Back to all articles

2 universalūs elektroninio verslo rodikliai kuriuos būtina sekti

20.02.2020

MakeCommerce.lt yra mokėjimų surinkimo platforma, padedanti Jūsų elektroninėje parduotuvėje rinkti mokėjimus iš klientų per elektroninę bankininkystę bei mokėjimo korteles. Su elektroninės prekybos savininkais dalinamės savo sukauptomis žiniomis šiame ir kituose mūsų tinklaraščio straipsniuose.

Pagrindiniai veiklos rodikliai yra metrikos, rodančios elektroninio verslo būklę tam tikru metu, ir ypač lyginant su ankstesniais veiklos rezultatais ar su kitų įmonių rezultatais, kurios veikia tame pačiame sektoriuje. Verslo „KPI“ (Key performance indicator) paprastai keičiasi atsirandant naujoms galimybėms ir iššūkiams. Tačiau bendrosios pajamos ir bendrasis pelnas yra universalūs visų elektroninės prekybos verslų pagrindiniai „KPI“.

Bendrosios pajamos

Trys kintamieji nulemia elektroninės prekybos prekybininkų bendrąsias pajamas: lankytojų skaičius, konversijų rodiklis ir vidutinė užsakymo vertė.

Lankytojų skaičius x konversijų rodiklis x vidutinė užsakymo vertė = bendrosios pajamos

Pavyzdys:

  • Lankytojų per mėnesį: 1,000
  • Konversijos rodiklis: 1%
  • Vidutinė užsakymo vertė: 50 eurų
  • Mėnesio bendrosios pajamos: 500 eurų

Kuris kintamasis pagerintų Jūsų elektroninio verslo rezultatus mažiausiai investuojant ir rizikuojant? Naujų lankytojų pritraukimas yra brangus. O norint padidinti vidutinę užsakymo vertę, paprastai reikalingi sudėtingi kryžminio pardavimo (vykstant tiesioginiam pardavimui naudojamas pardavimo būdas, kai tam pačiam pirkėjui parduodamas papildomas gaminys ar paslauga.) ir pardavimo įrankiai, kurių daugelis mažesnių prekybininkų negali sau leisti arba jiems tiesiog trūksta lankytojų srauto jog tai būtų įmanoma atlikti.

Bet padidinus konversijos rodiklį nuo, tarkime, nuo 1 procento iki 3 procentų, pajamos padidėtų 3 kartus – iki 1500 eurų per mėnesį.

Taigi greičiausias ir daugeliu atveju pigiausias būdas padidinti pajamas yra padidinti konversijos rodiklį, paprastai tai atliekama tobulinant atsiskaitymo puslapio langą. Štai keletas idėjų:

  • Sumažinkite reikiamų žingsnių skaičių atlikti pirkimą;
  • Nenaudokite kryžminio pardavimo metodikos pirkėjams, kurie jau yra pirkimo užbaigimo procese, t.y. nesiūlykite pirkti papildomų prekių kai pirkėjas jau bando patvirtinti užsakymą, papildomas prekes reikėtu siūlyti dar iki tol, kol pirkėjas pradeda užsakymo tvirtinimo procesą;
  • Siūlykite atlikti užsakymą be registracijos, jog lankytojui nebūtu privaloma susikurti paskyrą;
  • Siūlykite klientams įvairius atsiskaitymo būdus, netik mokėjimą paprastu bankiniu pavedimu, tačiau ir mokėjimą per elektroninę bankininkystę, atsiskaitymą grynaisiais prekės pristatymo metu;
  • Įsitikinkite, kad jūsų svetainė yra greita ir saugi;
  • Prekių pristatymo kainą rodykite iš anksto, jog, vėliau nebūtų šoko pirkėjui, jog bendra užsakymo kaina išaugos;
  • Įsitikinkite, kad formų ir klaidų pranešimai yra aiškūs. Pvz., Aiškiai pasakykite apie slaptažodžio reikalavimus – raides, skaičius, simbolius. Neverskite lankytojų spėlioti;
  • Leiskite pirkėjams išsaugoti savo krepšelį ar norų sąrašą, kad vėliau juos būtų galima pasiekti. Tam jau galite prašyti lankytojo ir susikurti paskyrą;
  • Po to, kai pirkėjai nepabaigė užsakymo ir paliko krepšelį, vieną dieną ar dvi naudokite pakartotinės rinkodaros kampanijas klientams priminti apie jų nebaigtą pirkimą;
  • Optimizuokite užsakymo puslapį mobiliesiems telefonams;
  • Darykite A / B testus, testuokite šriftus, formas, raginimus pirkti, mygtuko spalvas, mygtuko formas. Taip rasite geriausius sprendimus, kurie padės didinti konversijos rodiklius.

