Pagrindiniai tikslai, kurių turėtų siekti kiekvienas naujas verslas
Ne paslaptis, jog verslo pradžia neretai gali būti sudėtinga ne tik dėl verslininko patirties trūkumo, tačiau taip pat ir dėl agresyvios konkurencinės aplinkos ar mažo naujo prekinio ženklo žinomumo. Vis dėlto šiuolaikinė rinkodara yra pakankamai dinamiška, todėl tinkamai suplanavus bei įgyvendinus jos strategijas galima tiek išsiskirti tarp konkurentų, tiek ir padidinti prekės ženklo žinomumą. Nepaisant to, rinkodaros strategijų įgyvendinimas neretai reikalauja nemenko biudžeto, o naujai įsteigti verslai ne visuomet gali sau tai leisti. Tokiais atvejais į viską tenka žiūrėti iš kūrybinės prizmės bei reklamos kiekį stengtis pakeisti jos kokybe.
Kaip jau buvo minėta anksčiau, dinaminės šiuolaikinės rinkodaros savybės atveria begalę durų, tačiau kurios iš jų yra pačios svarbiausioms tiems verslams, kurie naujai pradeda savo kelią į sėkmę?
Prekės ženklo žinomumo didinimas
Kiekvienas naujas verslas siekia kuo greičiau įsitvirtinti rinkoje, tačiau tam yra svarbi ne tik parduodamo produkto ar paslaugos kokybė, tačiau taip pat ir stiprus prekinio ženklo įvaizdis. Įprastai prekinio ženklo įvaizdis yra formuojamas pasitelkiant profesionalų prekės ženklo dizainą, kurį sudaro logotipas, kruopščiai atrinkta spalvų schema, šūkis ir dar daugiau. Kiekvienas šis elementas turi būti tarpusavyje susijęs su kitais elementais taip sukuriant savotišką braižą, leidžiantį paprasčiau atpažinti produktą ar paslaugą. Toks nuoseklus prekės ženklo įvaizdis, turėtų atsispindėti ne tik internetinėje svetainėje, ar socialiniuose tinkluose, tačiau ir skaitmeninėse bei fizinėse reklamose. Trumpiau tariant, tai turi būti matoma visose įmanomose komunikacijos priemonėse. Žinoma, nereikėtų pamiršti ir tiesioginės rinkodaros – renginių organizavimo ar dalyvavimo mugėse, kur yra didelė tikimybė tiesiogiai pabendrauti su potencialiais klientais ir dar labiau padidinti savo prekinio ženklo matomumą. Prekės ženklo matomumo didinimas yra gana brangi strategija, todėl natūralu, kad jai prireiks laiko. Kantrybės ir įgyvendinkite savo strategijas tikslingai!
Potencialių klientų pritraukimas
Naujų klientų pritraukimas yra viena didžiausių problemų, su kuriomis susiduria nauji verslai. Įprastai žmonės renkasi jau žinomus bei laiko patikrintus verslus savo problemų sprendimui ir dažnai jie nėra linkę rizikuoti išbandydami naujas vietas. Vis dėlto tai nėra taisyklė, nes net ir nauji verslai turi daugybę galimybių tapti pastebėtais ir išbandytais tikslinės klientų auditorijos. Didelį vaidmenį čia vaidina spontaniškumas. Kuomet esi matomas ir girdimas aplinkoje, žmonės anksčiau ar vėliau ryžtasi išbandyti teikiamas paslaugas ar įsigyti parduodamą produktą. Tam, visų pirma, reikia nuoseklumo bei pastovumo vykdant rinkodaros strategijas. Galiausiai, naujų klientų gali padėti pritraukti ir personalizuotų pasiūlymų teikimas pagal parduodamos prekės ir paslaugos segmentui būdingą klientų auditoriją. Dėl šios priežasties yra verta atlikti rinkos tyrimą bei analizę, kuri padės aiškiau suprasti, kokie yra tikslinės klientų auditorijos lūkesčiai? Naujus klientus neabejotinai padės įgyvendinti ir pridėtinės vertės klientams suteikimas.
Svetainės lankomumo didinimas
Internetinė svetainė yra savotiška reklama. Tai neretai būna pirmasis kontaktas su potencialiu klientu, todėl svarbu, kad ji būtų ne tik vizualiai patraukli, tačiau taip pat ir funkcionali. Šiomis dienomis yra begalė įrankių, kurie padės atlikti analizę ir suprasti, kaip internetinės svetainės lankytojai elgiasi tam tikruose puslapiuose. Kuomet internetinės svetainės lankytojų elgesio įžvalgas padės susidaryti „Google Analytics“, įvairios SEO strategijos padės interneto svetainei būti geriau matomai bei didins organinį lankomumą. Beje, verta paminėti ir tai, jog internetinė svetainė ne tik turėtų būti tinkamai optimizuota funkcionalumo ir patogumo prasme, tačiau ir aktyvi. Tai reiškia, kad internetinėje svetainėje esanti informacija turėtų būti atnaujinama reguliariai.
