Didžiausios metų šventės: galvos skausmas ar galimybė kelis kartus padidinti pelną
Lapkritis ir gruodis – mėnesiai, simbolizuojantys ne tik kalendorinių metų pabaigą, tačiau ir galimybę padidinti pardavimus tiek fizinės, tiek ir elektroninės prekybos erdvėse. Vis dėlto pastaruoju metu vis labiau populiarėjanti elektroninė prekyba bei neišvengiamai besikeičiantys pirkėjų įpročiai paskutinius metų mėnesius paverčia galimybe padidinti savo pajamas.
Praktiškai visi elektroninės prekybos atstovai žino, jog didžiausios metų šventės yra pats svarbiausias laikotarpis, nes būtent tuomet ženkliai išauga potencialių pirkėjų skaičius. Įprastai pirkėjai metų pabaigoje ieško dovanų ne tik artimiesiems, bet ir sau. Žinoma, pardavėjai tuo naudojasi ir šiuo laikotarpiu siūlo didžiausias nuolaidas, leidžiančias privilioti dovanų paieškose pasiklydusius žmones. Tiesą sakant, didžiausios metų šventės yra laikas, kuomet laimi tiek pirkėjas, tiek ir pardavėjas.
Pasiruošimas, nuo kurio gali priklausyti pardavimai
Nepaisant išaugusios įvairių produktų paklausos, švenčių laikotarpis gali tapti tikru galvos skausmu elektroninėje erdvėje prekiaujantiems verslininkams. Dažniausiai taip nutinka tuomet, kai tam yra pradedama ruoštis per vėlai.
Šiomis dienomis šventinė prekyba prasideda gerokai anksčiau nei tai vykdavo anksčiau. Įprastai šis periodas prasidėdavo kartu su „Black Friday“ diena, kuri oficialiai vyksta paskutinį lapkričio penktadienį. Tačiau šiandien jau galima nesunkiai pastebėti ir tokių kampanijų kaip „Black Weeks“, kurios yra skirtos tam, kad prailgintų akcijų, nuolaidų bei specialių pasiūlymų laikotarpį ir pritrauktų daugiau potencialių pirkėjų.
Ankstesnė didžiausių metų išpardavimų pradžia taip pat reiškia ir būtinybę pradėti jai ruoštis gerokai anksčiau. Žinoma, norint tinkamai pasiruošti didžiausiems metų išpardavimams, reikia susidaryti planą, padėsiantį tai atlikti nepriekaištingai. Taigi, į ką reikėtų atkreipti dėmesį?
- Parduodamos produkcijos atsargų didinimas
Kartais gali būti sunku prognozuoti, kokios bus elektroninės parduotuvės pardavimų apimtys šventiniu laikotarpiu. Dėl šios priežasties dalis internete prekiaujančių verslininkų nežino, kokiu kiekiu papildomų atsargų reikėtų pasirūpinti artėjant šventėms. Nepaisant to, visuomet galima atlikti trumpą analizę bei peržiūrėti praėjusių metų šventinio laikotarpio pardavimus bei pasirūpinti papildomomis tų produktų atsargomis, kurie buvo patys populiariausi praeityje. Taip pat verta atsargoje daugiau turėti ir tų produktų, kuriems yra planuojamos didesnės nuolaidos.
Visiškai nesvarbu, ar parduodamos prekės yra įsigyjamos iš tiekėjų, ar jos yra gaminamos pačių prekybininkų – jas verta pradėti kaupti dar pirmoje rudens pusėje. Ši rekomendacija yra pagrįsta sąmoninga galimybe išvengti nenumatytų atvejų, kuomet netikėtai sutrikusi prekių ar medžiagų tiekimo grandinė tampa sunkinančia aplinkybe, trukdančia sukaupti reikiamą prekių atsargos kiekį, skirtą prekybai šventiniu laikotarpiu. Trumpiau tariant, pasirūpini prekėmis iš anksčiau ir svarbiausią metų prekybos laikotarpį pasirinkti su pasitikėjimu ir vidine ramybe.
Pačių populiariausių produktų turėjimas vietiniame sandėlyje gali išgelbėti daugybę pirkėjų, kurie šventėms būtinas prekes nusprendžia įsigyti paskutinėmis dienomis. Tokie pirkėjai yra nenusiteikę laukti ilgesnį laiką, todėl pamatę, jog prekės gavimo terminas yra vos kelios darbo dienos, priima sprendimą norimą prekę įsigyti.
Dėl šios priežasties yra rekomenduojama ne tik pasirūpinti prekių turėjimu sandėlyje, tačiau taip pat ir apie tai informuoti potencialius pirkėjus. Tai galima padaryti elektroninės parduotuvės kataloge įterpiant užrašą, informuojantį apie trumpą prekės pristatymo terminą bei jos buvimą sandėlyje.
