Grįžti į straipsnių sąrašą

Kaip be iššūkių valdyti didelio produktų kiekio katalogus (xml, csv)? – sprendimas iš lietuvių rankų

23.05.2023

Visi e-komercijos verslai susiduria su duomenų katalogų failais (data feeds) ir nors dažniausiai jie sutinkami .xml ar .csv formatu, priklausomai nuo šaltinio, duomenų struktūra, elementų ir/ar atributų seka būna skirtinga bei įvairi. Tai lemia iššūkius elektroninių parduotuvių administratoriams ne tik importuoti prekes iš tiekėjų, bet ir eksportuoti duomenis įvairiems pardavimų ar rinkodaros kanalams.

Skirtingų prekių katalogų apjungimas ir tūkstančių duomenų korekcijos kelių mygtukų paspaudimu.

Jau antrus metus veikianti lietuvių sukurta platforma PPCDATAFEED.COM padeda e-komercijos žaidėjams paprastai ir greitai koreguoti tūkstančius prekių apimančius duomenų katalogus, pritaikant juos individualioms reikmėms. Naudodamiesi ppcdatafeed.com sistema, elektroninės parduotuvės valdytojai, prieš importuodami prekių failą iš tiekėjų į savo sistemą, gali:

  • Filtruoti produktus;
  • Modifikuoti produktų informaciją;
  • Atlikti produktų grupavimus;
  • Susieti keletą skirtingų katalogų į vieną;
  • Atlikti matematinius veiksmus ir daug kitų įvairių korekcijų.

Ilgametė praktika, dirbant su skirtingais didelės apimties duomenų katalogais, atskleidė pagrindinius iššūkius – prekių duomenis reikia nuolat koreguoti, atnaujinti, skubiai pritaikyti prie besikeičiančios situacijos. Įprastai duomenų katalogų modifikacijos atliekamos su programuotojų pagalba, tačiau tai ne tik reikalauja didelių laiko kaštų, bet ir neefektyviai išnaudoja brangiai kainuojantį specialistų darbo laiką. Reikalingas išankstinis pasiruošimas, informacijos susisteminimas programuotojams, tenka laukti eilėje, kol specialistas galės įvykdyti reikalingus pakeitimus. PPCDATAFEED.COM kūrėjai iškėlė klausimą, ar šis procesas galėtų būti supaprastintas ir subalansuotas? Taip kilo idėja sukurti įrankį, padedantį sumažinti reikalingus laiko ir žmogiškuosius kaštus iki minimumo, spartaus ir kokybiško duomenų katalogo pritaikymui.

Prekių katalogų integravimas į skirtingo formato reikalaujančias reklamos ar prekybos tarpininkų sistemas.

Be galimybės greitai pritaikyti produktų katalogus savo e-parduotuvės reikmėms, norint užtikrinti savalaikę ir efektyvią produktų reklamą, svarbu tikslius duomenis tinkamu formatu pateikti pasirinktiems rinkodaros (ir pardavimų) kanalams. Pagrindinis iššūkis – skirtingi duomenų katalogo struktūros reikalavimai.

Štai keletas ypač dažnai naudojamų kanalų:

  • Google Shopping – nors Lietuvoje šiuo metu Google reklamos sistema Shopping Ads nepalaiko, tačiau Vakarų rinkose tai būtina funkcija. Norint reklamuoti savo prekes Google Shopping Ads platformoje, e-parduotuvė turi perduoti savo asortimentą į sistemą specialiu .xml ar .csv
  • Facebook Ads – duomenų failai Facebook priimtinu formatu reikalingi siekiant sukurti prekių katalogus šiame socialiniame tinkle. Vėliau minėtas prekes galima naudoti Facebook
  • Prekių palyginimo platformos – lt, Kainos.lt ar kt., norint perduoti jiems prekes, taip pat reikia sukurti data feed failus jų nurodytu formatu.

Vakarų rinkose prekių katalogus e-verslai importuoja ir į daugiau sistemų: Amazon, Ebay, Instagram Shopping, Walmart Marketplace, Bing Shopping, Pinterest Shopping ir daug kitų, tad sprendimai, kaip kurti duomenų failus, juos valdyti ir prižiūrėti vienoje vietoje, yra būtini.

Pastebima, kad Lietuvoje taip pat atsiranda vis daugiau kanalų elektroninei prekybai, pavyzdžiui – Pigu.lt Marketplace, kuriame asortimento perdavimas vėlgi reikalauja specifinio duomenų išdėstymo.

Kaip veikia duomenų katalogo korekcijos PPCDATAFEED.COM sistemoje?

Vieną kartą importavę į sistemą visą savo parduotuvės, tiekėjų ar bet kokio kito šaltinio prekių asortimentą (data feed), lengvai iš jų galėsite kurti skirtingus .xml ar .csv formato failus, skirtus aukščiau įvardintoms arba bet kurioms kitoms sistemoms. Svarbiausia, kad duomenys gali būti ne tik koreguojami, bet papildomi ir peržiūrimi vienoje vietoje, naudojantis taisyklėmis: exclude, include, add, remove ir daugybe kitų. Tokiu būdu užtikrinama, kad prekybos ar reklamos sistemoms perduodamas el. parduotuvės asortimentas visada būtų tikslus, išsamus ir teisingas. Be to, platforma suteikia ir dar daugiau naudų, tokių kaip: kainų valdymas, produktų kategorizavimas, filtravimas.

Greitas prisitaikymas prie pokyčių, procesų automatizavimas ir galimybė būti nepriklausomu savo duomenų valdytoju – nepamainomos vertybės sėkmingame e-versle. Dideli duomenų kiekiai gali būti iššūkis ne tik laiko bei žmogiškųjų išteklių prasme, bet ir technologine – serverių pajėgumo/apkrovos. Iš anksto apgalvoti ir automatizuoti valdymo sprendimai, gali padėti išvengti didžiųjų duomenų valdymo iššūkių e-komercijoje, optimizuoti procesus ir visiškai išnaudoti duomenų perdavimo į įvairias išorines prekybos bei reklamos sistemas privalumus.

Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę ir mokėjimo korteles