Grįžti į straipsnių sąrašą

Kokius klausimus užduoti potencialiam SEO paslaugų tiekėjui?

26.07.2021

MakeCommerce.lt yra mokėjimų surinkimo platforma skirta Jūsų internetinės parduotuvės mokėjimų surinkimui, padedanti Jūsų elektroninėje parduotuvėje rinkti mokėjimus iš klientų per elektroninę bankininkystę bei mokėjimo korteles. Su elektroninės prekybos savininkais dalinamės savo sukauptomis žiniomis šiame ir kituose mūsų tinklaraščio straipsniuose.

Renkantis SEO agentūrą ar laisvai samdomą specialistą gali iškilti įvairių neaiškumų. Šiuo darbu paprastai užsiima įmonės vadovas arba marketingo specialistas. Pastebime, kad besirenkantieji kartais patys turi menką kompetenciją optimizavimo paieškos sistemai (SEO) srityje, nežino ko reikėtų paklausti potencialaus tiekėjo ir nežino kokiais kriterijais vadovautis pasirenkant. Juk nuo specialisto gebėjimų lygio priklausys nemaža dalis skaitmeninio marketingo sėkmės.

Šis straipsnis padės išsirinkti kompetentingą SEO agentūrą ar savarankiškai dirbantį asmenį.

Optimizacijos specialisto interneto svetainė 

Kiekvienas rimtas SEO specialistas turi pradėti nuo savo paties puslapio. Atkreipkite dėmesį ar SEO guru svetainė turi SSL sertifikatą. Tokios svetainės rodomos kaip saugios. Priešingu atveju naršyklės paieškos laukelio viršuje, kairėje pusėje yra rodomas įspėjimas, kad svetainė – nesaugi. Kai kuriose interneto naršyklėse yra apskritai blokuojamos tokios svetainės – jų paprasčiausiai neatidaro. Paprasčiausią SSL sertifikatą galima įsidiegti nemokamai, tad jo neturėjimas tik parodo puslapio savininko apsileidimą.

Kartais girdima patarlė „Batsiuvys be batų“ šiuo atveju nėra tinkama. Todėl rimta agentūra ar specialistas turėtų būti tinkamai optimizavęs savo tinklapį. Nesigilindami į techninius niuansus, galite lengvai patikrinti svetainės reitingus Google organinėje paieškoje. Paprasčiausiai įveskite į Google paieškos lauką raktines frazes „seo paslaugos“, „seo agentūra“, „seo optimizavimas“, „seo optimizacija“, „seo specialistas“, „seo specialistai“ ir patikrinkite kelintoje vietoje yra paslaugas siūlančio asmens svetainė. Šiuo atveju į Google Ads reklamos skelbimus, kurie yra pažymėti paryškintu užrašu „Skelbimas“ ir rodomi sąrašo viršuje bei pačioje apačioje – dėmesio nekreipkite, nes tai yra mokama reklama už paspaudimus, bet ne natūralios paieškos rezultatas.

Kai kurios didelės bendrovės, skelbdamos SEO agentūros konkursą, į jį net nekviečia tiekėjų, kurie pagal raktinius žodžius nerandami pirmame ar antrame rezultatų sąrašo puslapyje. Nesunku suprasti, kodėl jie taip elgiasi.

Atliktų darbų pavyzdžiai

Niekas nenorėtų, kad naujokas, stokojantis patirties, eksperimentuotų su jo svetainės SEO. Kai kuriems verslams Google organinė paieška yra vienas pagrindinių internetinės sklaidos kanalų, atvedančių naudingas konversijas.

Todėl logiška, kad padidinti matomumui Google, visi nori samdyti patyrusį SEO specialistą.

Paprašykite, kad optimizacijos profesionalas pateiktų savo sėkmingai atliktų darbų pavyzdžių su konkrečiais iškeltais raktiniais žodžiais. Paklauskite, kaip ėjosi projektai, kokias raktines frazes buvo iškelti sunkiausia, kokia buvo raktažodžių kilimo istorija, tendencijos. Su kokiais sunkumais teko susidurti optimizuojant svetaines, kas pavyko iškart, kas sunkiau?

Taip pat pasiteiraukite, ar SEO žmogui teko padirbėti ypač konkurencingose veiklos srityse. Gal specialistas galėtų nurodyti konkrečius raktinius žodžius su jų paieškų Google skaičiais per mėnesį? Šią informaciją apie paieškas galite susirasti savo Google Ads paskyroje, su „Keyword planner“ įrankiu. Jeigu raktažodžiai turi daugiau negu 1500 – 2000 paieškų per mėnesį – galima teigti, jog jie iš tiesų yra konkurencingi.

Retkarčiais nutinka taip, jog nutraukus SEO darbų sutartį, netrukus nukrenta optimizuotos svetainės pozicijos paieškos rezultatuose. Tai gali signalizuoti apie nekokybiškai atliktus veiksmus. Tinkamai iš SEO pusės sutvarkyta svetainė Google natūralioje paieškoje laikysis ir nebeatliekant darbų. Ir tik po keleto ar keliolikos mėnesių gali pamažu kristi. Todėl rekomenduojame pasiklausti apie SEO agentūros klientus, su kuriais jie nebedirba. Kokios yra šiuo metų jų pozicijos, kiek laiko praėjo nuo darbų pabaigos?

SEO veiksmų strategija

Kartais SEO darbuotojai, besidomėdami naujienomis, gauna apibendrintą informaciją. Informacijos apie SEO dažniausiai ieškoma anglų kalba JAV ir Didžiosios Britanijos bloguose, forumuose, grupėse socialiniuose tinkluose, Youtube. Patarimai, kurie veikia Valstijose, Anglijoje ar Vokietijoje – nebūtinai pasiteisins Lietuvos rinkoje, dėl šalies specifikos.  Todėl tokie apibendrinti duomenys gali nepadėti kilti raktinių frazių pozicijoms Google.lt.

Būtinai paprašykite SEO įmonės ar laisvai samdomo specialisto sudaryti ir papasakoti būtent Jūsų tinklapiui pritaikytą ir planuojamą SEO strategiją. Kokie darbai yra numatomi su vidiniu optimizavimu? Ar galima juos detalizuoti ir kiekvieną atskirai trumpai aptarti, paaiškinant kodėl ir kam jis yra reikalingas, kokią turi paskirtį? Išorinio SEO planai – kokie gali būti naujų atgalinių nuorodų resursai? Kaip nuorodų talpinimas atrodys po trijų, šešių mėnesių? Kaip yra planuojama gauti nuorodų į savo svetainės optimizuojamus vidinius puslapius tematiškai susijusių šaltinių nuorodoms?

Straipsnis parengtas pagal Digital Star.

Sekite mus socialiniame tinkle Facebook, ir apie naujus straipsnius sužinokite pirmieji.

Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę ir mokėjimo korteles