Grįžti į straipsnių sąrašą

Automatizuoti elektroniniai laiškai klientams: kodėl tai yra svarbu kiekvienam verslui?

01.06.2023

Elektroninių laiškų siuntimas – vienas iš pačių populiariausių būdų palaikyti nuolatinį kontaktą su klientais. Bene dažniausiai naudojamas tokių elektroninių laiškų tipas yra naujienlaiškiai, kuriuose be galo patogu klientams pristatyti naujus produktus ar priminti apie specialius pasiūlymus. Vis dėlto naujienlaiškiai nėra vieninteliai elektroniniu paštu klientams siunčiami laiškai – jų yra gerokai daugiau. Žinoma, nors naujienlaiškiai šiomis dienomis yra laikomi tikrai veiksminga marketingo forma, padedančia skatinti pardavimus bei suteikti klientams karščiausias naujienas, tačiau jų kūrimas reikalauja nuolatinio, reguliaraus darbo.

Šiuolaikinis marketingas ir su juo susiję įrankiai suteikia galimybę elektroninės prekybos atstovams automatizuoti tam tikrų laiškų siuntimą klientams taip palaikant su jais ryšį bei sutaupant nemažai laiko. Tokiam laiškų automatizavimui yra skirti specialiai tam pritaikyti įrankiai, kuriuos taip pat būtinai aptarsime.

Padėka prenumeruojantiems naujienlaiškį

Turbūt dažniausiai naudojamu automatizuoto elektroninio laiško pavyzdžiu galima laikyti padėką klientui, jog šis prenumeravo naujienlaiškį. Įprastai tokie laiškai būna gana primityvūs – juose yra elementariai padėkojama bei pažadama reguliariai dalintis naujienomis ir pasiūlymais. Taip pat dažnai pasitaiko ir atvejų, kuomet tokiame padėkos laiške yra nurodomas ir nuolaidos kodas, skirtas pirmam apsipirkimui internetinėje parduotuvėje. Dalis verslininkų nuolaidos kodą naudoja kaip paskatinimą klientui prenumeruoti naujienlaiškį. Tai reiškia jog jie jau iš anksto paskelbia apie galimybę gauti papildomą nuolaidą, jeigu klientas sutiks prenumeruoti naujienlaiškį. Praktiškai visuomet tokia nuolaida klientui yra pasiūloma pasitelkiant visiems puikiai žinomą „Pop-Up“ funkciją.

Priminimas apie nebaigtą užsakymą

Situacijų, kuomet klientai elektroninėse parduotuvėse prisideda prekių į krepšelį, tačiau nebaigia pirkimo pasitaiko neretai. Tokiais atvejais klientas parodo pardavėjui, jog preke yra susidomėjęs, tačiau dėl kažkokios priežasties dar vis nėra pasiruošęs pabaigti viso pirkimo proceso. Nutikus tokiai situacijai, be galo populiaru yra klientui elektroniniu paštu priminti apie nebaigtą užsakymą taip tikintis, jog šis dar kartą apgalvos pirkimo galimybę ir priims teigiamą sprendimą.

Tokiais atvejais daugelio elektroninės prekybos specialistų nuomonės išsiskiria. Vieni teigia, jog jau pirmo priminimo metu verta klientui pasiūlyti simbolinę nuolaidą, tuo tarpu kiti yra įsitikinę, jog išsiųsti nuolaidos kodą labiausiai apsimoka tik kitą dieną, kuomet yra dar kartą siunčiamas priminimas apie nebaigtą užsakymą.

Tiesą sakant, diskusijos apie užsakymo nebaigimą primenančius laiškus verda ne šiaip sau. Per dažnas jų siuntimas gali būti kiek įkyrus, tačiau skatinimas klientą baigti jau pradėtą užsakymą nesuteikiant nuolaidos kodo didina tikimybę prekę parduoti brangiau.

Svarbu paminėti ir tai, jog tokie priminimai galimi tik tuomet, jeigu duomenų bazėje yra išsaugotas kliento elektroninio pašto adresas. Dėl šios priežasties elektroninėse parduotuvėse dažnai sąmoningai yra formuojamas užsakymo pateikimo kelias taip, kad pradžioje klientas turėtų įvesti savo kontaktinius duomenis, ir tik tuomet pereiti prie apmokėjimo. Vis dėlto dažniausiai klientai sustoja būtent ten.

