Grįžti į straipsnių sąrašą

Elektroninės parduotuvės lankytojų tipai. Kaip priversti juos pirkti?

05.11.2019

Turbūt daugelis yra pagalvojęs, bet koks klientas yra geriau nei jokio kliento ir bet koks pardavimas, yra geriau nei jokio pardavimo, tiesa? Nesvarbu ar tik nesenai pradėjote savo elektroninį verslą, ar bandote auginti jau seniau pradėtą, dažniausiai visus klientus ir lankytojus vertiname vienodai.

Tačiau yra didžiulis skirtumas tarp klientų nupirkusių tik vieną kartą, ir lojalių klientų, perkančių nuolat. Nors vienkartiniai pirkėjai šiuo metu padidina pardavimus, tačiau juos pritraukti į elektroninę parduotuvę yra brangu, ir jie dažniausiai susigundo tik didelėmis nuolaidomis. Kai tuo tarpu lojalius pirkėjus pritraukti į parduotuvę kainuoja kur kas pigiau, ir jie yra prisirišę prie Jūsų prekės ženklo, ir nemedžioja didelių nuolaidų.

Taigi klausimas, kaip klientus apsiperkančius pirmą kartą pas Jus, paversti Jūsų lojaliais ir nuolat perkančiais klientais. Tam visų pirmą reikia suprasti elektroninės parduotuvės klientų tipus, kurių yra keletas:

  • nuolaidų medžiotojai;
  • neapsisprendę ko jiems reikia;
  • impulsyvūs pirkėjai;
  • pirkėjai turintys konkretų poreikį;
  • lojalūs prekės ženklo klientai.

Visi klientai yra skirtingi, ir visi turi skirtingus poreikius bei apsipirkimo įpročius. Tad panagrinėkime jų tipus, kad geriau suprastumėme kaip patenkinti juos visus.

Nuolaidų medžiotojams svarbiausia sutaupyti kuo daugiau pinigų

Nėra labai sunku suprasti kodėl nuolaidų medžiotojai nėra patys naudingiausi Jūsų verslui. Jie nuolat aplanko daugybę elektroninių parduotuvių, bandydami surasti didžiausias nuolaidas turinčias prekes, ir jų apsisprendimui pirkti didžiausią įtaka daro tai – kiek jie sutaupys. Daugybė klientų nėra lojalūs jokioms elektroninėms parduotuvėms, ir perka būtent vadovaudamiesi tokia logika.

Skatinkite pakartotinius pirkimus pabrėždami savo privalumus

Laimei, nuolaidų medžiotojus, kurie yra jautrūs prekės kainoms tikrai galima priversti apsilankyti Jūsų tinklapyje antra kartą, suteikiant jiems papildomų naudų ir pabrėžiant savo elektroninės parduotuvės ar prekės privalumus. Paprastas ir efektyvus būdas, prekių aprašymuose akcentuoti prekės privalumus, bet ne funkcijas ar savybes. Jeigu pakeisite prekių funkcijas ir savybes į suteikiamus privalumus, būsite išskirtiniai rinkoje, ir tokiam klientų tipui, bus sunkiau palyginti prekes konkurentų elektroninėse parduotuvėse.

Neapsisprendusių pirkėjų tipas

Jeigu nuolaidų medžiotojai yra mažiausiai lojalus klientų tipas, nepasisprendusių pirkėjų tipas yra beveik toks pats nelojalus. Tokie lankytojai tiesiog naršo elektronines parduotuves, net nežinodami ką jie nori nusipirkti, jiems tiesiog patinka ką nors nusipirkti. Šie pirkėjai sudaro didžiąją dalį Jūsų elektroninės parduotuvės lankytojų, tačiau mažiausią dalį pirkėjų. Kitaip tariant, juos pritraukti kainuoja daug, tačiau jie neatsiperka –  nebent sugebate atkreipti jų dėmesį.

Supaprastinkite užsakymo patvirtinimo procesą

Nors ir neturite tikslo pritraukti tokius lankytojus, tačiau natūralu jog dauguma lankytojų, atėjusiu pamatę ar paspaudę Jūsų reklamas bus būtent tokie.  Jei dažnai klaidžioja po elektronines parduotuves, įsideda prekę į krepšelį, pažiūri pristatymo kainas, tačiau neperka. Paskatinti tokius klientus pirkti būtu galima supaprastinus pavyzdžiui užsakymo patvirtinimo procesą, pakeitus įprastą kelių žingsnių į vieno puslapio užsakymo patvirtinimo langą. Tokiu būdu, klientas įsidėjęs prekę į krepšelį, iškarto matys tik vieną langą, kuriame labai lengvai ir nejučia, patvirtins ir apmokės užsakymą. Jeigu Jūsų elektroninėje parduotuvėje nėra galimybės naudotis vieno lango užsakymo patvirtinimu, galite pasirinkti MakeCommerce „Simple Checkout“ funkciją, kuri pakeis Jūsų elektroninės parduotuvės įprastą užsakymo patvirtinimo langą į paprastą ir intuityvų vieno puslapio užsakymo patvirtinimo langą.

Simple Checkout langas

Impulsyvūs pirkėjai

Impulsyvūs pirkėjai yra labai panašūs į neapsisprendusius pirkėjus. Jeigu jie pamatys Jūsų reklamą, ir pamanys jog tai geras pasiūlymas, jie greičiausiai taps pirkėjais. Tačiau, tai turi būti išties geras pasiūlymas – nebūtinai gera kaina, ar didelė nuolaida, bet galbūt tokia prekė kurios jiems reikia, arba kažkokia išskirtinė prekė kurios išties nereikia, bet tuo momentu atrodo kaip labai reikalinga, na arba tai tokia prekė kuri šiuo metu yra labai populiari rinkoje.

Atsižvelgiant į tokio tipo pirkėjų mentalitetą, jiems nėra sudėtinga parduoti papildomai, t.y. parduoti kažką po to kai jie jau vieną prekę nupirko iš Jūsų ir jie yra jautrūs prekių rekomendacijoms. Jeigu prekę rekomenduoja kiti pirkėjai, tikėtina kad impulsyvus pirkėjas tokią prekę taip pat norės įsigyti.

Raginkite juos prenumeruoti Jūsų naujienlaiškį

Impulsyvių pirkėjų tipas gali būti labai naudingas ir nešti  pelną Jūsų elektroninei parduotuvei, jeigu sugebėsite juos tinkamai informuoti ir supažindinti su naujomis prekėmis. Tam puikiai tinka naujienlaiškiai.  Tad pagalvokite, kaip paraginti Juos prenumeruoti naujienlaiškius.

Pirkėjai turintys konkretų poreikį nenori nusipirkti netinkamos prekės

Atvirkščiai kaip impulsyvūs pirkėjai, kurie lankydamiesi Jūsų elektroninėje parduotuvėje dar nežino ką pirks, šis pirkėjų tipas tikrai žino ko ieško, ir jau dažniausiai yra išstudijavęs reikiamo produkto specifikacijas, privalumus, tad jam parduoti yra kur kas sudėtingiau. Jie naršo vienu metu keliose internetinėse parduotuvėse, lygina panašias prekes, jų funkcionalumus, kainas.

Norint parduoti tokiam pirkėjui, reikia sukurti teigiamas emocijas ir pristatyti save kaip ekspertą, išmanantį apie produktą kurio būtent jam ir reikia. Jeigu tai sugebėsite padaryti, tokį pirkėja nesunkiai galėsite paversti ir lojaliu Jūsų klientu.

Lojalūs pirkėjai

Nors lojalius pirkėjus minime paskutinius šiame sąraše, tai nereiškia kad jie mažiausiai svarbūs, o atvirkščiai, yra patys svarbiausi, nes jie yra ir Jūsų prekės ženklo ambasadoriai, rekomenduojantys Jus savo pažystamų ratui. Taip pat lojalūs pirkėjai tikėtina pirks kur kas dažniau ir daugiau iš Jūsų, nes jie jau pažysta Jus, ir yra prisirišę prie Jūsų prekės ženklo. Kiekvienam savo lojaliam pirkėjui suteikite daugiau, nei pirmą kartą perkančiam, leiskite jam pasijusti itin svarbiam. Nustebinkite juos mažomis dovanėlėmis, specialiais pasiūlymais skirtais tik jiems.

Sekite mus socialiniame tinkle Facebook, ir apie naujus straipsnius sužinokite pirmieji.

Registruokitės dabar!