Back to all articles

Duomenų rinkimo svarba elektroninėje prekyboje

07.07.2021

Nors oficialiai internetas gyvuoja kiek daugiau nei 50 metų, didžiausią galią bei įtaką visame pasaulyje jis įgijo per pastaruosius dešimtmečius. Laikui bėgant, nuolatinė technologijų plėtra interneto vartotojams galėjo pasiūlyti vis daugiau galimybių, leidžiančių ne tik paprastai dalintis informacija, tačiau ir realizuoti verslo idėjas. Šiais laikais internetas jau yra tapęs puikiu įrankiu, kurio dėka tūkstančiai internetinio verslo atstovų gali vystyti savo asmeninius verslus net nekeldami kojos iš namų. Nepaisant to, jog internetas siūlo begalę skirtingų būdų, leidžiančių generuoti pajamas, vis dėlto pačiu populiariausiu vis dar išlieka elektroninė prekyba. Siekdami vis geresnių verslo rezultatų internetinės prekybos atstovai suprato, jog nuoseklus duomenų stebėjimas gali tapti puikiu pagalbininku, padedančiu atlikti išsamias analizes, leidžiančias lengviau suprasti tiek pačių klientų elgseną, tiek ir jų poreikius. Taigi, kodėl duomenų stebėjimas bei jų analizė yra vienu svarbiausių aspektų, padedančių sukurti sėkmingą internetinės prekybos verslą?

Internetiniai duomenys – kas tai?

Ne paslaptis, jog kiekvienas žmogaus apsilankymas įvairiose interneto svetainėse dažniausiai yra sekamas. Iš pirmo žvilgsnio šis teiginys gali nuskambėti kiek grėsmingai, tačiau realybėje tai nėra taip blogai. Įprastai toks procesas yra paremtas elementariu duomenų rinkimu, leidžiančiu konkrečios internetinės svetainės administratoriui stebėti lankytojų apsilankymo dažnį bei skaičių, jų naršymo trukmę ir daug daugiau. Tokie duomenys taip pat padeda paprastai identifikuoti ne tik naujus naršytojus, tačiau ir tuos, kurie bent kartą jau yra užsukę į konkretų internetinį puslapį. Iš esmės šių duomenų yra tiek daug, jog norint įvardinti juos visus, reikėtų tikrai nemažai laiko, tačiau egzistuoja keli, į kuriuos tikrai verta atkreipti dėmesį.

Pagrindiniai duomenys, leidžiantys geriau pažinti internetinės parduotuvės lankytojus:

  • Konversijų santykis (Conversion rate) – rodiklis, parodantis koks procentas internetinės parduotuvės lankytojų atliko prekės ar paslaugos pirkimą.
  • Vidutinė naršymo trukmė (Average Session Duration) – rodiklis, parodantis vidutinę interneto naršytojų lankytojų buvimo laiką konkrečiame internetiniame puslapyje.
  • Aplankytų internetinės svetainės puslapių skaičius vienos sesijos metu (Pages Per Session) – tai leidžia sužinoti kiek interneto naršytojai aplanko skirtingų puslapių vienos naršymo sesijos metu.
  • Vidutinė pirkinių krepšelio vertė (Average Order Value) – skaičius, parodantis vidutinę klientų pirkimo sumą konkrečioje elektroninėje parduotuvėje.
  • Pirkimo proceso nutraukimo santykis (Cart Abandonment Rate) – duomenys, parodantys koks procentas klientų taip ir nebaigia jau pradėjo pirkimo proceso.
  • Įrenginio tipas (Device Type) – duomenys, leidžiantys identifikuoti prietaisus, kuriais dažniausiai naudojasi elektroninės parduotuvės naršytojai.
  • Atmetimo rodiklis (Bounce Rate) – rodiklis, parodantys kiek potencialių klientų išeina iš internetinės svetainės aplankę vos vieną puslapį.

Kaip visi šie duomenys gali padėti padidinti elektroninės parduotuvės našumą?

Natūralu, jog vienas iš pagrindinių verslo tikslų – pelnas. Būtent todėl didžioji dalis visų sprendimų yra priimami augančių pajamų vardan. Žinoma, tikri verslo rykliai supranta, jog kiekvienas su verslu susijęs sprendimas turi būti ne tik gerai apgalvotas, tačiau ir tinkamai pagrįstas. Šiuo atveju visi jau anksčiau minėti duomenys gali tapti puikiu įrankiu, padedančiu pabrėžti tam tikrų elektroninės parduotuvės pakeitimų būtinybę bei jų svarbą.

