Grįžti į straipsnių sąrašą

Ar 2024 metais Email Marketing strategijos vis dar yra efektyvios prekiaujant internetu?

06.06.2024

Elektroninių laiškų marketingas elektroninės prekybos bei rinkodaros specialistų yra naudojamas jau ilgą laiką. Apie šios marketingo strategijos naudojimą sklinda pačių įvairiausių idėjų bei pasisakymų, tačiau ne visi jie yra teisingi. Nors daugelis internetu prekiaujančių verslininkų į elektroninių laiškų marketingą žiūri skeptiškai, tačiau dauguma marketingo specialistų teigia, jog šio pobūdžio strategija vis dar išlieka vienu iš pačių efektyviausių būdų ne tik padidinti elektroninės parduotuvės žinomumą, tačiau taip pat ir pagerinti pardavimus.

Kaip matuojamas elektroninių laiškų siuntimo kampanijų efektyvumas?

Kalbant apie Email Marketing ypač svarbu yra suprasti, kad didelę įtaką jo efektyvumui daro ne išsiųstų elektroninių laiškų kiekis, tačiau jų kokybė. Įvykdžius elektroninių laiškų siuntimą, kampanijos sėkmę galima nesunkiai pamatuoti stebint, kiek žmonių atsidarė perskaityti siųstą laišką bei kiek iš jų paspaudė ant jame esančios nuorodos. Dažniausiai tokie rodikliai yra matuojami procentais, o visą informaciją apie kampanijos rezultatus įprastai pateikia šioms kampanijoms vykdyti skirti įrankiai, apie kuriuos pakalbėsime šiek tiek vėliau. Priešingai nei daugelis mano, siunčiamus naujienlaiškius bei kitokio pobūdžio komercinius elektroninius laiško vidutiniškai atsidaro vos apie 2-5 proc. gavėjų. Tokią kampaniją jau galima drąsiai laikyti pavykusią. 

Dabar šiek tiek statistikos. 2022 metais viena iš žinomiausių Email Marketing platformų „Omnisend“ atliko tyrimą, kurio metu buvo bandoma išsiaiškinti, kokio tipo laiškus klientai atsidaro dažniausiai, o kokius – rečiausiai. Pasak „Omnisend“ pateiktos statistikos, dažniausio skaitomumo susilaukdavo klientams siunčiami elektroniniai laiškai, kurių metu klientai būdavo informuojami, kad tam tikrų populiarių prekių likutis yra papildytas ir jų vėl galima įsigyti internetu. Tokius laiškus perskaitydavo 7,3 proc. Vis dėlto mažiausiai perskaitymų, vos 0,53 proc. turėjo „Cross-Sell“ laiškai. Šis tyrimas buvo atliktas analizuojant net 17 milijardų išsiųstų laiškų visame pasaulyje.

Kodėl Email Marketing vis dar yra efektyvi ir plačiai naudojama strategija?

Yra begalė priežasčių, kodėl prekybininkai ir marketingo specialistai renkasi elektroninių laiškų rinkodaros strategijas. Visų pirma, tai yra sąlyginai pigus būdas pasiekti plačias auditorijas. Įprastai Email Marketing strategijoms yra naudojami specialiai tam sukurti įrankiai, tokie kaip jau minėtas „Omnisend“, „MailChimp“, „Klaviyo“ ir dar daugiau. Visos šios platformos yra mokamos, tačiau dažnai kaina priklauso nuo to, kiek elektroninių laiškų per mėnesį yra norima išsiųsti. Taigi, jeigu klientų kontaktų duomenų bazė nėra didelė – kaina taip pat nebus aukšta. Jeigu kontaktų atsiranda daugiau, tikėtina, jog ir vystomos prekybos apimtys yra didesnės, todėl galima investuoti ir daugiau. Beje, dalis šių platformų turi ir nemokamus planus, tačiau jie labai riboti ir leidžiantys išsiųsti nedidelį kiekį laiškų savo turimiems kontaktams. Toks variantas įprastai yra tinkamas smulkiems arba pradedantiems verslams.

