pasiekė savo aukštumas ir leidžiasi žemyn? Jei nesate elektroninės prekybos novatorius, galite semtis žinių iš kitų patirties.

Kad ir kokiomis prekėmis norite prekiauti, kad ir kokiame versle besisuktumėte, elektroninėje erdvėje egzistuoti Jūs privalote. Ir kuo daugiau, tuo geriau. Tačiau prieš pradedant elektroninę prekybą nuosavoje elektroninėje parduotuvėje, apsvarstykite, visus galimus „už” ir „prieš”.

Sekite mus socialiniame tinkle Facebook, ir apie naujus straipsnius sužinokite pirmieji.

Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę ir mokėjimo korteles