Detaliau paieškojus informacijos internete, dauguma renkasi būtent vieno primenančio laiško išsiuntimą, kuris turėtų būti išsiųstas maždaug 24 valandos po krepšelio apleidimo. Kaip jau buvo minėta anksčiau, tai yra laikoma mažiausiai įkyriu būdų pasiekti klientą. Ar taip pat reikėtų klientui siųsti ir nuolaidos kodą? Teisingo atsakymo nėra – kiekvienas internetinės parduotuvės atstovas tai turėtų nuspręsti savarankiškai. Nepaisant to, labai tikėtina, jog nuolaidos kodo išsiuntimas bus gerokai veiksmingesnis norint susigrąžinti klientą.

Priminimas apie elektroninę parduotuvę seniems klientams

Klientams apsipirkus internete, jų kontaktai lieka duomenų bazėje ilgam laikui. Tai reiškia, jog net ir po ilgo laiko juos galima naudoti marketingo tikslais bei siųsti jiems įvairią informaciją. Žinoma, tai galioja tik tais atvejais, jeigu klientas duodamas savo kontaktą tam davė sutikimą.

Ne paslaptis, jog praeityje konkrečioje elektroninėje parduotuvėje pirkusiems klientams yra daug paprasčiau parduoti prekes nei tiems, kurie to dar nėra darę. Tai ypač galioja tais atvejais, kuomet jau išbandę apsipirkimą klientai liko patenkinti produkto kokybe, jo pristatymu ar klientų aptarnavimu. Dėl šios priežasties retkarčiais verta klientams priminti apie parduotuvės egzistavimą bei pasiūlyti joje apsipirkti dar kartą.

Tokiame laiške gali būti pateikiami įvairūs pasiūlymai, priminimas apie įsigytą prekę bei švelnus paskatinimas ją įsigyti dar kartą. Tiesą sakant, galimybės yra beribės, tereikia turėti tinkamų idėjų ir bandyti jas įgyvendinti.

Kaip yra automatizuojamas laiškų siuntimas?

Tokios didelės elektroninės prekybos platformos kaip „Shopify“ turi įdiegtas laiškų automatizavimo sistemas, leidžiančias užprogramuoti laiškų siuntimą toje pačioje platformoje, vos įdiegus kelias integracijas. Nepaisant to, tikrai didelė dalis internetinės prekybos specialistų vis dar naudoja išorines platformas, tokias kaip „Omnisend“.

„Omnisend“ turi itin platų funkcionalumą, leidžiantį keisti praktiškai kiekvieną įmanoma parametrą. Pavyzdžiui, šios platformos dėka pardavėjas gali lengvai nustatyti laiško išsiuntimo laiką, jų kiekį, dažnį, tipą ir dar daugiau. Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog toks laiškų automatizavimas yra tikrai sudėtingas, tačiau taip tikrai nėra. Visų pirma, programa yra tikrai intuityvi bei aiškiai suprantama net ir pradedantiesiems. Žinoma, pilnavertiškam jos valdymui gali prireikti šiek tiek praktikos, tačiau dažniausiai programos įvaldymas įvyksta gana greitai.

Apibendrinimas

Svarbu paminėti, jog dažnai automatizuotų laiškų atnešama nauda tiesiogiai priklauso ne nuo jų kiekio, o nuo turinio, esančio juose. Dėl šios priežasties yra verta atkreipti dėmesį į konkurentų siunčiamus laiškus bei eksperimentuoti bandant įgyvendinti skirtingas idėjas.

Vis dėlto automatizuotas laiškų siuntimas yra laikomas be galo svarbia elektroninės prekybos marketingo dalimi, todėl norint maksimaliai pardavimų didinimui išnaudoti visus įmanomus kanalus – pradėti naudotis automatiškai klientams siunčiamais laiškais yra tikrai rekomenduojama. 

 

Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę ir mokėjimo korteles