Grįžti į straipsnių sąrašą

Ką verslininkas turi žinoti prieš kurdamas internetinę parduotuvę

31.07.2020

Jei esate verslo savininkas, norintis įkurti internetinę parduotuvę arba norite pradėti verslą ir užsiimti elektronine prekyba, prieš „nerdami gilyn“, būtinai turite rasti atsakymus į kelis svarbius klausimus.

Internetinės parduotuvės kūrimas yra ne tik palyginti brangi paslauga, bet gali kainuoti ir daug Jūsų asmeninio ar komandos laiko, kurį pasistengsiu sutaupyti Jums, rašydamas šį straipsnį.

Galbūt galėsite kreiptis tiesiai į internetinės parduotuvės kūrėjus ir tikėtis, kad jie Jums viską papasakos, tačiau toks požiūris gali brangiai kainuoti tiek laiko, tiek ir piniginiu atžvilgiu.

Jei turite plaktuką, tada viskas atrodo kaip vinys. Jei turite atsuktuvą, tada viskas atrodo kaip varžtai. Panašiai yra ir su internetinių parduotuvių kūrėjais – jei jie dirba su kokiais nors sprendimais ar sistemomis, tada jie bando šiuos sprendimus ir metodus pritaikyti visiems klientams, nors Jūsų situacijoje tai gali būti ne pats tinkamiausias pasirinkimas. Negalime jų dėl to kaltinti – niekas nenori praleisti galimybės užsidirbti mažiausiomis sąnaudomis.

„MakeCommerce“ yra mokėjimo partneris, teikiantis mokėjimų surinkimo paslaugas internetinėse parduotuvėse mokėjimo kortelėmis ir per elektroninę bankininkystę Baltijos šalių ir Suomijos bankuose. Mes palaikome populiariausias internetinių parduotuvių platformas ir mums iš esmės nesvarbu, kurią platformą pasirenka mūsų klientai, tol, kol ji atitinka kliento poreikius. Taip pat iš išorės galime stebėti, kaip kuriami ir įgyvendinami įvairaus dydžio elektroninės komercijos projektai. Todėl turbūt šiuo atžvilgiu esame objektyvesni nei internetinių parduotuvių kūrėjai.

Prieš kreipdamiesi į bet kuriuos internetinės parduotuvės kūrėjus, turite rasti atsakymus į šiuos klausimus:

  • Koks mano internetinės parduotuvės kūrimo tikslas?
  • Greitas sprendimas, kurio jums reikėjo vakar

Šis straipsnis datuojamas 2020 m. COVID-19 krizės laikotarpiui ir daugeliui bendrovių elektroninė prekyba yra vienintelis įmanomas logiškas sprendimas. Tačiau panašiose situacijose esančios įmonės gali patekti į kitų aplinkybių įtaką, kai internetinės parduotuvės „reikėjo vakar“.

Tai reiškia, kad Jūs neturite laiko ir daug resursų viską susiprojektuoti tobulai ir nepriekaištingai. Tokiu atveju turite pasirinkti greičiausią sprendimą, kurį ateityje gali tekti tobulinti ar keisti. Tačiau yra atvejų, kai neturite kitų galimybių.

Tokiu atveju jums bus labiau tinkami paruošti šablonų sprendimai ir internetinių parduotuvių platformos, kurios siūlomos kaip paslaugos, elektroninės parduotuvės nuoma. Iš tų platformų, kurios palaiko „MakeCommerce“, tai galėtų būti „Shopify“, „Mozello“, ar „Parduotuvesnuoma.lt“.

Arba Jūs tiesiog turite patys pabandyti sukurti internetinę parduotuvę, jei įmonėje turite pakankamai kompetencijų arba pats nors šiek tiek išmanote technologijas.

Bandomasis projektas paklausai patikrinti

Niekada negalime 100% žinoti, ar mūsų produktas bus perkamas internetu, kol dar nepabandėme jo parduoti. Kad ir kaip gerai viską išstudijuotume ir išsiaiškintume, tiesą pamatysime tik pradėję prekybą.

Prieš investuojant daug pinigų ir laiko, visų pirma verta išbandyti prekiauti internete bandomąjį projektą. Būtent išsirink keletą geriausių produktų ir iš pradžių stenkis parduoti tik juos.

Tokiu atveju galime pradėti dviem būdais:

  • naudokitės elektroninės komercijos nuomos platforma ir vykdykite projektą su mintimi, kad po bandomojo projekto jos nebenaudosite ir pradėsite viską iš naujo. Tokiu atveju projektą galima įgyvendinti savarankiškai ir labai greitai.
  • pasirinkti platformą, kurioje nieko nereikia daryti, tik sukelti savo prekes, dar angliškai vadinama „marketplace“.

Atsižvelgiant į bandomojo projekto rezultatus, galite priimti objektyvesnius sprendimus dėl tolesnių žingsnių.

