Pridėtinę vertę kuriantys aspektai – būdas skatinti pardavimus
Plačios elektroninės prekybos galimybės kiekvieną dieną vilioja šimtus naujų žmonių, norinčių išbandyti šį verslą. Kol vieni siekia įgyvendinti jau kurį laiką ramybės neduodančią savo svajonę, kiti griebiasi paprasčiausios „Drop Shipping” tipo elektroninės prekybos. Žinoma, tiek vienu, tiek ir kitu atveju internetinio verslo startas reikalauja milžiniškų pastangų, laiko ir darbo. Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog užtenka sukurti elektroninę parduotuvę ir pajamos netrukus ims sparčiai augti, tačiau šiomis dienomis yra ir kur kas daugiau veiksnių, galinčių lemti konkretaus internetinio verslo likimą.
Vienas iš pagrindinių veiksnių, galinčių daryti tiesioginę įtaką internetiniam verslui bei jo augimui – konkurencija. Jokia paslaptis, jog šiomis dienomis internetinėse platybėse jau yra daugybė internetinių parduotuvių. Tiesą sakant, internetinių parduotuvių yra tiek daug, jog galima drąsiai teigti, kad šiandien internetu galima įsigyti bet ką, kas yra legalu bei neprieštarauja įstatymams. Daugelis žmonių, galvojančių apie asmeninę elektroninę parduotuvę, vis labiau augantį jų skaičių vertina su baime, jog naujasis jų internetinės prekybos projektas dienos šviesos taip ir neišvys. Tuo tarpu kiti naudojasi galimybe atidžiai vertinti būsimus konkurentus ir būsimiems elektroninės parduotuvės klientams bando suteikti pridėtinę vertę, kurios nesuteikia konkurentai.
Šiandien yra svarbu pasiūlyti daugiau nei siūlo konkurentai
Ne paslaptis, jog šiandien tą pačią prekę galima įsigyti skirtingose elektroninėse parduotuvėse. Tokiais atvejais konkrečios prekės ieškantys klientai neretai ieško tos elektroninės parduotuvės, kuri siūlo pačią geriausią kainą. Nors ši tendencija sėkmingai vyrauja jau daugybę metų, tačiau vis daugiau elektroninės prekybos verslo atstovų pastebi, jog ji po truputį kinta. Šis smulkus pokytis pasireiškia internetu perkančių žmonių suvokimu, jog kaina ne visuomet turėtų būti pagrindiniu, prekės ar paslaugos pirkimą konkrečioje elektroninėje parduotuvėje lemiančiu reiškiniu. Trumpiau tariant, kiti reiškiniai taip pat gali daryti tiesioginę įtaką kliento apsisprendimui dėl pirkimo viename ar kitame elektroninės prekybos taške.
Didžioji dalis parduotuvių šiomis dienomis turi įvairias registracijos formas, kurių dėka prekybininkai gali rinkti perkančių asmenų informaciją. Puikus tokios informacijos pavyzdys – elektroninio pašto adresas. Akivaizdu, jog elektroninis paštas yra iš tiesų plačiai naudojamas įrankis, padedantis efektyviai susisiekti su žmogumi bei perduoti jam įvairią informaciją. Turint tokius duomenis yra ypač patogu pasiūlyti klientams daugiau, negu sugeba pasiūlyti esami konkurentai. Vienas iš tokių pridėtinę vertę kuriančių motyvų – konkrečioje parduotuvėje galiojantys nuolaidų kuponai, kuriais pasinaudojęs klientas gali ateityje gauti papildomą nuolaidą pakartotiniam apsipirkimui. Žinoma, papildomos nuolaidos suteikimas yra grynąjį pelną mažinantis strateginis žingsnis, tačiau daugelis sutiks, jog kartais geriau parduoti pigiau, nei visai neparduoti.