Mūsų patirtis rodo, jog geriausi elektroninio verslo atstovai paprastai turi ir aukščiausią konversijų rodiklį, nebūtinai daugiausiai lankytojų ar didžiausią vidutinę užsakymo vertę. Dideli prekybininkai kasdien koncentruojasi į konversijos rodiklio didinimą.

Priklausomai nuo kategorijos, elektroninių verslų konversijos rodikliai svyruoja nuo 1 iki daugiau nei 10 procentų. Diapazonas yra dramatiškesnis B2B komercijoje. Jei Jūsų elektroninio verslo konversijos rodiklis yra žemesnis nei 1%, bandykite perdaryti savo užsakymo patvirtinimo langą, gal būt pasirinkti vieno puslapio užsakymo langą (one page checkout), arba turite keisti savo rinkodaros strategiją, nes labai žemas konversijos rodiklis gali reikšti jog Jūsų reklama pritraukia netinkamus lankytojus.

Bendrasis pelnas

Antrasis universalus elektroninio verslo „KPI“ rodiklis yra bendrasis pelnas.

Bendrosios pajamos – parduoto produkto kaina = bendrasis pelnas

Perkant prekes už mažiausią įmanomą kainą ir parduodant už aukščiausią kainą, Jūsų bendrasis pelnas ir bendrojo pelno marža augs.

[Bendrasis pelnas ÷ Bendrosios pajamos] x 100 = Bendrojo pelno marža

Daugelis elektroninės prekybos verslininkų daugiausia dėmesio skiria pajamoms ir mažiau kreipia dėmesio į parduodamų prekių kainą. Tačiau pastaroji yra tokia pati svarbi ir ją dažnai lengviau pagerinti nei pajamas.

Kaip ir konversijos rodiklis, bendrojo pelno maržos labai skiriasi priklausomai nuo kategorijos kokiomis prekėmis prekiaujate ar paslaugas teikiate. Nepaisant to, kiekvieną dieną sutelkite dėmesį į savo maržos didinimą. Jei įmanoma, pirkite didesniais kiekiais, jog gautumėte didesnes nuolaidas iš tiekėjų. Apsvarstykite galimybę sukurti savo prekės ženklus, tokiu būdu išvengsite kainų konkurencijos su kitomis elektroninėmis parduotuvėmis, ir galėsite savo prekes parduoti šiek tiek brangiau.

Taip pat išbandykite „premium kainų strategijas“. Taikykite tikslinės rinkodaros kampanijos savo lojaliems klientams, nes jie dažnai yra mažiau jautrūs kainai nei pirmą kartą perkantys.

Bendrajam pelningumui įtakos turi ir daugelis kitų išlaidų, įskaitant darbo užmokestį, siuntimo išlaidas, nuomą, įrangą, mokesčius, pakavimo medžiagas. Be abejo, šių išlaidų atsisakyti nepavyks, bet jei jūs nuolat mažinsite sąnaudas ir padidinsite konversijos rodiklį, Jūsų pajamos ir bendrasis pelnas nuolat augs, o Jūsų verslas klestės!

Sekite mus socialiniame tinkle Facebook, ir apie naujus straipsnius sužinokite pirmieji.

Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę