UX bei UI dizainas internetinėje parduotuvėje: kokią reikšmę tai turi elektroninei prekybai?
Internetinė prekyba yra sfera, kurioje tiesioginę įtaką pardavimams daro be galo daug aspektų. Dauguma pradedančiųjų pardavėjų dažnai net nesusimąsto, kad norint išlaikyti puikius pardavimus gali tekti apgalvoti ne tik prekiaujamos produkcijos kainodarą, tačiau ir užtikrinti visapusišką patogumą besilankantiems elektroninėje parduotuvėje.
Šiandien daugybė internetinių parduotuvių yra sukurtos naudojant populiarias internetinės prekybos platformas, tokias kaip „Shopify“ ar „PrestaShop“. Tokios platformos leidžia kur kas greičiau ir pigiau sukurti elektronines parduotuves, kurios dažnai atitinka praktiškai visus pagrindinius profesionaliai atrodančios elektroninės parduotuvės įvaizdžio bei funkcionalumo standartus. Nepaisant to, kartais kuriant elektroninę parduotuvę tenka atlikti ir tam tikrus pakeitimus, padedančius ją pritaikyti prekybai specifiniams segmentams priklausančiais produktais ar paslaugomis. Būtent tuomet yra aktualūs esminiai UX bei UI principais.
Kas yra UX ir UI?
Kiekvienas nors kartą apsilankęs elektroninėje parduotuvėje, tikėtina, yra atkreipęs dėmesį į tai, ar ja yra patogu naudotis bei, ar paprasta joje rasti reikiamą informaciją. Šiomis dienomis yra gana sudėtinga pelnyti elektroninių svetainių ar parduotuvių lankytojų dėmesį, todėl norint sukurti patogią internetinę parduotuvę yra būtina pasirūpinti tinkamais UX bei UI sprendimais.
Kiekvienam verta žinoti, jog UX bei UI reiškia ne ką kitą kaip User Experience bei User Interface. Nors šių abiejų sąvokų reikšmės yra gana panašios, tačiau tarp jų yra šiokių tokių skirtumų. Trumpai tariant, UX reiškia „vartotojo patirtį“ ir yra susijęs su tuo, kaip vartotojas jaučiasi ir kokias emocijas patiria, kuomet turi tiesioginę sąveiką su produktu ar paslauga. Tuo tarpu UI reiškia „naudotojo sąsają“ ir konkrečiai nurodo galimus žingsnius, kuriuos vartotojas gali bei turėtų atlikti sąveikaudamas su skaitmeniniu produktu. Skamba sudėtingai, tiesa?
Kad būtų kur kas paprasčiau suprasti skirtumus tarp UX bei UI vertėtų atidžiau pažvelgti į fundamentaliuosius abiejų šių sričių principus. Pavyzdžiui, dažniausiai UX specialistai rūpinasi produkto pateikimo strategija, internetinėje parduotuvėje esančios informacijos architektūra. Tuo tarpu UI specialistas stengiasi pasirūpinti interaktyvumu, mygtukų išdėstymu, spalvomis, dizaino sprendimais ir dar daugiau.
Kuriant internetinę parduotuvę, abiejų šių sričių specialistai yra reikalingi, jeigu geriausias įmanomas galutinis rezultatas išlieka prioritetu. Idealu, kuomet abu specialistai glaudžiai bendradarbiauja tarpusavyje bei taip atranda pačius geriausius sprendimus, padedančius ne tik geriau reprezentuoti elektroninę parduotuvę bei jos identitetą, tačiau taip pat ir pasirūpinti visapusišku jos patogumu lankytojams.
Kokią įtaką elektroninių parduotuvių rezultatams gali daryti UX bei UI?
Kaip jau buvo minėta anksčiau, UX bei UI specialistai stengiasi, kad internetinėse parduotuvėse naršantys lankytojai paprastai rastų visą informaciją ir kuo paprasčiau atliktų įvairius veiksmus. Taigi, kaip jau tapo aišku, prastas elektroninės parduotuvės UX bei UI optimizavimas gali reikšti elementariai prarastus potencialius pirkėjus.
