Publikuota 29.04.2020

MakeCommerce.lt yra mokėjimų surinkimo platforma, padedanti Jūsų elektroninėje parduotuvėje rinkti mokėjimus iš klientų per elektroninę bankininkystę bei mokėjimo korteles. Su elektroninės prekybos savininkais dalinamės savo sukauptomis žiniomis šiame ir kituose mūsų tinklaraščio straipsniuose.

Yra laikas, kai parduotuvių savininkai, kurie dėl tam tikrų priežasčių iki šiol vengė elektroninės prekybos ar „tik kojų pirštais liečia elektroninės prekybos vandenį“, neturi kito pasirinkimo, kaip tik įšokti į šį platų vandenyną ir pradėti plaukti būtent šiuo metu. Be abejo, yra daugybė iššūkių – techninių, organizacinių. Tačiau šalia jų nereikia pamiršti empatijos pirkėjui – jūsų IT gali padaryti puikų sprendimų Jūsų elektroninėje parduotuvėje, tačiau vartotojas nedrįsta pirkti, jei nesupranta produkto. Pabandykite atsidurti kliento vietoje, kuris išvis nėra susipažinęs su Jūsų prekėmis ir pirmą kartą mato Jūsų elektroninę parduotuvę.

Pateiksiu gerą pavyzdį. Atėjo pavasariškas oras ir kadangi neįmanoma nuvykti į sporto klubą (dėl paskelbto karantino), praėjusią savaitę man kilo mintis, kad gal turėčiau internetu įsigyti naują dviratį ir pakeisti jau dabar turimą 15 metų. Deja, apsipirkimo procesas pasirodė gana sudėtingas. Labiausiai žinomi dviračių ir sporto įrangos prekybininkai iki šiol didžiąją verslo dalį vykdė fiziniais kanalais, kur lankytojams padeda patyrę klientų aptarnavimo specialistai, kurie padeda rasti tinkamą produktą. Deja, toks požiūris nepersikėlė į internetą ir tai yra blogai nes:

Niekas nedrįsta pirkti prekių su neišsamia informacija apie gaminį.

Kai kuriose gaminių kategorijose informacijos pridėjimas nėra labai sudėtingas, nes tokią informaciją turi bent jau gamintojas, pavyzdžiui, dviračio matmenys, svoris, pavarų skaičius ir panašiai. Deja, keliais atvejais aš vis pastebėjau ir nemažai tokių atvejų, kur elektroninėse parduotuvėse tokios informacijos nebuvo. Ar aš drįsiu nusipirkti produktą, kuris kainuoja kelis šimtus eurų, be išsamesnės informacijos, vien pagal nuotrauką – tikrai ne.

Vien techninės informacijos ne visada pakanka.

Kadangi spintelėje neturiu ir tinkamos striukės, su kuria būtų patogu minti daugybę kilometrų naujuoju dviračiu, iš karto bandžiau rasti ir tinkamą aprangą. Deja, tai atrodė dar sunkesnė užduotis. Aprangos aprašymai paprastai apsiriboja dydžiu ir medžiaga. Tačiau aš turėčiau suprasti, kokia stora yra viena ar kita striukė – arba labiau skirta vasaros orams, arba šilta, kad ją būtų galima naudoti ankstyvą pavasarį. Fizinėje parduotuvėje mes išspręstume šią problemą pačiupinėdami rūbą, deja, šiuo metu tam nėra galimybių. Neatrodo praktiška užsisakyti apie tuziną striukių ir išsiųsti juos vėliau atgal. Bet kaip turėčiau suprasti, ką pasirinkti, jei aprašyme nėra jokios užuominos apie tai?

Daugiau nereiškia geriau.

Įsivaizduokite, kad einate į įprastą parduotuvę ir norite nusipirkti kalnų dviratį, kurio rėmas yra šiek tiek didesnis nei vyrams skirtas vidurkis. Pardavėjas atsako, kad problemos nėra, tačiau prieš pradėdami žvalgytis į šiuos, pirmiau turite apžvelgti visus moteriškus ir vaikiškus dviračius ir dviračius, kurie nėra ir nebus jūsų dydžio. Greičiausiai išeisite iš parduotuvės gana nusivylę. Tai nutiko man daugelyje elektroninių parduotuvių. Tad labai gerai veikianti ir aiški filtravimo sistema Jūsų elektroninėje parduotuvėje yra būtina!

Suprantama, kad tik pradėjus elektroninę prekybą sunku viską iškarto apgalvoti ir įgyvendinti pirmosiomis savaitėmis. Tačiau lygiai taip pat suprantama, kad vartotojas neišdrįsta pirkti, prieš įsitikindamas, kad pagaliau rado tinkamą produktą ir net mirksintys nuolaidų procentai gali nepadėti. Taigi dviračio kol kas dar nenusipirkau.

Sekite mus socialiniame tinkle Facebook, ir apie naujus straipsnius sužinokite pirmieji.

Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę