Grįžti į straipsnių sąrašą

Lokalizacijos strategijos: kaip prisitaikymas prie konkrečių rinkų gali padidinti pardavimus

15.02.2024

Kiekvienais metais elektroninė prekyba tampa vis labiau globalizuota, o tai reiškia, jog dauguma pardavėjų pradeda prekiauti ne tik vietinėse, tačiau taip pat ir kitų šalių rinkose. Įprastai elektroninės prekybos plėtra į užsienio šalis yra puikus būdas potencialiai padidinti prekės ženklo žinomumą bei, žinoma, pajamas.

Vis dėlto dažnai elektroninės prekybos plėtra į užsienio šalis reiškia ir žingsnius į gerokai didesnes rinkas, kuriose neišvengiamai tenka susidurti su gerokai didesne konkurencija. Ją dažnu atveju gali padėti įveikti tik tinkamas specifinės lokalizacijos strategijos įgyvendinimas. Trumpiau tariant, pardavėjams yra būtina pritaikyti savo elektroninės parduotuvės platformą bei visus su sėkminga ir patogia prekyba susijusius elementus tos šalies rinkai. Taigi, kodėl lokalizacija yra svarbi ir kaip ji gali padėti elektroninės prekybos verslams geriau pasiekti klientus konkrečiose užsienio rinkose bei taip pat pagerinti klientų patirtį ir konversijos rodiklius?

Turinio lokalizacija

Turinio lokalizacija yra vienas iš pagrindinių veiksnių, lemiančių sėkmingą elektroninės prekybos svetainės pritaikymą prie konkrečios valstybės rinkos. Žinoma, iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog gali užtekti išversti visą žodinį elektroninės parduotuvės turinį į konkrečią kalbą, tačiau dažnu atveju reikia įvertinti ir kultūrines bei socialines tendencijas, būdingas konkrečios užsienio valstybės aplinkai. Puikiu turinio lokalizacijos pavyzdžiu būtų galima laikyti, išverstus produkto aprašymus, marketingo, reklaminius pranešimus ir netgi galimai redaguotas produktų nuotraukas. Visą tai turėtų būti pritaikyta atsižvelgiant į šalies kultūrą ir ten gyvenančių vartotojų lūkesčius.

Kalbant apie produktų aprašymo bei kito raštiško turinio paruošimą – viskas paprasta. Tereikia rasti kokybiškas vertimo paslaugas teikiantį žmogų ir pateikti jam užduotį išversti visą puslapį. Vis dėlto kitų elektroninės parduotuvės elementų pritaikymas konkrečioms rinkoms gali būti kiek sudėtingesnis, nes tam gali tekti apžvelgti ilgą laiką konkrečios šalies rinkoje veikiančias elektronines parduotuves bei stengtis suprasti, kas yra būdinga ten pateiktam turiniui. Galbūt konkrečioje užsienio valstybėje veikiančiose elektroninėse parduotuvėse yra būdingas specifinis produktų nuotraukų ar informacijos pateikimo braižas, prie kurio vietiniai gyventojai yra įpratę?

Mokėjimo būdų įvairovė

Mokėjimo būdų įvairovė

Mokėjimo metodų pritaikymas yra dar vienas svarbus lokalizacijos strategijos aspektas, galintis padidinti pardavimus užsienio rinkose. Natūralu, jog skirtingose šalyse yra populiarūs skirtingi mokėjimo būdai. Pavyzdžiui, kol vienoje šalyje gali dominuoti kreditinės kortelės, kitoje populiaresniais atsiskaitymo būdais gali būti banko pervedimai ar elektroninės piniginės, tokios kaip „Apple Pay“ ar „Google Pay“. Galiausiai, kartais yra verta pasirūpinti visų populiariausių apmokėjimo metodų integracija. Galbūt vieni klientai to nesureikšmintų, tačiau kitiems patogus prekės apmokėjimo būdas gali būti pačiu svarbiausiu rodikliu, lemiančiu jo apsisprendimą atlikti užsakymą.

