Publikuota 17.12.2021

Patyrę elektroninės prekybos atstovai puikiai žino, jog šventinis laikotarpis yra metas, kuomet pardavimai ženkliai išauga. Ši tendencija tęsiasi jau metų metus, todėl didžioji dalis prekybininkų šventiniam sezonui pradeda ruoštis dar iš anksto. Nors didžiosios metų šventės prasideda tik gruodžio pabaigoje, tačiau sezoninis pardavimų augimas yra fiksuojamas jau lapkričio antroje pusėje.

Elektroninės prekybos paruošimas šventiniam laikotarpiui dažnu atveju turėtų prasidėti gerokai anksčiau nei daugelis galvoja. Vis dėlto kruopštus kiekvienos smulkmenos apgalvojimas kartais gali užtrukti kiek ilgiau nei planuota. Tuo tarpu bet koks nesusipratimas ar neplanuotas įvykis šventinės prekybos laikotarpiu gali reikšti ženkliai kritusias pajamas bei be prekių likusius klientus. Taigi, kaip reikėtų tinkamai paruošti elektroninę parduotuvę šventiniam laikotarpiui?

Prekių turėjimas vietoje

Vienas iš svarbiausių pasiruošimo šventiniam sezonui principų – populiariausių prekių turėjimas vietoje, t.y. savo sandelyje. Vis dėlto didžioji dalis klientų apie kalėdines dovanas artimiesiems susimąsto tik gruodžio viduryje. Tuo tarpu būtinybė klientams išrinktas dovanas gauti iki Kalėdų taip pat išlieka. Tai reiškia, jog būtent šiuo laikotarpiu operatyvi pardavėjo reakcija bei greitas prekių pristatymas turėtų išlikti pagrindiniu prioritetu.

Ne paslaptis, jog dalis elektroninės prekybos atstovų renkasi mažesnės rizikos užsakymų vykdymo strategiją, kuomet prekės pirkėjams yra užsakomos iš tiekėjo tik tuomet, kai yra pateikiamas užsakymas elektroninėje parduotuvėje. Būtent tokiu būdu pardavėjas išvengia prekių sandėliavimo ar tam tikros pinigų sumos įšaldymo. Žinoma, prekių pardavėjui ši taktika suteikia saugumo jausmą, tačiau pirkėjui tai neretai reiškia kur kas ilgesnį prekių pristatymo laiką. Akivaizdu, jog elektroninės prekybos atstovai neretai būna priversti rinktis, kokias prekes yra labiausiai verta turėti vietoje. Rinktis tarp skirtingų prekių dažniausiai tenka dėl vietos trūkumo ar baimės, jog prekės gali likti taip ir nenupirktos.

Natūralu, jog konkretų prekių segmentą atstovaujantis elektroninės prekybos atstovas turėtų puikiai pažinoti tikslinę savo parduodamos produkcijos auditoriją ir tai, kokie pasiūlymai jai galėtų būti patys patraukliausi. Kartais pardavėjui taip pat gali tekti įsijausti ir į potencialaus kliento, ieškančio artimiesiems šventinių dovanų, vaidmenį bei užduoti sau klausimą – kokį produktą pasirinkčiau, jeigu ieškočiau šventinių dovanų? Žinoma, nors atsakymas į šį klausimą stipriai priklauso ir nuo parduodamų prekių asortimento, tačiau rasti preliminarų sprendimą tikrai nėra sunku, jeigu pardavėjas puikiai išmano savo parduodamų prekių asortimentą bei tikslinę jos auditoriją.

Specialūs pasiūlymai el. parduotuvėje

Specialių pardavimo pasiūlymų formavimas yra vienas iš efektyviausių būdų nukreipti pirkėjus norima linkme. Puikiu pavyzdžiu galima laikyti elementarių nuolaidų taikymus prekėms, kurias pardavėjui parduoti yra kur kas naudingiau. Šiomis dienomis prekių bei paslaugų kainos daro milžinišką įtaką pirkėjų pasirinkimui, todėl vos keli procentai papildomos nuolaidos gali padėti klientus nukreipti bei rinktis tas prekes, kurias jūs norite, jog jie rinktųsi.

Turbūt kiekvienas bent kartą yra pastebėjęs, jog šventiniu laikotarpiu specialių pasiūlymų bei nuolaidų būna kur kas daugiau nei įprastai. Papildomų nuolaidų pritaikymas parduodamai produkcijai leidžia prekybininkams kur kas paprasčiau konkuruoti tarpusavyje bei padeda daug lengviau privilioti papildomų klientų, kuriais šventiniu laikotarpiu gali tapti praktiškai kiekvienas.

Kartais pasitaiko atvejų, kuomet elektroninės prekybos atstovai stengiasi vietoje turėti didesnį prekių skaičių, kuris laikui bėgant tampa tikra našta dėl sandėliavimo ar baimės, jog šių prekių parduoti gali taip ir nepavykti. Specialūs pasiūlymai bei papildomos nuolaidos šventiniu laikotarpiu gali tapti puikiu įrankiu, kuris padės greitai bei efektyviai sumažinti turimą prekių likutį, o visas šias prekes paversti puikia šventine dovana.

Marketinginės strategijos kūrimas

Akivaizdu, jog vien tik pateikti specialius pasiūlymus elektroninėje parduotuvėje gali būti negana. Pagrindinė to priežastis – potencialių pirkėjų nežinojimas apie egzistuojančias nuolaidas ar pasiūlymus konkrečioje elektroninėje parduotuvėje. Dėl šios priežasties pasiruošti artėjančiam šventiniam laikotarpiui bei užtikrinti didesnį pirkėjų skaičių gali padėti marketingo strategijos kūrimas bei jos realizavimas.

Bene populiariausia bei efektyviausia vieta, padedanti potencialius klientus informuoti apie puikius kalėdinius pasiūlymus – socialiniai tinklai. Socialiniais tinklais šiandien naudojasi daugybė žmonių, todėl ir galimybė būti pastebėtam taip pat ženkliai išauga. Žinoma, norint pasiekti kuo didesnį skaičių žmonių, organinio socialinių tinklų paskyros sekėjų srauto gali ir neužtekti, todėl yra verta pagalvoti ir apie mokamos reklamos pirkimą.

Žinoma, mokamos reklamos užsakymas yra investicijų reikalaujantis procesas, todėl visą reklaminę kampaniją reikėtų pradėti tik kruopščiai apgalvojant kiekvieną smulkmeną. Informatyviai pateikti reklaminiai baneriai ar kūrybiškai sukurtas pristatomasis video įrašas gali padėti atkreipti žmonių dėmesį bei užtikrinti kur kas didesnius pardavimus tiek šventiniu laikotarpiu, tiek ir kitų sezonų metu.

Šventinės nuotaikos palaikymas socialinių tinklų paskyrose bei pačioje elektroninėje parduotuvėje

Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog palaikyti šventinę nuotaiką kuriančią tematiką elektroninėje erdvėje yra sudėtinga, tačiau dažniausiai tai nėra tiesa. Didžioji dalis visų elektroninių parduotuvių šiandien yra sukurtos naudojant specialius internetinių svetainių kūrimo įrankius bei platformas, kurios yra visapusiškai pritaikytos paprastam jų dizaino keitimui ar modifikavimui. Naudojantis šiomis platformomis galima nesunkiai pakeisti elektroninėje parduotuvėje vyraujančias spalvas ar įkelti papildomų nuotraukų.

Kartais užtenka vos kelių kalėdinio dizaino elementų ir elektroninė parduotuvė tampa kur kas artimesnė šventinei nuotaikai. Tai yra puikus būdas priminti lankytojams, jog artėja didžiausių metuose švenčių sezonas, o šis elektroninės prekybos taškas gali padėti pasirūpinti šventinėmis dovanomis.

Taip pat reikėtų nepamiršti, jog šventiniai dizaino elementai neturėtų būti pertekliniai, nes kai kuriuos klientus tai gali veikti priešingai nei turėtų. Tai reiškia, jog per didelė šventinių dizaino elementų gausa gali klientus erzinti bei ženkliai sutrumpinti jų elektroninės parduotuvės naršymo laiką.

Apibendrinimas

Didžiosios metų šventės – bene puikiausias metas džiaugtis staiga išaugusiais pardavimais. Žinoma, daugelis internetinės prekybos atstovų mano, jog ši augančių pardavimų banga juos pasieks savaime, tačiau taip įvyksta gana retai. Vis dėlto šventinis laikotarpis reikalauja atitinkamo pasiruošimo tiek tikslinės auditorijos pirkimo įpročių analizės, tiek ir prekių sandėliavimo ypatumų. Tuo tarpu marketinginės strategijos kūrimas bei reklaminės kampanijos vykdymas gali būti puiki proga eksperimentuoti bei bandyti atrasti tokią strategiją, kuri veikia efektyviausiai. 

Sekite mus socialiniame tinkle Facebook, ir apie naujus straipsnius sužinokite pirmieji.

Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę ir mokėjimo korteles