El pašto rinkodara

Kam dažniausiai yra naudojamos Email Marketing strategijos?

Elektroninių laiškų siuntimo rinkodaros strategijos šiomis dienomis vis dar yra naudojamos tiek stambių, tiek ir mažesnių verslų. Dažniausiai prekybininkai siekia šios strategijos pagalba padidinti elektroninės parduotuvės pardavimus, tačiau ne kiekvienas žino, kad šis metodas gali būti naudojamas ir kitokiems tikslams įgyvendinti. Pavyzdžiui, elektroninių laiškų marketingas yra kuo puikiausiai tinkamas norint informuoti klientus apie įvairias produktų naujienas, artėjančius išpardavimus bei dalintis naudinga bendrine informacija.

Kaip jau buvo minėta anksčiau, Email Marketing strategijos yra itin plačiai naudojamos siekiant padidinti pardavimus. Priežastis, lemianti tokį šios strategijos populiarumą skatinant klientus pirkti – galimybė elektroninius laiškus siųsti tikslinei auditorijai. Tikriausiai kiekvienas žino, jog tikslinė potencialių klientų auditorija yra ta, kuri turi didžiausią tikimybę įsigyti siūlomas prekes. Dėl šios priežasties siųsti elektroninius laiškus būtent jiems yra itin svarbu.

Kaip yra gaunami tikslinės auditorijos elektroninio pašto adresai?

Praeitoje pastraipoje buvo minima tikslinė auditorija, kuri vaidina ypatingai svarbų vaidmenį Email Marketinge. Kaip jau tapo aišku, tikslinė klientų auditorija yra būtent tai, į ką turėtų taikytis kiekvienas prekybininkas. Tačiau kaip gauti tokių klientų kontaktinę informaciją?

Šiomis dienomis daugelyje elektroninių parduotuvių yra naudojama duomenų rinkimo strategija, kuri suteikia galimybę pardavėjui kaupti kontaktinius klientų duomenis, o vėliau juos sėkmingai panaudoti rinkodaros tikslais. Vienas iš populiariausių tokių metodų – „Pop Up“ funkcijos naudojimas siūlant papildomą nuolaidos kodą tiems, kas įrašys savo elektroninio pašto adresą bei prenumeruos naujienlaiškį. Ši strategija vis dar yra efektyvi, nes dauguma internetinės parduotuvės lankytojų susigundo nuolaidos kodu bei paprastai įrašo savo kontaktinius duomenis. Toks metodas gali savotiškai būti laikomas sprendimu, nereikalaujančiu visiškai jokio papildomo darbo. Trumpiau tariant, kartą automatizavus nuolaidos kodo išsiuntimą naujiems prenumeratoriams, klientų duomenų bazė nuolat augs, o jos augimo greitis priklausys nuo internetinės parduotuvės lankomumo. Beje, verta paminėti ir tai, jog kiekvienas išsiųstas nuolaidos kodas gali virsti įgyvendintu pardavimu. Taigi, toks sprendimas yra visapusiškai naudingas tiek pirkėjui, tiek ir pardavėjui.

Beje, skatinti potencialius pirkėjus prenumeruoti naujienlaiškius galima ir kitais būdais. Pavyzdžiui, kiekvieną kartą, kuomet klientas perka prekę internetu, pardavėjas įprastai prašo kliento kontaktinių duomenų, kuriuos sudaro ne tik pristatymo adresas, ar telefono numeris, tačiau ir elektroninio pašto adresas. Žinoma, reikėtų nepamiršti, kad klientą visuomet yra būtina informuoti apie tai, jog jo elektroninio pašto adresas bus naudojamas naujienlaiškiui ar kitiems rinkodaros tikslams. Dėl šios priežasties dauguma intensyviai elektroninių laiškų marketingą naudojančių pardavėjų kontaktų formos skiltyje patalpina ir langelį, kurį klientas turi savarankiškai pažymėti, sutikdamas, kad jo elektroninio pašto adresas bus naudojamas naujienlaiškiams siųsti.

Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę ir mokėjimo korteles