Puikiu pavyzdžiu galima laikyti išaugusį atmetimo rodiklį (Bounce Rate). Kaip jau buvo minėta anksčiau, šis rodiklis parodo, kiek potencialių klientų palieka internetinę svetainę aplankę vos vieną puslapį. Taigi, galbūt aukštas atmetimo rodiklis gali būti įspėjimas, jog konkretus internetinės svetainės puslapis nėra patogus naršytojams? Galbūt jame pateikta informacija nėra aiškiai suformuluota? Priežasčių gali būti daug, tačiau svarbiausia, jog tampa aišku, kuri internetinės svetainės dalis reikalauja struktūrinių pakeitimų. Kartais išaugęs atmetimo rodiklis gali likti paslaptimi gana ilgą laiką, o identifikuoti šią problemą gali būti išties sunku. Būtent todėl kartais gali padėti elementarus eksperimentavimas ar konsultacija su UX (User Experience) dizaineriu. Išsprendus šią problemą, atsiranda kur kas didesnė tikimybė, jog į internetinę parduotuvę užsukęs lankytojas taps net ir potencialiu prekės ar paslaugos pirkėju.

Įrankiai, skirti elektroninės parduotuvės duomenų stebėjimui bei rinkimui

Suprasdami milžinišką internetinių duomenų svarbą bei sparčiai augančią šių duomenų stebėjimui skirtų įrankių paklausą, vis daugiau kompanijų pristato naujus, šių duomenų stebėjimui skirtus produktus. Vis dėlto nepaisant naujai atsiradusių įrankių gausos, bene populiariausiu įrankiu vis dar išlieka “Google Analytics”. Šis nemokamas įrankis yra ypatingai populiarus ne tik tarp internetinio verslo atstovų, tačiau ir begalės kitų, pačias įvairiausias internetines veiklas vykdančių asmenų. Interneto milžinas “Google” šį įrankį pasauliui pristatė dar 2005 metais. Per visą gyvavimo laikotarpį šis įrankis tapo toks populiarus, jog šiandien “Google Analytics” naudoja net 54.1% visų pasaulio internetinių puslapių. Tuo tarpu šis įrankis užima net 83.5% visos duomenų analizės įrankių rinkos.

Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog “Google Analytics” yra gana sudėtingas, specialių žinių reikalaujantis įrankis. Tai iš dalies yra tiesa, tačiau svarbu atsižvelgti į tai, jog internete yra begalė informacijos, susijusios su šiuo įrankiu. Pati kompanija “Google” yra pristačiusi nemokamus kursus, kurių dėka internetinių svetainių administratoriai bei savininkai gali greitai bei efektyviai susipažinti su visu šio įrankio funkcionalumu bei savybėmis.

Google Analytics
Google Analytics

Egzistuoja ir daugiau duomenų formavimo įrankių, kurie taip padės tiksliai bei patogiai atlikti net ir pačias sudėtingiausias analizes. Nors didžioji dalis šių įrankių yra mokami, vis dėlto jie taip pat siūlo ir papildomas naudas, tokias kaip intuityvus visų duomenų pateikimas vizualiai, integracijos į socialinių tinklų platformas ir dar daugiau. Tokių įrankių yra begalė, tačiau štai patys populiariausi:

Papildomi įrankiai, skirti duomenų rinkimui bei jų analizei:

  • Whatagraph
  • Hotjar
  • Supermetrics
  • Glew.io
  • Matomo

Panašu, jog tinkamas internetinių duomenų stebėjimas bei jų analizė gali tapti itin galingu ginklu, leidžiančiu užtikrinti kur kas spartesnę internetinio verslo plėtrą. Turint elektroninę parduotuvę, šie duomenys gali tapti vienu iš pagrindinių rodiklių, ne tik įspėjančių apie būtinus pokyčius, tačiau ir skaičiais, kurie taps aiškiu įrodymu, jog yra judama teisinga linkme. Nepaisant visos svarbių duomenų gausos, kiekvienas internetinio verslo naujokas turėtų skirti pakankamai laiko ne tik žinių gilinimui, tačiau ir bendrai duomenų analizei. Tai gali virsti tikrų tikriausiu raktu į sėkmingą verslą bei jo plėtrą.

Sekite mus socialiniame tinkle Facebook, ir apie naujus straipsnius sužinokite pirmieji.

Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę