Grįžti į straipsnių sąrašą

Efektyvios reklamos idėjos, kurios nereikalauja didelio biudžeto

24.03.2022

Reklama – milžiniška verslo sėkmės dalis, kurios teikiamais privalumais šiomis dienomis naudojasi dauguma elektroninės prekybos savininkų bei atstovų. Tinkama reklama padeda ne tik informuoti žmones apie įvairias naujienas, galiojančias nuolaidas ar specialius pasiūlymus, tačiau taip pat ir didinti prekės ženklo ar prekybos vietos žinomumą. Akivaizdu, jog reklamos gali būti pateikiamos įvairiais formatais, tokiais kaip vaizdo įrašai, tekstai, nukreipiamosios nuorodos su atitinkamą informaciją perduodančiomis grafikomis.

Rinkodaros bei reklamos nišose ypač didelę įtaką daro numatytas bei turimas  biudžetas. Tai reiškia, jog daugeliu atvejų galutinis vykdomos reklaminės kampanijos rezultatas vienaip ar kitaip priklauso nuo to, kiek pinigų tam buvo skirta. Ne paslaptis, jog didesnes pinigų sumas reklamai galinčios skirti įmonės dažnai yra kur kas geriau žinomos, o jų vykdomi pardavimai taip pat yra didesni. Trumpiau tariant – tikėtina, jog didesnis reklamos biudžetas greičiau bei efektyviau suteiks geresnius rezultatus. Deja, tačiau reklamai skirti dideles sumas pinigų gali tikrai ne visi. Pavyzdžiui, vargu ar smulkų elektroninį prekių ar paslaugų pardavimų verslą vykdantis asmuo galės sau leisti išleisti reklamai tūkstančius eurų.

Ribotas biudžetas – neribotos galimybės

Dėl ribotų biudžeto galimybių smulkesni internetinio verslo atstovai dažnai ieško įvairių reklamos būdų, kurie padėtų džiaugtis jų suteikiamu efektyvumu bei nereikalautų didelių investicijų. Dalis verslininkų į situaciją stengiasi žvelgti kūrybiškai bei atrasti kažką naujo, kas būtų paprasta, tačiau genialu.

Vienas tokių genialumo pavyzdžių – socialiniuose tinkluose esantys smulkių prekybininkų keliami vaizdo įrašai, kurie padeda auditorijai pademonstruoti specifines parduodamos produkcijos savybes bei jos panaudojimo ypatumus. Sutapimas ar ne, tačiau dažniausiai tokius įrašus daro būtent Azijos regiono šalių prekybininkai. Šiandien šiuos trumpus bei paprastus, tačiau ypač gerai auditorijos dėmesį sutelkiančius vaizdo įrašus galima rasti tiek „Facebook”, tiek „Instagram”, tiek ir „TikTok” socialinių tinklų platformose.

Priešingai nei daugelis mano, tokio tipo vaizdo įrašai gali būti sukurti nenaudojant nei specialių kamerų, nei brangiai kainuojančios programinės įrangos. Šių vaizdo įrašų kūrimui užtenka turėti išmanųjį telefoną ir vieną iš nemokamų vaizdo įrašų montavimo programų. Jeigu kyla klausimų, kaip padaryti tokius vaizdo įrašus, mokomąją bei visiems nemokamai prieinamą informaciją bei video pamokas tikrai galima paprastai rasti ir „YouTube” platformoje. 

Svarbu pabrėžti ir tai, jog šių vaizdo įrašų kūrimas visiškai priklauso tik nuo fantazijos bei kūrybiškumo. Todėl, jeigu naujai sukurtas vaizdo įrašas nesuteikia norimų rezultatų, visuomet galima bandyti ir vėl.

Reklaminių grafikų kūrimas

Skaitmeninė reklama praktiškai visuomet turi vienokį ar kitokį vizualą, kuris padeda lengviau reprezentuoti reklamuojamą prekę, paslaugą ar idėją. Tai taip pat yra vienu iš pačių svarbiausių elementų, padedančių atkreipti auditorijos dėmesį.

Tikriausiai daugelis sutiks, jog sukurti profesionaliai atrodantį vizualą nėra paprasta. Būtent todėl dalis verslininkų samdo grafikos dizainerius, kurie padeda sukurti profesionaliai atrodančias grafikas bei jas visapusiškai pritaiko reklamos panaudojimui. Grafikos dizainerių paslaugos šiais laikais yra gana brangios, todėl investuoti į šį reklamos kūrimo etapą pasiryžta tikrai ne visi.

Vis dėlto rinkoje yra puikių sprendimų, kurie leidžia išgauti gana profesionaliai atrodančius grafikos sprendimus. Vienas tokių įrankių – socialiniais tinklais besirūpinantiems žmonėms puikiai žinomas vizualų kūrimo įrankis „Canva”.

„Canva” suteikia galimybę naudotis nemokamais vizualų šablonais bei kurti socialinių tinkų reklamai ar įrašams skirtus vizualus. Nepaisant to, jog šios programos pagalba sukurti vizualai ir yra šabloniniai, dažniausiai to pilnai užtenka, norint pritraukti žmonių dėmesį bei išlaikyti profesionalų socialinių tinklų paskyros įvaizdį.

Reklama socialiniuose tinkluose

Pačios reklamos užsakymas bei jos aktyvavimas yra atliekamas tuomet, kai jau yra paruošta visa reklamos medžiaga. Priešingai nei daugelis mano, socialinių tinklų reklamos užsakymas visiškai priklauso nuo asmeninio biudžeto, o tai reiškia reklamos užsakovas gali skirti tiek pinigų, kiek pats gali.

Žinoma, nors galimybė skirti didesnį reklaminį biudžetą dažniausiai reiškia geresnį reklamos efektyvumą ir pasiekiamumą, tačiau jeigu reklamos biudžetas yra mažas, socialinių tinklų reklama vis tiek gali būti gana efektyvi. Kartais galima skirti ir 20 eurų sumą vienai dienai ir džiaugtis augančiais pardavimais ar reklamuojamo prekinio ženklo žinomumo didėjimu.

Socialinių tinklų reklamos bandymai

Kaip jau buvo minėta anksčiau, socialinių tinklų reklama yra pritaikyta net ir mažus reklaminius biudžetus turintiems verslininkams. Vis dėlto viena dažniausių smulkiųjų verslininkų klaidų – per didelio reklamos biudžeto skyrimas reklamai, kuomet verslininkas nėra įsitikinęs būsimos reklamos efektyvumu.

Dėl šios priežasties patyrę socialinių tinklų reklamos specialistai visuomet rekomenduoja reklamas išbandyti ir pradėti pagrindinę jų paleidimo kampaniją tik įsitikinus jos veiksmingumu. Tai reiškia, kad socialinių tinklų reklamos kampaniją norintis vykdyti verslininkas turėtų reklamą išbandyti skiriant mažesnį biudžetą bei stebint, kokius rezultatus ji atneša.

Tokį leidžiamos reklamos efektyvumo stebėjimą vykdyti yra gana paprasta, nes įprastai socialiniai tinklai suteikia galimybę matyti visą šią informaciją. 

Jeigu bandoma reklama nesuteikia teigiamų rezultatų, galima išbandyti kitokį reklamos formatą. Svarbu pabrėžti tai, jog savarankiškai prekės ženklo ar parduodamos produkcijos įvaizdžiu bei žinomumu besirūpinantys smulkūs verslininkai niekada nesustotų bandyti ir išbandytų skirtingas reklamos strategijas. Visiškai natūralu, jeigu minėtų veiksmų atlikti nepavyksta iš pirmo karto. Svarbiausia yra nesustoti bandžius bei ieškoti kūrybiškų sprendimų, kurie anksčiau ar vėliau padės didinti pardavimų apimtis.

Kūrybiškai sukurtos reklamos padės padidinti elektroninės parduotuvės lankytojų srautą, o kartu ir pardavimus. Svarbu atminti, jog kūrybiškumas bei išskirtinis reklamuojamos informacijos pateikimas reklamoje yra kur kas svarbiau už biudžetą, o tai reiškia, jog gerų rezultatų galima pasiekti ir investuojant mažesnes pinigų sumas.

Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę ir mokėjimo korteles