Tiesioginio kontakto su klientu palaikymas
Nors kaina iš tiesų daro milžinišką įtaką pirkėjo galutiniam sprendimui, tačiau tai tikrai nėra viskas. Kartais pirkėjas su mielu noru sumokės keliais eurais daugiau tik tam, kad žinotų, jog užsakytą prekę jis gaus greitai, o pasitaikius prekės gamyklinio broko atvejui, ši prekė bus greitai priimta atgal ir prekė bus pakeista nauja arba bus grąžinti sumokėti pinigai. Taip pat pirkėjų sprendimui įsigyti brangesnę prekę įtaką gali daryti ir kokybiškas aptarnavimas. Akivaizdu, jog konkrečių produktų ar paslaugų ieškantys klientai ne visuomet profesionaliai nusimano tam tikroje nišoje, todėl pilnavertiškos konsultacijos suteikimas jiems gali palengvinti prekės ar paslaugos rinkimosi procesą, o internetinės prekybos atstovui – pardavimą.
Žinoma, kokybiškos bei pilnavertiškos konsultacijos suteikimas reikalauja atitinkamų ir pardavėjo žinių. Dėl šios priežasties yra rekomenduojama tam tikrą prekių ar paslaugų segmentą reprezentuojantiems internetinio verslo atstovams nuolat domėtis jų atstovaujamos nišos naujovėmis bei išlaikyti bendrą žinių bagažą, kuris gali praversti parduodant. Konsultuoti klientus jiems kilusiais klausimais gali tekti ne tik specifinę bei sudėtingą nišą atstovaujantiems elektroninės prekybos atstovams, tačiau ir paprastus produktus pardavinėjantiems prekybininkams.
Palaikyti ryšį su klientu galima keliais būdais. Vienas jų – kontaktų nurodymas jiems aiškiai matomoje vietoje. Pateiktų kontaktų sąrašą gali sudaryti nurodytas elektroninio pašto adresas bei telefono numeris. Šie kontaktai gali būti neįtikėtinai svarbūs elektroninėje parduotuvėje besilankantiems klientams. Mat kilus klausimams, šie gali pasinaudoti nurodytais kontaktais ir netrukus susisiekti su elektroninės parduotuvės administracija. Tačiau yra ir dar vienas būdas suteikti klientams galimybę akimirksniu užmegzti ryšį su pardavėju. Tai – „Live Chat” pavadinimu žinomas tiesioginių pokalbių langas.
Šiandien didžioji dalis internetinių svetainių bei parduotuvių kūrimo platformų integruotas „Live Chat” funkcijas jau turi, tačiau taip pat reikėtų turėti omenyje, jog šią funkciją suteikiančius programinės įrangos paketus siūlo ir kiti leidėjai, tokie kaip „Tidio”, Olark”, „FreshChat” ar „LiveChat”. Akivaizdu, jog kaip ir bet kokie internetinės parduotuvės patobulinimai, „Live Chat” funkcija taip pat yra mokama, tačiau šių programinės įrangos produktų kainos tikrai nėra didelės, o naudos šie paketai gali suteikti tikrai labai daug.
Laimi patys atkakliausi bei išradingiausi
Sukurti sėkmingą internetinės prekybos verslą šiandien yra tikrai sudėtinga ir su tuo sutiks greičiausiai kiekvienas, kuris nors kartą yra bandęs atsikąsti šio kąsnio. Vis dėlto galima drąsiai teigti, jos atkaklumas yra vienas iš pagrindinių bei vienas iš efektyviausių ginklų, padedančių kovoti dėl savo svajonės ir tikslo. Nuolatinis pridėtinės vertės kūrimas parduotuvėje besilankantiems klientams bei galimybė jiems susisiekti su pardavėju gali padėti kurti elektroninės prekybos taško patikimumą bei padėti parduoti prekes net ir tuomet, kai elektroninėje parduotuvėje esančios prekės ir nėra pačios pigiausios, lyginant su kitais prekybos taškais.
Nusprendėte kurti elektroninę parduotuvę? Rinkite įmokas su MakeCommerce.lt – diegimas užtruks vos keletą minučių!
Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę ir mokėjimo korteles