Principinis sprendimas

Jei anksčiau įsitikinote, kad e-komercija yra tinkamas kanalas Jūsų produktui platinti, arba tiesiog yra sukurta įmonė e-komercijai, tuomet turite pasirinkti sprendimus ir bendradarbiavimo partnerius, kurie Jums galėtų suteikti geriausius rezultatus ilgalaikėje perspektyvoje.

Tokiu atveju Jums tiks praktiškai bet kokia elektroninės prekybos platforma, kuri geriausiai atitinka Jūsų reikalavimus. Konkrečius elektroninės komercijos atrankos kriterijus aprašysime viename iš sekančių straipsnių, tačiau kol kas čia galite pamatyti visas el. prekybos platformas, palaikomas „MakeCommerce“.

Svarbiausia žinoti, kad elektroninės komercijos platformų yra ne viena ir kiekviena iš jų turi savo privalumų ir trūkumų. Jums nereikia pasirinkti būtent tos, su kuria dirba konkrečios internetinės parduotuvės kūrėjas, bet Jūs turite pasirinkti tą, kuri ilgainiui yra tinkamiausia Jums.

Užduokite potencialiems Jūsų internetinės parduotuvės kūrėjams klausimą: „Kodėl turėčiau pasirinkti šią konkrečią platformą ir kokios yra kitos alternatyvos?“

Pagrindiniams sprendimams verta investuoti daugiau laiko. Susirasti tinkamą internetinės parduotuvės platformą ir kūrėją yra esminis dalykas.

Kiek galiu sau leisti?

Galbūt tam, kuris kelis šimtus procentų brangina savo produktą, šis klausimas atrodys nereikšmingas. Bet studijų metu buvome įkūrę verslą ir prekiavome kompiuteriais bei kompiuterių komponentais.

Šioje srityje produktai yra palyginti brangūs, tačiau dėl intensyvios konkurencijos atskirų kompiuterio komponentų antkainis yra tik keli procentai. Pamenu, kiekvieną kartą bandėme paprašyti klientų nemokėti kortele, o atsiskaityti grynaisiais, nes kitaip jau mažas antkainis būtų dar labiau sumažėjęs.

Aš pripažįstu, kad net ir šiandien yra produktų, kuriems papildomi kai kurių elektroninės komercijos platformų komisiniai mokesčiai gali įtakoti platformos pasirinkimą.

Elektroninėje komercijoje neįmanoma išsiversti be komisinių, o „MakeCommerce“ komisinius galite rasti mūsų kainoraštyje, tačiau be jų, pavyzdžiui, naudojantis „Shopify“ platforma, reikės dar jai mokėti papildomai, šio straipsnio paskelbimo metu, papildomas komisinis dydis yra 0,5 – 2%. Kai kuriems tai gali atrodyti kaip smulkmena, bet kai kuriems tai yra didelė antkainio dalis.

Kokias mokėjimo galimybes noriu suteikti klientams?

Turint internetinę parduotuvę, internetinės bankininkystės mokėjimai Lietuvoje yra pats populiariausias mokėjimo būdas, o jo nebuvimas Jūsų internetinėje parduotuvėje gali sumažinti pardavimų skaičių.

Renkantis internetinės parduotuvės platformą, svarbu įsitikinti, kad „MakeCommerce“ palaiko šią platformą. „MakeCommerce“ teikia ne tik mokėjimus kreditinėmis mokėjimo kortelėmis, bet ir teikia plačiausią mokėjimų pasirinkimą Baltijos šalyse ir Suomijoje per elektroninės bankininkystės sistemas, vadinamus bank link mokėjimus.

Žinoma, „MakeCommerce“ mokėjimo sprendimai gali būti integruoti į bet kurią elektroninės komercijos platformą, naudojant mūsų API, tačiau mūsų ir trečiųjų šalių paruošti integracijos moduliai leis žymiai pigiau ir greičiau atlikti integraciją. Mūsų turimus integracijos modulius galite peržiūrėti čia.

Kiek išteklių man yra pasiekiama?

Vienas iš pirmųjų klausimų, kuriuos užduos internetinės parduotuvės kūrėjas, yra išteklių prieinamumas. Kiek pinigų ir vidinių žmogiškųjų išteklių galite skirti šiam projektui?

Kiek finansinių išteklių galiu skirti tam?

Neminėsiu konkrečių sumų, kurių verslininkas turėtų tikėtis, nes ši suma priklauso nuo daugelio veiksnių. Apžvelgsiu tik kelis scenarijus, kurie turi įtakos paslaugos kainai.

Nuomojama internetinė parduotuvė kainuoja nuo kelių dešimčių EUR / mėn., jei naudojatės „Shopify“ ar „Mozello“ platformomis.

