Grįžti į straipsnių sąrašą

COVID-19 poveikis elektroninei prekybai

15.04.2020

MakeCommerce.lt yra mokėjimų surinkimo platforma, padedanti Jūsų elektroninėje parduotuvėje rinkti mokėjimus iš klientų per elektroninę bankininkystę bei mokėjimo korteles. Su elektroninės prekybos savininkais dalinamės savo sukauptomis žiniomis šiame ir kituose mūsų tinklaraščio straipsniuose.

Vykstanti koronaviruso arba kitaip COVID-19 pandemija neabejotinai daro įtaką kiekvienam mūsų gyvenimo etapui, pradedant nuo to, kur galime leisti laiką iki savo finansinių prioritetų.

Remiantis Vokietijos ir Baltijos šalių prekybos rūmų (AHK) pateiktais duomenimis, 39,1% apklaustų Lietuvos verslininkų jau jaučia savo produktų / paslaugų paklausos mažėjimą. Tačiau 33,3% apklaustųjų teigė, kad dar per anksti vertinti Covid-19 išplitimo poveikį verslui, o 45,4% jau pajautė vidutinį ar didelį poveikį verslui.

Socialinis atstumas didina pardavimus internetu

Didėjant Covid-19 atvejų skaičiui, priimama vis daugiau karantino apribojimų, kurie daro didelę įtaką daugelio kompanijų veiklai ar jų paslaugų teikimo būdui. Sektoriai, kuriems atstovauja paveiktos įmonės, apima restoranus ir maitinimo įstaigas, kultūrą ir meną, sportą, švietimą, pramogas ir kt.

Pažvelgę į mūsų turimus duomenis galime daryti išvadą, kad pardavimai internetu padidėjo 87%, palyginti su praėjusiais metais. Internetinių pirkėjų padaugėja dėl to, kad žmonės, kurie paprastai neperka prekių internete, dabar yra vis labiau verčiami tai daryti, tuo tarpu tie, kurie jau apsipirkinėjo internete, dabar daro daugiau, nes žmonėms reikia kuo daugiau būti namuose. Tai ypač pasakytina apie tokias pramonės šakas kaip maisto prekyba, namų apyvokos ir buities, medicinos ir sveikatos prekės.

Daugelis kompanijų skuba prisitaikyti prie esamos situacijos ir perkelti savo verslą į internetą. Tai puikus laikas įmonėms kūrybingai augti ir skaitmenizuotis. Verslo įmonės, kurios kovo pradžioje net negalėjo įsivaizduoti galimybės veikti internete, dabar taip pat bando sugalvoti naujų sprendimų, kaip išvengti verslo susitraukimo krizės metu. Pavyzdžiui, daugelis šokių mokyklų ėmė siūlyti nuotolines šokių pamokas per „Zoom“ vaizdo skambutį.

Atsižvelgiant į „Covid-19“ viruso raidą, tampa akivaizdu, kad dabartinėmis aplinkybėmis fizinėms įmonėms bus vis sunkiau „išgyventi“. Siekiant skatinti įmonės tęstinumą, kuriamos įvairios akcijos, pavyzdžiui, nuolaidos, iš anksto pateikiant užsakymą ir tik atsiimant bei gaunant jį vietoje, tačiau net ir šios rūšies veikla negali visiškai užtikrinti tokios pačios apyvartos kokia buvo prieš virusą.

Todėl svarbu peržiūrėti įmonės biudžetą dabar ir pašalinti mažiau reikalingas einamąsias išlaidas, tokias kaip sporto klubo abonementas darbuotojams ar parduotuvės tobulinimo darbai, ir geriau investuoti į rinkodarą bei technologinę plėtrą. „GlobalWebIndex“ ataskaita rodo, kad 45% pasaulio vartotojų praleidžia daugiau laiko socialinėje žiniasklaidoje per koronaviro pandemiją, vadinasi, Jūsų reklama dabar gali pasiekti per pus daugiau potencialių klientų.

Šiuo metu svarbu atsiminti, kad dar nėra aišku, koks bus „Covid-19“ viruso vystymasis, todėl prieš priimant drastiškus sprendimus svarbu nepriimti skubotų sprendimų ir suprasti visas galimybes bei apribojimus. Būtina galvoti ilgainiui ir suprasti, ką daryti, šiuo metu, ir kaip verslas vystysis viruo bangai atslūgus. Svarbiausia atsiminti, kad neturėtumėte panikuoti verslo reikaluose, o turite priimti racionalius ir gerai apgalvotus sprendimus.