- Reklaminė kampanija, padedanti parduoti daugiau
Reklaminės kampanijos yra naudingos ne tik šventiniu laikotarpiu. Dažniausiai elektroninės prekybos atstovai renkasi įprastas socialinių tinklų reklamas, kurių metu reklama yra rodoma „Instagram“, „Facebook“ bei kitų socialinių tinklų vartotojams.
Šventiniu laikotarpiu yra verta pagalvoti apie reklamą, kuri padėtų reprezentuoti konkrečiai šiam laikotarpiui pritaikytus pasiūlymus. Tokia reklaminė kampanija nebūtinai turi būti papuošta žiemos šventėms būdingais vizualais. Tikėtina, jog didelė dauguma kitų elektroninės prekybos atstovų bei konkurentų naudos panašius vizualus, o tai tik sumažins galimybę tapti įsimintinesniu ar geriau pastebimu. Galbūt verta reklamoje akcentuoti pačius populiariausius savo asortimento produktus? Galiausiai, puikiu sprendimu gali būti ir bandymas įsijausti į kliento vaidmenį bei į savo turimą elektroninę parduotuvę pažvelgti potencialaus pirkėjo akimis. Įvertinkite, kuris iš parduodamų produktų yra tinkamiausias tapti dovana. Juk šventiniu laikotarpiu būtent dovanų žmonės ir ieško labiausiai.
Tiesą sakant, šventiniu laikotarpiu taip pat yra verta šiek tiek padidinti reklamos biudžetą, taip užtikrinant platesnę potencialių pirkėjų auditoriją. Didesnis biudžetas – daugiau žmonių ją pamatys. Skamba primityviai, tačiau šiuo laikotarpiu tai yra tikrai veiksminga, nes kaip jau buvo minėta anksčiau – dovanų šventiniu laikotarpiu ieško beveik visi.
- Pelnas, kuris priklauso ne tik nuo pardavimų, bet ir nuo tiekėjų
Ne paslaptis, jog pardavimuose grynasis pelnas priklauso ne tik nuo pardavimų masto, tačiau taip pat ir nuo žaliavų ar produktų kainos, kurią siūlo tiekėjai. Dažnai iš didmeninės prekybos tiekėjų perkamų žaliavų ar produktų kaina gali tiesiogiai priklausyti nuo užsakomo prekių kiekio.
Kaip jau buvo minėta anksčiau, šventiniu laikotarpiu turėti kiek didesnį prekių likutį sandėlyje yra tikrai verta, nes ir pardavimų įprastai būna daugiau. Užsakant didesnį prekių kiekį nei įprastai visuomet galima leistis į derybas su prekių tiekėju bei tartis dėl geresnių įsigijimo kainų. Žinoma, kiekvienas atvejis yra individualus, tačiau kartais tiekėjai yra linkę užtikrinti geresnes sąlygas, jeigu prekių ar žaliavų yra užsakoma daugiau.
Geresnės pardavimams skirtų prekių ar žaliavų kainos reiškia ir didesnę maržą, leidžiančią potencialius pirkėjus vilioti didesnėmis nuolaidomis bei išlaikyti uždirbamo grynojo pelno dalį. Tuo tarpu užsitikrinę geresnes tiekėjų suteiktas sąlygas bei gebantys kūrybiškumo dėka parduoti net ir didesnėmis kainomis dažnai gali džiaugtis net ir kelis kartus išaugusiu uždarbiu.
Kuo anksčiau, tuo geriau
Kiekvienas prekybininkas neišvengiamai artėjančioms šventėms pradeda ruoštis individualiai. Vieni pradeda mąstyti apie šventinio laikotarpio pardavimų planą vos prasidėjus rudeniui, o kiti – likus tik kelioms savaitėms. Tiesą sakant, dažniausiai šiose „lenktynėse“ laimi tie, kurie pasiruošimui skiria kur kas daugiau laiko.
Ne paslaptis, jog kartais idėjos gimsta visai netikėtai, tačiau tam gali prireikti daugiau laiko. Tuo tarpu plano ar idėjų neturėjimas ir supratimas, jog pardavimų sezonas jau visai šalia, gali kelti milžinišką psichologinį spaudimą, kuris generuoti unikalių idėjų tikrai nepadės. Dėl šios priežasties visuomet verta atminti, jog laikas bėga be galo greitai bei ruoštis svarbiausiam prekybos laikotarpiui metuose yra rekomenduojama kaip įmanoma anksčiau.
Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę ir mokėjimo korteles