Daugelis elektroninės komercijos platformų yra nemokamos, tačiau norint jas įdiegti reikia techninių žinių. Tokiu atveju išlaidos gali būti tik kelios dešimtys eurų per metus (už domeno vardą ir svetainės išlaikymo kainą – hostingą), jei ją įdiegiate patys, tačiau jei šios platformos įdiegimas patikėtas kažkokiam tai specialistui, programuotojui, ši paslauga kainuos nuo kelių šimtų iki kelių dešimčių tūkstančių eurų.

Jeigu verslininkas yra pasirengęs naudoti šabloninį dizainą ir standartines elektroninės komercijos platformos funkcijas kaina gali ženkliai mažėti, arba jeigu norisi sukurti unikalų dizainą ir pritaikyti platformos funkcionalumą, kainą žinoma didės.

Projektų valdymas ir turinio kūrimo paslaugos taip pat daro didelę įtaką kainai.

Kiek žmogiškųjų išteklių galiu tam skirti?

Žmogiškųjų išteklių prieinamumas yra toks pat svarbus kaip ir finansiniai ištekliai. Neįmanoma sėkmingai įgyvendinti elektroninės komercijos projekto, nedalyvaujant pačiai įmonei.

Būtina žinoti, kokias kompetencijas turi įmonė viduje ir kokia apimtimi šie žmonės galės sutelkti dėmesį į elektroninės prekybos sprendimo įgyvendinimą.

Kuo mažiau žmogiškųjų išteklių pačioje įmonėje, tuo daugiau pagalbos reikės internetinės parduotuvės kūrėjui.

Sėkmingas elektroninės komercijos projektas gali būti įgyvendintas esant bet kokiems ištekliams, tereikia suprasti:

  • kuo mažesnis biudžetas, tuo daugiau turėsite atlikti patys;
  • kuo mažesnis biudžetas, tuo mažiau patirties turinčius programuotojus pasamdysite ir tuo daugiau rizikos turėsite prisiimti. Bet tai ne visada reiškia blogesnį rezultatą.

Kokios vidinės kompetencijos man prieinamos?

Net jei įmonėje yra žmonių, pasirengusių įsitraukti į internetinės parduotuvės plėtrą, svarbu suprasti, kokios yra jų kompetencijos.

Jei iš pradžių atrodo, kad pagrindinė problema yra pačios internetinės parduotuvės plėtra, tada projekto metu dažnai suprantama, kad didžiausia kliūtis, kurią reikia įveikti, yra turinio kūrimas.

Norint sėkmingai vystyti internetinę parduotuvę, ji turi būti užpildyta kokybišku turiniu.

Iš pradžių reikalingas turinys:

  • aprašomieji ir pristatomieji įmonės tekstai;
  • teisiniai tekstai – privatumo politika ir internetinės parduotuvės naudojimo sąlygos, pirkimo – pardavimo taisyklės;
  • nuotraukos reikalingi svetainei;
  • produktų nuotraukos;
  • paieškos sistemoms optimizuotų produktų aprašymai;
  • produktų kategorijų iliustracijos, nuotraukos;
  • paieškos sistemoms optimizuotų produktų kategorijų aprašymai;
  • automatinių el. laiškų turinys.

Norėdami skatinti pardavimus, atidarę internetinę parduotuvę, turėsite pasirūpinti reguliariu reklaminio turinio skelbimu svetainėje. Tai gali būti tinklaraščių straipsniai, produktų nuotraukos ir vaizdo įrašai.

Norint sukurti šį turinį, reikia ne tik specialistų, turinčių atitinkamas kompetencijas, bet ir techninės pagalbos. Pvz., Norint kokybiškų gaminių nuotraukų, reikalinga gera foto įranga ar net maža foto studija.

Žinoma, jei produktai nėra gaminami, o tik parduodami, galima gauti gaminio nuotraukas ir aprašymus iš gamintojo, tačiau tokių aprašymų geriau nenaudoti, o juos perkurti, dėl organinės paieškos.

Perskaitę šį straipsnį esate kur kas labiau pasirengę rasti tinkamą partnerį internetinės parduotuvės kūrimui. Jūs žinote, ar Jums reikės didelės įmonės, galinčios suteikti visą spektrą paslaugų, pagalbos, ar Jums reikia tik techninės pagalbos, nes didžiąją dalį darbo galite atlikti patys.

kai jau turėsite paruošę internetinę parduotuvę, „MakeCommerce“ mielai taps Jūsų mokėjimo partneriu – susisiekite su mumis. Mes teikiame mokėjimų rinkimo paslaugas kredito kortelėmis ir mokėjimus per elektroninės bankininkystės sistemas Baltijos šalyse ir Suomijoje.
Sekite mus socialiniame tinkle Facebook, ir apie naujus straipsnius sužinokite pirmieji.

Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę