Konkurencija – naudą galutiniam vartotojui kuriantis reiškinys: kaip tai veikia elektroninėje prekyboje?
Konkurencija – didelę įtaką elektroninei prekybai darantis reiškinys, su kuriuo anksčiau ar vėliau neišvengiamai susiduria kiekvienas internetinės prekybos verslo atstovas. Ne paslaptis, jog konkurencija elektroninėms parduotuvėms skaudžiausiai kerta pačioje verslo pradžioje, nes būtent tuomet jos yra pažeidžiamiausios.
Internetinį verslą vystantiems prekybininkams konkurencija neabejotinai reiškia sunkinančias aplinkybes, kurios veikia tarsi kliūtis, neleidžianti atsipalaiduoti ir mėgautis kiekvieną mėnesį augančiomis pajamomis. Tuo tarpu interneto naršytojams bei pirkėjams elektroninių parduotuvių tarpusavio konkurencija dažnai tampa papildomą naudą kuriančiu reiškiniu. Tačiau kaip tai veikia?
Augantis elektroninių parduotuvių skaičius – didėjanti konkurencija
Pasaulyje internetinės prekybos svarba bei įtaka dar vis sparčiai auga. Tą akivaizdžiai įrodo ne tik visame pasaulyje augančios elektroninės prekybos pajamos, tačiau ir augantis elektroninių parduotuvių skaičius. Skaičiuojama, jog jau 2022 metų pabaigoje viso pasaulio elektroninės prekybos pajamos viršys net 5 trilijonus JAV dolerių. Tuo tarpu tikimasi, jog 6 trilijonų JAV dolerių suma turėtų būti peržengta jau 2024 metais.
Šiomis dienomis praktiškai kiekviena fizinė prekybos vieta jau suteikia galimybę prekes bei paslaugas įsigyti ir internetu. Tai leidžia suteikti pirkėjams papildomą patogumą bei apsipirkti būnant namuose. Panašu, kad pirkėjai nuotolinio pirkimo galimybę itin vertina, o tai tampa dar viena svarbia priežastimi, lemiančia elektroninės prekybos augimą.
Kaip jau buvo minėta anksčiau, auganti elektroninės prekybos reikšmė bei internetinių parduotuvių skaičius reiškia milžinišką elektroninių parduotuvių tarpusavio konkurenciją. Suprasdami, jog konkurencijos internete išvengti tikrai nepavyks, internetinės prekybos verslo atstovai dažnai suka galvas bei ieško efektyvių sprendimų, galinčių sumažinti neigiamą konkurencijos poveikį.
Kodėl didelė elektroninių parduotuvių tarpusavio konkurencija gali būti naudinga pirkėjams?
Pirkti internete yra be galo patogu. Visų pirma, internete prekes, produktus bei paslaugas perkantys žmonės visuomet gali patogiai rinktis iš skirtingų elektroninių parduotuvių. Tai neabejotinai reiškia, jog pirkėjams tampa įprasta lyginti parduodamos produkcijos kainas bei ieškoti geriausių pasiūlymų.
Kartais pasitaiko atvejų, kuomet internetines parduotuves valdantys verslininkai nusprendžia, jog didelis kainų sumažinimas yra puikus būdas įveikti konkurenciją bei daug paprasčiau pritraukti potencialių klientų dėmesį. Žinoma, sprendimas sumažinti kainas suveikia praktiškai kiekvieną kartą ir užsakymų skaičius pastebimai išauga. Nepaisant to, įprastai kainų mažinimas reiškia ir mažesnį uždarbį, nes dažniausiai kainos yra mažinamos maržos sąskaita.
Akivaizdu, jog kainų mažinimas daro neigiamą įtaką ne tik kainų mažinimo politika piktnaudžiaujantiems prekybininkams, tačiau taip pat ir kitiems toje pačioje produktų ar paslaugų nišoje prekybą vykdantiems verslininkams. Pagrindinė to priežastis yra ta, jog pernelyg pigiai internete prekes parduodantys verslininkai ne tik patys praktiškai nieko neuždirba, tačiau galimybę uždirbti taip pat atima ir iš savo konkurentų.
Kainų palyginimas internete
Tikėtina, jog internete prekes bei paslaugas norintys įsigyti asmenys nesuka galvos dėl prasto pardavėjo uždarbio. Radę pigesnį pasiūlymą pirkėjai tiesiog pasinaudoja proga ir akimirksniu perka norimą produktą pigiau.
