Populiariausi mokėjimo būdai, kuriuos verta įdiegti į savo elektroninę parduotuvę 2023 metais
Elektroninės prekybos rinka per pastaruosius dešimtmečius įgavo milžinišką reikšmę visame pasaulyje. Šimtai milijonų žmonių reguliariai naudojasi elektroninės prekybos teikiamais privalumais, tokiais kaip platesnis prekių asortimentas, paprastas apsipirkimo procesas bei dar daugiau.
Elektroninės prekybos verslu besiverčiančių žmonių tarpusavio konkurencija taip pat neišvengiamai auga, todėl pastarieji nuolat ieško būdų, kurie padėtų efektyviai pritraukti naujų klientų. Nors būdų sumažinti konkurenciją yra begalė, tačiau dalis pardavėjų vis dar užmiršta, jog kartais užtenka atlikti gana paprastus bei iš pirmo žvilgsnio savaime suprantamus veiksmus, kurie padėtų akimirksniu tapti pranašesniu už kitus elektroninės prekybos atstovus. Vienas tokių – populiariausių bei patogiausių mokėjimo būdų integravimas į savo valdomą elektroninę parduotuvę.
Kodėl yra verta siūlyti skirtingus mokėjimo būdus savo klientams?
Šiomis dienomis technologijos suteikia galimybę už prekes ar paslaugas internete atsiskaityti net keliais skirtingais būdais. Žinoma, tai nebūtinai reiškia, jog visus šiuos būdus reikėtų integruoti į turimą elektroninę parduotuvę, tačiau suteikti klientams galimybę atsiskaityti pagrindiniais iš jų – tikrai verta.
Pačių populiariausių atsiskaitymo metodų nebuvimas dažnai gali tapti didelio apleistų krepšelių skaičiaus priežastimi, o tai kartu reiškia ir prarastas pajamas. Taigi, norint patenkinti plačios klientų auditorijos poreikius ir finalizuoti didesnę dalį konversijų, labai svarbu leisti pirkėjams pasirinkti jiems priimtiniausią mokėjimo būdą internetinėje parduotuvėje. Kadangi skirtingos mokėjimo sistemos turi skirtingus mokesčių tarifus ir unikalius mokėjimų mechanizmus, jos gali daryti tiesioginę įtaką skirtingų klientų grupių pasirinkimams. Pasak šaltinių, tinkamų mokėjimo būdų integravimas į savo elektroninę parduotuvę gali padidinti pajamas net iki 30%. Skamba įspūdingai, tiesa?
Teikiant alternatyvias internetinio atsiskaitymo galimybes yra gerokai paprasčiau prekiauti įvairioms žmonių grupėms pačiuose įvairiausiuose pasaulio regionuose ir turėti kuo platesnę tikslinę auditoriją. Svarbu pabrėžti ir tai, jog populiariausių apmokėjimo būdų integravimas į savo elektroninę parduotuvę dažnai gali reikšmingai padidinti klientų pasitikėjimą pačia elektronine parduotuve.
Kokie yra patys populiariausi elektroninės prekybos mokėjimo būdai ir kodėl juos verta pasirinkti?
Atsiskaitymas banko kortele bei interneto banku
Ne paslaptis, jog pačiais populiariausiais bei dažniausiai naudojamais apmokėjimo internetu būdais yra laikomi atsiskaitymas banko kortele bei internetine bankininkyste. Taip yra todėl, jog jomis naudojasi praktiškai kiekvienas. Banko kortelėmis naudotis paprasta ir dažniausiai saugu, todėl milžiniškas jų populiarumas perkant internetu nestebina. Pirkėjams tereikia įvesti savo kortelės duomenis arba prisijungti prie internetinės bankininkystės ir pinigai netrukus būna nuskaičiuojami.
Atsiskaitymas už prekes jų pristatymo metu (COD)
Elektroninėje prekyboje prekių siuntimas bei pristatymas klientui į namus ar į paštomatus yra laikomas be galo reikšminga verslo dalimi. Dėl šios priežasties tūkstančiai prekybininkų naudojasi kurjerių paslaugomis, kurios leidžia klientams pristatyti siuntas jiems patogiausiu adresu.