Pardavimų ir konversijų didinimas
Tam, kad svetainės lankytojus galima būtų paversti klientais, reikia sukurti aiškų ir paprastą pirkimo procesą. Tam reikėtų įsitikinti, kad internetinė parduotuvė yra patogi naudoti, o pirkimo mygtukai yra lengvai pastebimi ir aiškiai matomi. Taip pat reikėtų atkreipti dėmesį ir į skirtingus mokėjimo būdus. Šiomis dienomis atsiskaitymas interneto banku jau nebėra pats patogiausias. Dauguma žmonių sparčiai vis daugiau naudojasi „Apple Pay“ ar „Google Pay“ mokėjimo būdais, leidžiančiais atsiskaityti vos keliais mygtukų paspaudimais. Tiesa sakant, kuo daugiau patogių galimybių atsiskaityti, tuo didesnė tikimybė parduoti. Taip yra todėl, kad dalis internetu perkančių žmonių nusprendžia nebetęsti pirkimo proceso tik todėl, kad negali pasinaudoti jiems patogiausiu atsiskaitymo metodu. Padidinti pardavimus padės ir personalizuoti elektroninių laiškų siuntimai elektroninėje parduotuvėje apsilankiusiems klientams. Juos šiomis dienomis automatizuoti yra itin paprasta.
Klientų lojalumo stiprinimas
Naujo verslo tikslas turėtų būti ne tik pritraukti naujų klientų, bet ir stengtis išlaikyti jau esamus. Tą padėti padaryti gali įvairios lojalumo programos bei kokybiškas klientų aptarnavimas. Tinkamai aptarnautas klientas žino, jog sekantį kartą susidūrus su panašiomis problemomis, jos, tikėtina, ir vėl bus išspręstos greitai ir efektyviai. Tuo tarpu lojalumo programos gali būti įvairios. Pavyzdžiui, klientui įsigijus prekę ar paslaugą, verta pasiūlyti bent simbolinę nuolaidą sekančiam apsipirkimui. Laikui bėgant klientas įpras rinktis konkrečią internetinę parduotuvę. Beje, atkreipkite dėmesį, kad kelis kartus jūsų internetinėje parduotuvėje tą pačią prekę įsigijęs klientas vis tiek gali ieškoti geresnių pasiūlymų, todėl išlaikyti jo lojalumą gali būti sudėtinga. Tam reikia nuolat stengtis pasiūlyti jam specialių pasiūlymų ir nuolaidų. Trumpiau tariant, stengtis dėl esamų klientų nereikėtų nustoti niekada.
Socialinių tinklų auditorijos plėtra
Socialiniai tinklai yra viena iš efektyviausių priemonių didinti prekės ženklo žinomumą ir užmegzti tiesioginį ryšį su klientais. Svarbu yra pasirinkti tinkamus socialinius tinklus, atsižvelgiant į tikslinę auditoriją. Pavyzdžiui, „Instagram“ yra puikus pasirinkimas vizualiam turiniui, o „LinkedIn“ – verslo bendruomenei. Kuriant turinį, be galo svarbu atkreipti dėmesį į jo kokybę ir nuoseklumą. Reguliarus įrašų, atspindinčių prekės ženklo vertybes, skelbimas padidins ne tik prekės ženklo žinomumą, tačiau taip pat ir leis padės suburti bendruomenę. Nors socialiniuose tinkluose yra puikios galimybės mokamai reklamai, tačiau nereikėtų pamiršti ir organinio turinio kūrimo.
Trumpas apibendrinimas
Sėkminga rinkodaros strategija yra kompleksinis ir nuoseklus procesas, reikalaujantis kruopštaus planavimo ir veiksmų įgyvendinimo. Laikantis iš anksto suplanuotų rinkodaros tikslų, galima padidinti savo atstovaujamo prekinio ženklo žinomumą, pritraukti daugiau klientų bei sukurti ir ilgalaikę, lojalią klientų bazę. Svarbiausia – nuolat stebėti rinkos pokyčius, analizuoti rezultatus ir būti pasirengus greitai reaguoti į naujas galimybes bei iššūkius.
Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę ir mokėjimo korteles