Pastaruoju metu pirkėjai vis dažniau naudojasi ir įvairiais kainų palyginimo įrankiais. Tokie įrankiai suteikia galimybę vienoje vietoje pamatyti daugybę skirtingų prekybos taškų, parduodančių identišką produktą bei akimirksniu palyginti jų kainas.
Lietuvoje yra net keli tokie kainų palyginimų įrankiai, kurie sėkmingai padeda interneto naršytojams ieškoti pačių pigiausių pasiūlymų. Žemesnes kainas siūlantiems interneto verslininkams tai yra vienas iš geriausių būdų pritraukti naujų klientų. Suprasdami parduodamos produkcijos kainos svarbą internetinės prekybos kontekste, prekybininkai papildomai investuoja, kad jų parduotuvės būtų matomos kainų palyginimo interneto svetainėse.
Kodėl kaina yra toks svarbus rodiklis internetinės prekybos kontekste?
Šiomis dienomis internete yra daugybė skirtingų prekybos taškų, kuriuose galima įsigyti tokią pačią ar bent jau tai pačiai prekių nišai priklausančią produkciją. Dėl šios priežasties potencialiems pirkėjams gali būti sunku išsirinkti, kokioje parduotuvėje yra labiausiai verta įsigyti ieškomą prekę.
Sumažindami kainas internetinės prekybos atstovai didina tikimybę, jog pirkėjas pasirinks būtent juos. Tai reiškia, jog mažesnė parduodamos produkcijos kaina įprastai veikia kaip pridėtinė vertė pirkėjams. Turėdami didelį prekybos taškų pasirinkimą, potencialūs pirkėjai įgauna plačias galimybes rinktis, kur įsigyti tai, ko yra ieškoma. Dažniausiai pardavėjai taip pat supranta, jog konkurencija yra nemaža, todėl taip pat stengiasi prisivilioti klientus siūlydami pirkėjams pridėtines vertes. Deja, tačiau kai kuriems klientams papildomos pridėtinės vertės ne visuomet padeda priimti sprendimą įsigyti. Dalis pirkėjų dėmesį kreipia tik į kainą ir perka tik tuomet kai randa jų dėmesio vertą pasiūlymą.
Kainų karai – papildomi nuostoliai prekybininkams
Nuolat vilioti pirkėjus žemomis kainomis – veiksmingas, tačiau pačiam prekybininkui žalingas triukas. Elektroninę prekybą vykdantys verslininkai žino, jog dažniausiai žemesne kaina parduodami produktai reiškia ir mažesnį uždarbį. Dėl šios priežasties žemiausią rinkos kainą išlaikantiems prekybininkams reikia parduoti kur kas didesnį kiekį produktų tam, kad verslas sugeneruotu tam tikrą pajamų dalį.
Patyrę verslininkai žino, jog žemos kainos palaikymas nėra vienintelis būdas, leidžiantis pritraukti pirkėjų. Dažnu atveju kur kas labiau apsimoka daugiau investuoti į marketingą ir didinti elektroninės parduotuvės žinomumą bei klientams siūlyti papildomas pridėtines vertes. Žinoma, marketingo kampanijų vykdymas reikalauja papildomų investicijų, tačiau kantrybė bei nuoseklus darbas ateityje leis sulaukti daugiau pirkėjų net ir parduodant prekes be didesnių nuolaidų. Taip pat visuomet galima pasirūpinti itin greitu ar nemokamu prekių pristatymu. Klientai vertina pridėtinę vertę padedančiais sukurti sprendimais, todėl natūralu, jog ir pardavimo tikimybė taip pat auga.
Trumpas apibendrinimas
Augantis internetinių prekybos taškų skaičius išprovokuoja augančią konkurenciją. Dėl šios priežasties prekybininkai ieško būdų, kurie padėtų išlikti konkurencingiems. Vienas dažniausiai pasitaikančių bandymų išlaikyti konkurencingumą – bandymas išlaikyti žemiausią kainą visoje rinkoje. Deja, tačiau parduodamų produktų kainos mažinimas yra naudingas tik pirkėjui, o tuo tarpu pardavėjams tai reiškia mažėjančias pajamas. Būtent todėl prekybininkai turėtų daugiau dėmesio skirti papildomą vertę pirkėjams suteikiančiais sprendimais ir nepiktnaudžiauti žemų kainų politika. Juk kiekvienas pardavėjas nori uždirbti daugiau, o kainų žeminimas tam prieštarauja.
Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę ir mokėjimo korteles