Grįžti į straipsnių sąrašą

Kodėl ne kiekvienas internetinės parduotuvės lankytojas tampa pirkėju ir kaip tai pakeisti?

27.03.2024

Elektroninės parduotuvės lankytojų srauto pritraukimas – pirmas žingsnis, kuriuo stengiasi pasirūpinti dauguma internetu prekiaujančių verslininkų. Tam dažnai yra pasitelkiamos įvairios rinkodaros kampanijos bei strategijos. Nepaisant to, ne visuomet padidėjęs internetinės parduotuvės srautas reiškia augančius pardavimus. Kokios priežastys tai lemia ir kaip tai pakeisti? Juk elektroninė prekyba yra sparčiai augantis prekybos sektorius, kuris suteikia verslams galimybę pasiekti gerokai platesnę auditoriją bei padidinti savo pardavimus. Nepaisant to, vienas iš didžiausių iššūkių, su kuriais susiduria elektroninės parduotuvės, yra lankytojų pavertimas pirkėjais.

Kodėl svarbu išlaikyti lankytojų dėmesį?

Sėkmingos elektroninės parduotuvės pagrindas yra ne tik didelis lankytojų srautas, be kurių generuoti pardavimų yra elementariai neįmanoma, tačiau taip pat ir šių lankytojų lūkesčius tenkinantis parduotuvės dizainas. Būtent elektroninės parduotuvės dizainas, joje esantis turinys bei pati svetainės struktūra turėtų būti pritaikyta kaip įmanoma ilgesniam kliento išlaikymui elektroninėje parduotuvėje bei patogiausiam įmanomam apsipirkimui.

Vienas iš populiarių būdų padidinti lankytojų apsilankymo elektroninėje parduotuvėje trukmę – produktų vaizdavimas lankytojams matomose vietose. Puikiu pavyzdžiu galime laikyti buitine technika prekiaujančios internetinės parduotuvės dizainą, kuris suteikia galimybę lankytojams matyti alternatyvius konkretaus segmento produktus, kuomet yra lankomas konkretaus produkto puslapis. Įsivaizduokite, jog lankytojas domini skalbimo mašinomis bei suradęs vieną iš variantų, skaito informaciją, pateiktą produkto puslapyje. Tuo tarpu kitų, alternatyvių skalbimo mašinų pasiūlymai yra pateikiami matomoje vietoje, tame pačiame produkto puslapyje. Daugeliu atvejų lankytojas neabejotinai skirs savo laiko patikrinamas ir alternatyvius pasiūlymus. Tokiu būdu išauga tikimybė, jog lankytojas svetainėje praleis kiek daugiau laiko, todėl automatiškai ir pardavimo tikimybė išauga.

Rinkodaros optimizavimas testavimo principu

Nors į elektroninę parduotuvę pritraukti lankytojus yra ypač svarbu, tačiau dar svarbiau yra juos paversti pirkėjais. Dėl šios priežasties rinkodaros kampanijos turėtų būti optimizuojamos ne tik tam, kad padidintų elektroninės parduotuvės žinomumą, bet ir skatintų pardavimus. Vienas iš būdų tai padaryti, pasiūlyti tikslinei rinkodaros kampanijos auditorijai specialių pasiūlymų, įskaitant nuolaidas ar kitas pridėtines vertes bei aiškiai jas akcentuoti.

Iš anksto nuspėti rinkodaros kampanijų efektyvumo bei jų sėkmės yra praktiškai neįmanoma, todėl rinkodaros bei elektroninės prekybos specialistai ragina reklamų efektyvumą tikrinti jas testuojant. Įprastai toks testavimo procesas yra atliekamas sukuriant kelias ar keliolika skirtingo tipo reklamų bei testuojant, kurį iš jų suteikia geriausią įmanomą rezultatą. Tokiu būdu galima išsiaiškinti, kuri kampanija yra labiausiai verta dėmesio, ir kurią jų naudoti ilgesnį laiką yra verta. 

