Publikuota 18.11.2019

Kiekvienam verslininkui, vykdančiam elektroninę prekybą, natūralu nuolat galvoti kaip padidinti pardavimus ir pagerinti paslaugų kokybę. Tačiau retas kuris pagalvoja, jog paslaugų kokybę ar pardavimus gali padidinti pakeisdamas pakuotę, į kurią supakuotas prekes siunčia klientui.

Labai tikėtina, jeigu patys pirkote kada elektroninėje parduotuvėje, prekes gavote supakuotas į paprastą rudą kartoninę dėžutę, arba tiesiog į burbulinį maišelį, jeigu pavyzdžiui pirkote drabužius. Net ir vienos iš didžiausių pasaulyje įmonės „GWP Group“, gaminančios pakavimo medžiagas, atliktas tyrimas nurodo, jog 90% visų siuntų yra siunčiama standartinėse kartoninėse dėžutėse. Bet ar susimastėte, kokios būtų pirkėjo emocijos, jeigu siuntą, nupirktą elektroninėje parduotuvėje jis gautu ne rudoje kartoninėje dėžutėje, tačiau pavyzdžiui spalvotoje dėžutėje?

Žinoma, pasigaminti išskirtines dėžutes gali kainuoti šiek teik daugiau, bet straipsnyje pabandysime apžvelgi pliusus ir minusus, gal vis dėlto verta išleisti šiek tiek daugiau, ir turėti išskirtinį įpakavimą savo elektroninės parduotuvės siuntiniams.

Išskirtinė pakuotė sukuria konkurencinį pranašumą

Vienoje iš perkamiausių rinkodaros knygų „Blue Ocean Strategy“ autoriai teigė, kad kiekvieno verslo tikslas turėtų būti sukurti konkurencinį pranašumą. Taip pat svarbu rasti naujų klientų ir išlaikyti esamus. Autoriai palygino panašių tiekėjų produktų savybes ir nustatė įmonių konkurencinius pranašumus. Vienas iš svarbiausių kriterijų buvo pakavimas. Buvo padaryta išvada, kad įsimintina pakuotė daro produktą atpažįstamą klientui, todėl įmonė geriau įsimenama, atsimenamas jos asortimentas.

Pavyzdžiui, „ModCloth“, elektroninė parduotuvė, kuri specializuojasi moteriškų vintažinių drabužių prekyboje, turi platų kasdienių drabužių bei oficialių drabužių, tokių kaip kostiumėliai asortimentą, apibūdina savo prekės ženklą kaip išskirtinį, individualų ir galingą. Šios įmonės šūkis, taip pat spausdinamas ir ant pakuočių, kur pati dėžutė yra gana įprasta, tačiau kiekviena pakuotė yra pažymėta ženklu „Mada tokia unikali, kaip tu“. Tie patys sakiniai yra spausdinami ir dėžutės viduje.

Prekės pakuotė

Ryšių su klientais stiprinimas

Dauguma verslininkų stengiasi užmegzti ilgalaikius ir lojalius santykius su klientais. Elektroninės parduotuvės dažnai siūlo įvairias akcijas, nuolaidos kodus, kartais ir lojalumo programas, tačiau sprendimas gali būti kur kas paprastesnis.

Apgalvotas ir išradingas pakuotės dizainas klientui gali palikti neišdildomus prisiminimus. Pirkėjas per pakuotę pradės suvokti produktą kaip labiau išskirtinį. Svarbu sukurti gerą ir malonią vartotojo patirtį, o tai taip pat padidina produkto vertę klientui.

Pakuotė – rinkodaros įrankis

El. Prekybos atsiliepimaiDabartinėje socialinės žiniasklaidos eroje daugeliui prekės ženklų svarbu parodyti savo produktus ar paslaugas klientams per jų asmeninius socialinių tinklų kanalus. Apklausos rodo, kad 87% vartotojų pasitiki savo pažįstamų, draugų ar giminaičių įvertinimais ir rekomendacijomis. Taigi vartotojų sukurtas turinys tampa vis svarbesnis. Pavyzdžiui, įvairūs prekių išpakavimo vaizdo įrašai yra neįtikėtinai populiarūs „Youtube“. Kaip elektroninės prekybos savininkas, galite paklausti savęs , ar Jūsų prekės galėtų būti supakuotos taip patraukliai, kad klientas norėtų tai pasidalyti su visais savo draugais socialiniuose tinkluose?“

Žemiau pateiktoje nuotraukoje – pavyzdys, kaip „Harry“ kūno priežiūros priemonių elektroninės parduotuvės klientas dalinasi savo patirtimi. Fotografuodamas pakuotę, klientas pabrėžė produkto kainos ir kokybės santykį.

Ekologinis mąstymas tampa vis svarbesnis

Prekybininkai tikrai negali ignoruoti augančio vartotojų supratimo apie aplinką. Pavyzdžiui, daugelis klientų ima atsisakyti plastiko pakuočių. Prekybininkai, pakuojantys savo prekes gamtai nedraugiškose pakuotėse, gali tapti atstumiantys ir tiesiogiai paveikti įmonės sėkmę – nesvarbu, koks geras produktas. Elektroninės prekybos savininkas turi žinoti, kad įvaizdis ir prekės ženklo suvokimas turi būti pridedami prie įmonės produktų ir paslaugų kiekviename žingsnyje, įskaitant pakavimą ir gabenimą. Pvz., Įmonė, prekiaujanti natūralia kosmetika, negali imti naudoti aplinkai kenksmingų pakuočių prekėms siųsti, nes tai prieštarautų kliento lūkesčiams ir prekybininko pažadui.

Ko galime pasimokyti?

Pakuotė yra ne tik viena dėžutė. Tai kažkas, kas vien dėl savito dizaino gali suteikti Jums pranašumą prieš konkurentus. Pakuotės taip pat vaidina svarbų vaidmenį perteikiant įmonės žinutes ir vertybes. Vien tik pakuotė suteikia mums idėją, kokias vertybes įmonė iš tikrųjų vertina.

Straipsnyje buvo remtasi šaltiniais:  Why Product Packaging Design is Important to Ecommerce Success ir 4 Reasons Why Packaging is Important for E-Commerce Businesses.

Sekite mus socialiniame tinkle Facebook, ir apie naujus straipsnius sužinokite pirmieji.

Registruokitės dabar!