Pavyzdžiui, sakykime, jog internetinė parduotuvė yra sukurta neprofesionaliai bei joje esanti informacija yra išmėtyta atsitiktinai. Tai reiškia, jog šios internetinės parduotuvės lankytojui gali būti sunku rasti tai, ko jis ieško. Dažniausiai tokiu atveju svetainės lankytojas nesistengs gaišti laiko bei pasirinks kitą, konkurentams priklausančią internetinę parduotuvę.
Įprastai tereikia vos kelių akimirkų, kad internetinės parduotuvės lankytojai susidarytų pradinį įspūdį apie pačią svetainę, jos patogumą ir patikimumą. Šį įspūdį padeda formuoti informacijos išdėstymas, vizualai, naudojamos spalvos ir dar daugiau. Tiesą sakant, paprasta bei intuityvi internetinės parduotuvės navigacija yra vienas iš pagrindų bei esminių motyvų, kuomet yra kalbama apie jos identitetą. Paprastai bei teisingai sudarytas Meniu dizainas suteikia galimybę vartotojams nesunkiai rasti ieškomas prekes bei informaciją apie jas.
Žinoma, verta paminėti ir tai, jog per visą interneto gyvavimo laikotarpį susiformavo tam tikri UX bei UI principai, kuriais šiomis dienomis internetinių svetainių kūrėjai ir remiasi. Tai reiškia, jog dauguma visų svetainių bei elektroninių parduotuvių pasižymi tam tikrais bruožais, prie kurių interneto naršytojai jau yra pratę. Dėl šios priežasties dauguma internetinių svetainių pagrindinius navigacijos mygtukus turi patalpintus puslapio viršuje arba dešiniajame šone. Žmonės prie to yra įpratę, todėl kartais integruoti išskirtinių sprendimų tiesiog nėra verta.
UX bei UI principų laikymasis – raktas į sėkmingą prekybą
JAV atlikti tyrimai parodė, jog egzistuoja net 67% didesnė tikimybė parduoti, jeigu internetinės parduotuvės UX bei UI principai atitinka atstovaujamą prekių ar paslaugų nišą bei yra tinkamai optimizuoti. Tai taip pat dažnu atveju tai reiškia, jog 74% padidėja tikimybė, jog lankytojai grįš į elektroninę parduotuvę pakartotinai. Šie duomenys buvo surinkti vertinant internetinės prekybos atstovų taip mėgstamą penkių sekundžių taisyklę, kuri teigia, jog yra gerokai labiau tikėtina, kad bent penkias sekundes internetinėje parduotuvėje praleidęs lankytojas priims sprendimą įsigyti prekę ar paslaugą.
Žinoma, nors šie skaičiai ir yra įspūdingi, tačiau verta paminėti, kad jie gali kisti priklausomai nuo kiekvienos elektroninės parduotuvės atstovaujamos nišos, formuojamo identiteto ir dar daugiau. Dėl šios priežasties tokiais duomenimis aklai pasikliauti neverta, tačiau suprasti milžinišką UX bei UI įtaką jie tikrai padeda.
Kas padeda tinkamai optimizuoti UX bei UI?
Kuriant konkrečią nišą atstovaujančią internetinę parduotuvę yra verta skirti daugiau dėmesio savo tikslinės auditorijos pažinimui, nes būtent nuo jos gali priklausyti, kokius dizaino bei svetainės architektūros pateikimo sprendimus reikėtų priimti.
Puikiai pažįstant tikslinę auditoriją galima priimti sprendimus, kurie yra pritaikyti būtent jai. Puikiu pavyzdžiu galima laikyti elektroninę parduotuvę, kurioje yra prekiaujama interjero dizaino elementais. Tikėtina, jog tikslinė tokios parduotuvės auditorija yra moterys, todėl galbūt reikėtų pateikti daugiau vizualios informacijos, tokios kaip produktų nuotraukos.
Taip pat, daugumoje elektroninių parduotuvių atlikti pakeitimus galima bet kada. Tai suteikia galimybę laikui bėgant analizuoti lankytojų elgseną elektroninėje parduotuvėje bei atlikti su UX bei UI optimizavimu susijusius sprendimus. Eksperimentavimas bei konkurentų analizė gali užtikrinti geresnius pardavimus, o tai – kiekvieno prekybininko svajonė.
Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę ir mokėjimo korteles