Paprastumas ir aiškumas – pagrindinis prioritetas

Bene didžiausią įtaką konversijų skaičiui darančiu veiksniu yra laikomas tinkamas elektroninės parduotuvės optimizavimas. Tai apima svetainės puslapių krovimo greitį, patogią naršymo navigaciją, produktų pateikimą ir, svarbiausia, pirkimo procesą. Svarbu užtikrinti, kad svetainė būtų kuo paprastesnė naudoti ir kad pirkimo procesas būtų kuo trumpesnis ir aiškesnis. Kad būtų aiškiau, galima paminėti, jog visas šis kelias, kurį pirkėjas turi pereiti nuo pradinio apsilankymo puslapyje, iki galutinio atsiskaitymo už produktą privalo būti kaip įmanoma paprastesnis. Tai reiškia, jog elektroninės parduotuvės administratoriai turėtų įvertinti visus lankymosi elektroninėje parduotuvėje etapus bei pašalinti tuos, kurie yra mažiau reikšmingi, arba visiškai nereikšmingi.

Dažnai pasitaiko atvejų, kuomet pirkėjas norimą prekę įsideda į prekių krepšelį, tačiau konversija vis tiek neįvyksta. Specialistų teigimu, pagrindinė to priežastis – milžiniškas kiekis duomenų, kuriuos pirkėjas privalo pateikti pardavėjui. Dažniausiai tai yra pristatymo adresas, telefono numeris ir t.t. Žinoma, ši informacija yra būtina pardavėjui, kad šis galėtų informaciją panaudoti pristatymui. Nepaisant to, kartais tokie elementarūs duomenys kaip pašto kodas tampa sunkinančia aplinkybe pirkėjui, nes šis nebūna nusiteikęs šios informacijos ieškoti internete. Tokiam sprendimui palengvinti šiuo metu rinka siūlo papildomų įskiepių, kurie suteiktų galimybę pirkimo metu pateikti adreso pašto kodą automatiškai.

Duomenų rinkimas, personalizacija ir UX svarba

Duomenų rinkimas leidžia suprasti lankytojų elgseną ir jų lūkesčius, o tai suteikia galimybę gerokai paprasčiau personalizuoti jų patirtį. Pavyzdžiui, siūlant nuolaidas naujiems naujienlaiškio prenumeratoriams, galima ne tik paskatinti lankytojus užsiprenumeruoti, bet ir suteikti jiems priežastį atlikti pirkimą.

Svetainės naudojimosi patirtis (UX) taip pat yra vienas iš svarbiausių aspektų, kuomet yra kalbama apie potencialų lankytojų pavertimą pirkėjais. Tai, žinoma, apima aiškų ir suprantamą elektroninės parduotuvės dizainą, intuityvią navigaciją. Svarbu, kad lankytojas galėtų lengvai rasti reikiamą informaciją apie produktą ar paslaugą, nes tai padidina tikimybę parduoti. Trumpiau tariant, kuriant svetainės dizainą bei produktų pateikimą, visuomet reikia turėti omenyje, kad internetinė parduotuvė turi atrodyti taip, kad klientui nebūtų noro jam reikiamos informacijos ieškoti kitose internetinėse svetainėse ar parduotuvėse. Tokiu atveju yra visuomet verta pamėginti į savo turimą elektroninę parduotuvę pažvelgti kliento akimis.

Duomenų rinkimas, personalizacija ir UX svarba

Popirkiminė patirtis ir informacijos suteikimas

Jeigu internetinės parduotuvės lankytoją vis dėlto pavyko paversti pirkėju – šaunu! Nepaisant to, nustoti dėl jo stengtis nereikėtų ir vertėtų pasirūpinti puikia jo patirtimi. Vienas iš geriausių būdų tai padaryti – suteikti jam visą informaciją apie užsakymo būseną. Dauguma šiuolaikinių elektroninių parduotuvių platformų turi integruotą funkcionalumą, leidžiantį automatiškai klientams išsiųsti elektroninį laišką apie jų prekės būseną, kuomet ši yra pakeičiama parduotuvės valdymo sistemoje. Taip klientas visuomet lieka informuojamas apie prekės buvimo vietą bei preliminarų jos pristatymo laiką. Aiškios informacijos pateikimas visuomet bus naudingas klientui, todėl didėja tikimybė, kad ateityje pirkėjas vėl pasirinks tą patį pardavėją.

Nors šiuose straipsniuose jau begalę kartų minėjome klientų aptarnavimo svarbą, ją pabrėžti vertą dar kartą. Patikėkite, skirti daugiau dėmesio klientų aptarnavimui net ir po prekių pristatymo yra tikrai verta. Taigi, jeigu klientui iškyla klausimų ar pastabų dėl prekės pristatymo ar jos būklės, į jas atsakyti yra būtina. Taip klientas pasijus vertinamas, todėl pakartotinių pardavimų bei rekomendacijų tikimybė ženkliai išauga.

 

Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę ir mokėjimo korteles