Kas yra MakeCommerce elektroninės prekybos indeksas?

MakeCommerce kasdien tarpininkauja dideliam skaičiui mokėjimų, atliekamų Baltijos šalių elektroninėse parduotuvėse. Kadangi tarp mūsų klientų yra tiek stambūs ir gerai žinomi el. prekybos verslai, tiek smulkūs startuoliai, išanalizavę visus apdorotus mokėjimus galime daryti apibendrinimus apie visą Baltijos šalių elektroninės prekybos sektorių.

Iš ko susideda indeksas?

MakeCommerce elektroninės prekybos indeksas susideda iš savaitės laiko apdorotų mokėjimų, kurie buvo apdoroti daugiau kaip 3000 elektroninių parduotuvių.

Kaip jis apskaičiuojamas?

Pagrindas – per MakeCommerce aptarnaujamas elektronines parduotuves atliktų mokėjimų apimtys eurais. Pradinė indekso vertė fiksuojama 2019 m. pirmoji savaitė. Taigi 200 vertė reiškia, kad atitinkamos savaitės apdorotų mokėjimų apimtis eurais buvo 2 kartus didesnė nei 2019 m.

Kam gali būti naudojamas indeksas?

Pagrindinis indekso tikslas – kas savaitę pateikti elektroninės prekybos apimties tendencijų apžvalgą. Be kita ko, prekybininkai gali įvertinti, ar jo elektroninis verslas auga greičiau, ar lėčiau nei rinkos vidurkis, didelių kampanijų, tokių kaip „Black Friday“ ar Kalėdų poveikį. Taip pat pateikiama informacija apie įvairių ekstremalių situacijų poveikį elektroninei prekybai. Ryškus pavyzdys yra Covid-19 krizė.

Mokėjimai kortelėmis

Į ką reikia atsižvelgti naudojant statistiką?

Adekvatūs atsakymai į klausimą, kokio dydžio yra vietinė elektroninės prekybos rinka ar kaip sparčiai ji auga, pastaraisiais metais pasirodė esąs atsakymas visoms šį atsakymą bandančioms pateikti organizacijoms, ne išimtis ir MakeCommerce. Visų pirma, ką turėtų aprėpti elektroninė prekyba? Ar bilietai yra elektroninė prekyba? O viešbučių rezervavimas? Pirmasis įnašas butui įsigyti, kuris buvo sumokėtas nekilnojamojo turto bendrovės svetainėje? Aukos per nepelno siekiančios organizacijos svetainę? Kadangi nėra oficialaus apibrėžimo, į mūsų skaičiavimus įtraukiami visi mokėjimai, apdoroti mūsų klientų tinklapiuose.

Kitas galimas diskusijų klausimas yra tai, ką laikyti vietine elektronine prekyba. Jei Lietuvos įmonė parduoda per .com puslapį visame pasaulyje, ar tai Lietuvos elektroninė prekyba? Jei užsienyje registruota įmonė yra susikūrusi .lt domeną ir priima mokėjimus Lietuvos bankų Bank Link mokėjimo būdu, ar tai Lietuviška elektroninė prekyba? Didžioji dauguma MakeCommerce klientų yra Baltijos šalių įmonės ir didžioji dalis mokėjimų atliekama per Baltijos šalių bankus.

Trečia, reikia turėti omenyje, kad skirtingi prekybos sektoriai gali augti skirtingais tempais ir tai ištirps vidutiniame indekso vaizde. Kai kurie sektoriai MakeCommerce klientų bazėje gali būti mažiau atstovaujami nei visoje rinkoje. Deja, rinka čia per maža, kad būtų galima stebėti elektroninę prekybą pagal sektorius, be to, griežtai skirstyti elektronines parduotuves į vieną ar kitą veiklos sritį būtų nepraktiška.

DUK