Logistikos iššūkiai

Augant pirkimams internetu, padaugėjo ir siuntų skaičius, todėl siuntų pristatymas gali vėluoti. Vietos gamintojai bus mažiau paveikti gabenimo vėlavimų, tačiau smarkiau nukentės įmonės, importuojančios produktus ar komponentus iš užsienio, taip pat įmonės, naudojančios sudėtingas tiekimo grandines.

Siuntų pristatymas šiuo metu nėra uždraustas dėl koronaviruso krizės. Tačiau kai kuriose srityse tiekimas paveiktas visoje Europoje. Pasienio kontrolė griežtėja, nes šalys bando blokuoti turizmą ir kitas neesmines keliones. Europoje tai šiuo metu nedaro įtakos prekių judėjimui, tačiau reikia suprasti, kad pasienio kontrolės punktuose gali būti atliekami papildomi patikrinimai, dėl kurių paprastai siuntos gali būti labai vėluoti. Be to, visos Europos šalys vis labiau verčia uždaryti fizines parduotuves, jei jos laikomos nekritinėmis (pvz., Drabužių, gėlių parduotuvių).

Padėtis įvairiose Europos šalyse skiriasi ir gali keistis kas dieną. Pavyzdžiui, Italijoje, labiausiai koronaviruso paveiktoje Europos šalyje, poveikis tiekimui yra didelis. Kai kurios teritorijos buvo smarkiai užblokuotos ir, nors tiekėjai stengiasi kuo geriau tęsti darbą dėl vyriausybės nurodytų raudonųjų zonų, kai kuriose vietose jų tiekimas buvo sustabdytas.

Kaip išvengti tiekimo grandinės sutrikimų?

Kuo daugiau regionų blokuoja koronavirusas, tuo didesnė tikimybė, kad tiekimo grandinė gali būti smarkiai paveikta, atsižvelgiant į tai, iš kur tiekiami jūsų produktai, ar iš komponentai iš kurių gaminate savo produktus.

Nepaisant pagerėjusios padėties Kinijoje, svarbu likti budriems ir būti pasirengusiems:

  • Įsitikinkite, kad turite alternatyvių žaliavų ar produktų tiekėjų;
  • Pabandykite išplėsti savo produktų asortimentą. Pridėjus alternatyvių produktų iš skirtingų tiekėjų, sumažėja rizika, jei vienas tiekėjas nebegali atlikti pristatymo funkcijos;
  • Sekite tiekimo grandinės transportavimo maršrutus ir, jei įmanoma, būtinai suplanuokite atsarginius / alternatyvius maršrutus;
  • Palaikykite ryšį su savo tiekėju. Paklauskite tiekėjo naujausios informacijos apie pristatymo procesą. Tačiau atminkite, kad tai sunkus laikas ir jūsų tiekėjams. Likite mandagūs ir orūs, kad nerizikuotumėte sugadinti savo santykių.

Rūpinkitės savo klientais

Tai laikas, kai verslas ypatingai turi rūpintis savo klientais. Būk sąžiningas su savo klientais, ypač atsargų ar pristatymo klausimais. Nesivaržykite pasidalyti sunkumais, su kuriais susiduria jūsų verslas, bei įmonėje įdiegtais koronaviruso apsaugos metodais. Svarbiausia yra informuoti klientus apie galimas problemas, kad nesukeltų painiavos ir padidintų patikimumą.

Kokius įdomiausius elektroninės komercijos sprendimus matėte dėl koronaviruso krizės?

Jei planuojate perkelti savo verslą į internetą, svarbu įsitikinti, kad klientai galės lengvai atsiskaityti ir sumokėti už jūsų paslaugas ar prekes. Šiuo metu „MakeCommerce“ aktyviai padeda įmonėms perkelti savo verslą į internetą teikdama mokėjimų apdorojimo paslaugas. Norint pradėti naudotis „MakeCommerce“ paslaugomis, nėra jokių investicijų ar pradinių mokesčių. Užsiregistruojate. Pasirašote sutartį. Įdiegiate paruoštą įskiepį. Renkate mokėjimus per elektroninę bankininkystę ar mokėjimo korteles!

Sekite mus socialiniame tinkle Facebook, ir apie naujus straipsnius sužinokite pirmieji.

Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę