Grįžti į straipsnių sąrašą

Ką prekiaujančiam internetu verslininkui svarbu žinoti apie grąžinimus

30.12.2019

MakeCommerce.lt yra mokėjimų surinkimo platforma, padedanti Jūsų elektroninėje parduotuvėje rinkti mokėjimus iš klientų per elektroninę bankininkystę bei mokėjimo korteles. Su elektroninės prekybos savininkais dalinamės savo sukauptomis žiniomis šiame ir kituose mūsų tinklaraščio straipsniuose.

Jeigu tik pradedate verslą internetu, verta žinoti kokias teises turi Jūsų pirkėjai, ir kada gali grąžinti pirkinius Jums atgal.

14 dienų grąžinimo taisyklė

Daugelis perkančiųjų internetu ir prekiaujančių jame turbūt žino, jog nupirktą prekę, su nedidelėmis išimtimis, galima grąžinti per 14 dienų. Pirkėjui nereikia nurodyti jokių grąžinimo priežasčių, kitaip sakant užtenka persigalvoti, ir prekę galima grąžinti, o padavėjas privalo grąžinti sumokėtą visą pirkinio sumą klientui. Žinoma verta paminėti, jog prekė turi būti nenaudota ir grąžinama tokios pačios būklės kokia buvo nupirkta.

Klientui nebūtina nurodyti grąžinimo priežasties

Išimtys, kur negalioja 14 dienų grąžinimo taisyklė:

oro, traukinių, autobusų, koncertų bilietai, viešbučių rezervavimas, automobilių nuomos ir maitinimo paslaugos konkrečiomis datomis;

maistas ir gėrimai, tiekiami reguliariai;

gaminiai pagal užsakymą arba aiškiai individualizuoti produktai (pvz., pritaikytas kostiumas);

užantspauduotos garso, vaizdo ar duomenų laikmenos, tokios kaip DVD, kurias atidarėte gavę;

skaitmeninis turinys, jei pradėjote jį atsisiųsti ar transliuoti ir sutikote, kad atsisakymo laikotarpis netaikomas nuo turinio pateikimo dienos;

sveikatos ir higienos prekės.

Atsisakymo laikotarpis pasibaigia 14 dieną nuo tos dienos, kai klientas gauna prekes. Paslaugų sutarčių atveju sutarties atsisakymo laikotarpis pasibaigia per 14 dienų nuo sutarties sudarymo dienos.

Taip pat yra internetinių parduotuvių, kurios grąžinimo sąlygose nurodo, kad gali būti grąžintos tik neatidarytos ar nepanaudotos prekės. Nors tai galioja tam tikrose kategorijose (tokiose kaip kvepalai ar DVD diskai), bendra taisyklė yra ta, kad klientas turi turėti galimybę pamatyti internetinėje parduotuvėje užsakomas prekes tokiu pat mastu, kaip ir įprastoje parduotuvėje. Todėl galima išbandyti suknelę, ištrauktą iš pakuotės, arba surinkti baldus. Už bet kokią sumažėjusią prekių vertę, atsirandančią dėl prekių naudojimo bet kokiu kitu būdu, išskyrus būtiną norint nustatyti prekių pobūdį, savybes ir veikimą, yra atsakingas tik Klientas.

Ar prekę grąžinti klientas turi savo lėšomis?

Nevisais atvejais. Pardavėjai turi iš anksto informuoti vartotojus, jei šiems reikėtų mokėti už prekių grąžinimą nepraėjus 14 dienų persigalvojimo laikotarpiui. Jei vartotojai apie tai nebuvo informuoti iš anksto, grąžinimo išlaidas turi padengti pardavėjas.

Tam tikrais atvejais, pavyzdžiui, kai perkamos didelių gabaritų prekės, pardavėjas prieš prekės įsigijimą taip pat turi pateikti aiškų didžiausių internetu arba paštu pirktų prekių grąžinimo išlaidų įvertinimą, kad vartotojai, rinkdamiesi, iš kurio pardavėjo pirkti, turėtų visą reikiamą informaciją.

Grąžinimas – rinkodaros įrankis

Nors įstatymai leidžia grąžinti prekes per 14 dienų, prekybininkas savo pardavimo sąlygose taip pat gali numatyti teisę į žymiai ilgesnį grąžinimo laikotarpį.

Pirkėjų, norinčių grąžinti prekes nereikėtu bijoti, juk klientai perka prekes vartojimui, o ne tam jog jas grąžintu. Lanksti ir į klientą orientuota grąžinimo politika tampa rinkodaros priemone, nes ji sukuria pasitikėjimą Jumis ir skatina pirkti pirkėjus, kurie galbūt nebūtų pirkę, jeigu žinotu jog netikus prekei jos negalės gražinti.

Tai taip pat suteikia kokybės garantiją klientui – kodėl prekybininkas turėtų sąmoningai parduoti nekokybiškas prekes, kai klientas turi teisę jas grąžinti ir nemokamai susigrąžinti pinigus tarkime 30 ar 60 dienų?

Ir atminkite – naudojantis makecommerce.lt paslaugomis rinkti mokėjimus už parduotas prekes, grąžinimo atveju, pinigus klientams grąžinsite visiškai nemokamai ir lengvai!

Daugiau informacijos apie prekių grąžinimo taisykles ir ypatumus rasite šiuose nuorodose: https://www.ecc.lt/lt/rights/shopping/e_commerce/

https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/faq/index_lt.htm

 

Sekite mus socialiniame tinkle Facebook, ir apie naujus straipsnius sužinokite pirmieji.

Registruokitės dabar!