Grįžti į straipsnių sąrašą

Kaip optimizuoti savo elektroninę parduotuvę pirkėjų poreikiams?

19.03.2021

MakeCommerce.lt yra mokėjimų surinkimo platforma, padedanti Jūsų elektroninėje parduotuvėje rinkti mokėjimus iš klientų per elektroninę bankininkystę bei mokėjimo korteles. Su elektroninės prekybos savininkais dalinamės savo sukauptomis žiniomis šiame ir kituose mūsų tinklaraščio straipsniuose.

Elektroninė prekyba – sritis, kuri auga nuolatos. Per pastaruosius 10 metų prekybos internetu apyvarta paaugo net ne keletą, o kelis šimtus kartų. Tai lemia labai daug veiksnių – nuolatos augantis pirkėjų elektroninis raštingumas, technologijų pasiekiamumas, interneto plėtra, greičio augimas, vartotojų poreikių kaita ir panašios. Pastaraisiais metais prie to labai prisidėjo ir globalinė pandemija, kuomet iš dalies išlošė visi, kas prekiauja internetu anksčiau. Net maisto prekyba internetu paaugo kelis kartus. Per tą laiką vartotojai jau susiformavo ir apsipirkimo internetu įpročius, kurie greičiausiai jau pakeitė apsipirkimo suvokimą visam laikui.

Tačiau net ir neturinčios internetinės parduotuvės, įmonės prisitaikė labai greitai. Daugelis jų investavo ir susikūrė platformas, kurios padeda palaikyti prekybą internete. Jei vis dar svarstote, ar verta, galima pritaikyti šiuolaikinį posakį, kad jei jūsų nėra internete, vadinasi, jūsų nėra niekur.

Taigi, jei Jūs norite paleisti elektroninę parduotuvę, tačiau nesate dirbę šioje srityje, prieš ją sukurdami, turite atsižvelgti į keletą kriterijų, kurie Jūsų parduotuvę padarys palankią vartotojui. Tam, kad apsilankęs asmuo, iš lankytojo, taptų, pirkėju, reikia atsižvelgti į esminius jo poreikius. Tam, kad sukurtumėte puslapį, kuris patiktų lankytojams, pirmiausia pažvelkite į kitus puslapius ir parduotuves iš pačių lankytojų pozicijos. Kas Jums patinka ar nepatinka labiausiai? Galbūt erzina pernelyg daug dinamikos, spalvų, o gal nesuprantama meniu juosta ar pavadinimai? Visa tai turite pasižymėti ir nekartoti klaidų.

Pirmiausia, ką turite padaryti, sukurkite puslapį, kurio dizainas pritaikytas visiems įrenginiams. Be abejo, dabar tai nėra didelis iššūkis. Ar žinote, kad didžioji dalis elektroninės parduotuvės lankytojų seniai naršo nebe kompiuteryje, o mobiliajame telefone? Planšetės, be abejo, sudarys gerokai mažesnę dalį, tačiau mobilioji aplinka – dabartinių puslapių kasdienybė.

Tinklapio greitis – vienas iš dalykų, kuris labiausiai erzina naršant internete. Jūsų puslapyje daug didelės raiškos nuotraukų, dizaino elementų ir savaime pasileidžiančių video? Gali būti, kad lankytojas net nesulauks, kol toks puslapis užsikraus ir jį nedelsiant išjungs. Niekas nenori laukti kelias minutes, kol užsikraus kiekvienos prekės nuotrauka. Taigi, pirmiausia išsiaiškinkite, koks Jūsų puslapio krovimosi greitis, o jei jis nėra net vidutinis, teks imtis veiksmų. Tam internete rasite tinkamus įrankius. Pasirinkite optimalaus dydžio maksimalios raiškos nuotraukas. Susiliejantis vaizdas – problema, kurios nebeturi likti. Dauguma lankytojų norės pasididinti kiekvienos prekės nuotrauką, todėl apgalvokite, kaip jas pateikti kuo geresnes. Atsižvelkite į prekių kiekį puslapyje. Jei jų be galo daug, nuotraukų greičiausiai reikės mažiau, o jei tik keletas, nepamaišys ir video.