Pastaruoju metu ypatingai populiariu tapo ir atsiskaitymas už prekes jų pristatymo metu. Trumpiau tariant, šiomis dienomis kurjerių bendrovės naudojasi kortelių skaitytuvais arba taip pat suteikia galimybę atsiskaityti ir grynaisiais. Žinoma, įprastai prekių apmokėjimui jų pristatymo metu nereikia visiškai jokių elektroninės parduotuvės įskiepių. Tereikia suteikti pirkėjui galimybę pažymėti šį pasirinkimą, kad pardavėjas matytų tokią informaciją. Taip yra todėl, kad atsiskaitymas prekių pristatymo metu yra inicijuojamas paties pardavėjo užsakinėjant kurjerio paslaugą.
Skaitmeninės piniginės
Skaitmeninė piniginė (EC) arba, kitaip tariant, elektroninė mokėjimo priemonė, skirta pinigams saugoti, atsiskaityti mobiliaisiais, pervedimais bei atsiskaityti internetu. Tiesą sakant, šios skaitmeninės piniginės yra banko sąskaitos analogas, tik pinigai saugomi ne banke, o specialiai tam pritaikytoje programinėje įrangoje. Tai yra vienas iš patogiausių būdų atsiskaityti internetu.
Puikus skaitmeninės piniginės pavyzdys – „Apple Pay“. Jis leidžia už prekes ar paslaugas atsiskaityti paspaudus vos kelis mygtukus „Apple“ įrenginyje. Panašų funkcionalumą turi ir kitos skaitmeninės piniginės, tokios kaip „Google Pay“, ar net „PayPal“. Būtent pastarasis yra bene populiariausias tarp internetu dažnai perkančių žmonių. „PayPal“ pripažįsta beveik visos pasaulio šalys, todėl asmeninėje paskyroje saugomus pinigus galima naudoti praktiškai bet kurioje pasaulio vietoje.
Atsiskaitymas už prekes lizingu
Priešingai nei daugelis mano, prekių pardavimas lizingu vis dar yra be galo paklausus, todėl pasirūpinti tokia galimybe atsiskaityti savo internetinėje parduotuvėje yra itin svarbu. Žinoma, parduodant pigesnes prekes lizingo paslaugos yra praktiškai nenaudojamos, tačiau, jeigu prekės ar paslaugos kaina yra kiek didesnė – dauguma klientų yra pasiruošę ją įsigyti tik tuomet, jeigu bus galimybė atsiskaityti dalimis.
Dažnai atsiskaitymas už prekes ar paslaugas dalimis dar yra žinomas kaip „Buy now, Pay later“ (BNPL). Šią sąvoką internetinės prekybos specialistai naudoja dažniau. Pirkite dabar, mokėkite vėliau (BNPL) paslaugos sąlygos kiekvienoje elektroninėje parduotuvėje gali skirtis, tačiau paprastai jos siūlo trumpalaikes paskolas su fiksuotais mokėjimais kiekvieną mėnesį.
Lietuvoje šias paslaugas teikia lizingo bendrovės, kurios patikrina klientų kreditingumą bei pasirūpina apmokėjimų surinkimu iš kliento. Žinoma, dažniausiai dėl suteikto finansavimo bendrovės pasiima dalį nuo įgyvendinto pardavimo.
Pasikartojantys mokėjimai mokėjimai
Nors pasikartojantys mokėjimai dažniausiai yra skirti paslaugų sektoriui, tačiau šiomis dienomis nemažai pardavėjų juos naudoja ir prekių pardavimams. Pasikartojantys mokėjimai yra reguliarus automatinis pinigų nuskaitymas nuo kliento kiekvieną mėnesį ar savaitę. Pavyzdžiui, programinę įrangą parduodančios bendrovės praktiškai visuomet savo paslaugą parduoda prenumeratos principu. Tai reiškia, jog klientui už galimybę naudotis programine įranga tenka mokėti reguliariai. Žinoma, kaip jau minėta anksčiau, šiandien ir fizines prekes parduodantys pardavėjai taiko pasikartojančių mokėjimų praktiką savo elektroninėje parduotuvėje. Puikus pavyzdys – kosmetikos priemones parduodančios elektroninės parduotuvės. Pasikartojančio mokėjimo dėka tokie verslai gali taip pat parduoti tam tikram laiko tarpui skirtą produktų kiekį ir gauti pajamas kiekvieną mėnesį iš prenumeratą įsigijusio pirkėjo.
Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę ir mokėjimo korteles