Tinkamai pritaikytas klientų aptarnavimas

Geras bei kokybiškas klientų aptarnavimas yra svarbesnis nei dauguma internetu prekiaujančių verslininkų įsivaizduoja. Ne paslaptis, jog klientų aptarnavimas yra svarbus bet kuriam verslui, tačiau jo svarba internetinėje prekyboje yra ypač reikšminga. Lokalizuotas klientų aptarnavimas reiškia ne tik galimybę bendrauti kliento gimtąja kalba, bet ir supratimą apie vietos etiketą bei lūkesčius. Žinoma, nereikėtų pamiršti ir darbo valandų pritaikymo pagal konkrečios valstybės laiko zonas bei įvairių komunikacijos kanalų – el. pašto, pokalbių programėlių, socialinių tinklų ir dar daugiau. Tinkamai pritaikius klientų aptarnavimo kanalus konkrečios valstybės rinkai galima tikėtis ir geresnės klientų patirties naudojantis internetine parduotuve, o tai gali reikšti ir didesnes pardavimų apimtis.

Kalbant apie klientų aptarnavimo pritaikymą užsienio rinkoms, svarbu paminėti, jog pastaruoju metu vis labiau populiarėja dirbtinio intelekto įrankiai, kurie geba bendrauti su užsienio šalių gyventojais jų gimtosiomis kalbomis. Tiesa, nors dirbtinio intelekto galimybės sparčiai tobulėja, tačiau aklai pasitikėti tokiais įrankiais dar nereikėtų. Bet kokiu atveju, dirbtinio intelekto pagalba atliekamas klientų aptarnavimas yra geriau nei jokio. Nepaisant to, vietinio klientų aptarnavimo specialisto samdymas reikalautų didesnių investicijų, tačiau, tikėtina, suteiktų gerokai geresnį rezultatą.

Turinio optimizavimas paieškos sistemoms (SEO)

Dažnai internetinės parduotuvės SEO optimizavimas yra laikomas vienu iš pačių svarbiausių sėkmingo internetinio verslo pagrindų. Taip yra todėl, jog praktiškai visi žmonės naudojasi paieškų sistemomis ne tik informacijos, tačiau ir prekių, kurias yra norima įsigyti paieškai.

 Tinkamai lokalizuotas internetinės parduotuvės turinys pagal SEO principus neabejotinai padės pagerinti internetinės parduotuvės matomumą vietinėse paieškose. Tai reiškia, kad raktinių žodžių tyrimas ir pritaikymas, atsižvelgiant į konkrečios rinkos kalbą ir paieškos įpročius, yra būtinas. Be to, nors „Google“ yra laikoma pačia populiariausia paieškų platforma, tačiau kai kuriose šalyse žmonės gali būti linkę naudotis ir kitomis paieškų sistemomis, tokiomis kaip „Bing“, „Yahoo“ ir dar daugiau. Taigi, plečiant verslą į užsienio šalis yra tikrai verta išsiaiškinti, kokia internetinė informacijos paieškų platforma yra pati populiariausia bei turinio optimizaciją atlikti pagal konkrečiai šaliai būdingus paieškų įpročius.

Logistikos pritaikymas konkretiems regionams

Dar vienas internetinio verslo integracijos į užsienio rinkas aspektas – logistikos ir prekių pristatymo pritaikymas. Vartotojų lūkesčiai dėl pristatymo laiko ir išlaidų gali ženkliai skirtis priklausomai nuo regiono, kuriame yra vystomas verslas. Pavyzdžiui, vienose šalyse gali būti labai svarbus greitas pristatymas, tuo tarpu kitose perkantiems internetu yra gerokai svarbiau žemos prekių pristatymo kainos. Svarbu atsižvelgti į šiuos lūkesčius ir siūlyti tokias prekių pristatymo galimybes, kurios visapusiškai atitiktų vietinės rinkos poreikius. Nuo egzistuojančių vietinių klientų poreikių gali priklausyti ir logistikos bendrovė, kurios paslaugomis gali tekti naudotis.

Trumpas apibendrinimas

Lokalizacija internetinės prekybos sektoriuje yra neabejotinai neatsiejama sėkmingo tarptautinio verslo dalimi nepriklausomai nuo nišos, kurią atstovauja pardavėjas. Tinkamas prekybos integravimas į užsienio valstybių rinkas leidžia verslams efektyviau pasiekti daugiau klientų. Būtent dėl šios priežasties yra būtina atsižvelgti į jų unikalius poreikius ir lūkesčius, kurie gali skirtis nuo to, ko potencialūs klientai tikisi Lietuvoje. Žinoma, verta paminėti, jog visapusiškas internetinio verslo lokalizavimas užsienio rinkoms nėra paprastas procesas, tačiau jis yra būtinas, siekiant džiaugtis gerais pardavimais bei puikiai besivystančiu prekybiniu verslu.

Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę ir mokėjimo korteles