Ar pirkėjams reikia matyti atsiliepimus? Jei klausite mūsų, be abejo! Ypač perkant drabužius ir batus. Atsiliepimai apie dydžius labai gelbėja priimti sprendimą. Taip nebus sugaištas nei Jūsų, nei pirkėjų brangus laikas siuntinėjant prekes pirmyn ir atgal. Taigi, padarykite atsiliepimų skiltį matomą. Net neabejojame, jog jei jau parduodate prekes, tikite jų kokybe, todėl dėl neigiamų atsiliepimų galite nesijaudinti.

Padarykite puslapį kuo paprastesnį. Jeigu navigacija paprasta, paieška veikia puikiai, Jums nėra ko nerimauti. Jeigu pagrindinėje navigacijos juostoje nėra aiškių prekių kategorijų pavadinimų, neveikia filtravimas, pirkėjai tikrai negaiš laiko, ieškodami, ar konkreti prekė yra Jūsų parduotuvėje. Ypač, jei jie nežino, koks asortimentas apskritai yra. Filtravimas – labai svarbus kriterijus parduotuvėms, kurios turi daug prekių.

Taigi, atėjome į parduotuvę, susiradome prekes, apžiūrėjome nuotraukas, paskaitėme atsiliepimus. Kas toliau? Ogi atsiskaitymas. Padarykite šį procesą kuo paprastesnį ir greitesnį. Jei norite, kad kiekvienas pirkėjas užsiregistruotų sistemoje, prašykite jų tik tų duomenų, be kurių negalite apsieiti. Ar jums tikrai reikia žinoti, koks yra šeimyninis statusas, kiek vaikų jie turi ir koks jų krikšto vardas? Nei siuntimui, nei apsipirkimui tai įtakos nepadarys, todėl sutrumpinkite anketą iki minimalios. Viskas, ką Jums reikia žinoti – vardas, adresas ir telefono numeris. Stenkitės apsiriboti, o jei galite, suteikite galimybę pirkti be registracijos.

Kitas žingsnis – apmokėjimas. Neapsiribokite vienu apmokėjimo būdu. Jei bus kelios mokėjimo opcijos, pirkėjas turės galimybių atsiskaityti jam patogiausiu būdu. Gali būti, kad kuri nors tuo metu, kai reikės, neveiks arba pinigų jis turės tik vienoje. Todėl didesnė pasirinkimo laisvė šiuo atveju prives prie geriausio rezultato. Gal tai bus atsiskaitymas grynaisiais, kuomet bus gaunamos prekės, gal kreditinė ar debetinė kortelė, gal elektroninė bankininkystė, apmokėjimas pavedimu, apmokėjimas dovanų kuponu. Pasistenkite pritaikyti kuo gausesnį pasirinkimą.

Ne ką mažiau svarbu matyti atsakymus į rūpimus klausimus, tai yra, DUK (dažnai užduodami klausimai). Daugeliui pirkėjų kils klausimų dėl pristatymo mokesčio, termino ir panašiai, todėl iš anksto pasirūpinkite, kad tokia informacija jiems būtų aiškiai matoma ir pateikta vienoje vietoje.

Ar jūs esate pasiruošę atsakinėti savo pirkėjams? Jei turite laiko arba tinkamą žmogų, kuris gali rūpintis klientų aptarnavimu visą dieną, apsvarstykite pokalbio langelio galimybę savo elektroninėje parduotuvėje. Jei pirkėjas matys, kas į jo klausimus atsakoma greitai ir tiksliai, tai palengvins jo apsisprendimą nusipirkti prekę.

Prisiminkite, kad svarbu ne tik turėti elektroninę parduotuvę, bet ir nuolat analizuoti, kaip ji veikia ir pritaikyti pirkėjų poreikiams, kurie su laiku taip pat keičiasi. Eikite žingsnis į žingsnį su technologijomis.
Sekite mus socialiniame tinkle Facebook, ir apie naujus straipsnius sužinokite pirmieji.

Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę