Grįžti į straipsnių sąrašą

„Magento 1“ oficialaus palaikymo pabaiga – ką tai reiškia?

05.12.2019

Praeitų metų Rugsėjo 6 dieną, „Magento“ savo tinklaraštyje paskelbė, jog nuo 2020 metų Birželio stabdo palaikymą „Magento 1” elektroninės prekybos platformai. „MakeCommerce“ skaičiavimais, du trečdaliai elektroninių parduotuvių, naudojančių „Magento“ platformą, gali prarasti techninį palaikymą, už pusmečio, nes naudoja „1” versiją.  Ir nors platformos atnaujinimas yra daug resursų reikalaujantis darbas, rekomenduojama atnaujinimą pradėti daryti kuo greičiau.

Aiškumo dėlei, dar priminsime kaip sudaromi „Magento“ versijų kodai. „Magento“ versijas žymi X.Y.Z (pavyzdžiui 1.9.12 ar 2.1.1). Pirmasis skaičius (X) žymi pagrindinę „Magento“ programinės įrangos versiją. Tai gali būti 1 arba 2, ir tai reiškia kad tai visiškai skirtingos versijos, turinčios labai daug skirtumų. Kitas numeris (Y) žymi didesnius programinius atnaujinimus. Tai reiškia kad su šiuo atnaujinimu buvo pridėta naujų funkcionalumų ar iš dalies pakeisti esami. Paskutinis skaičius (Z) žymi nedidelius sistemos atnaujinimus, dažniausiai tai saugos atnaujinimai.

Saugumo grėsmės

Tačiau oficialaus palaikymo pabaiga nereiškia, kad elektroninė parduotuvė tampa nenaudotina. Senesnių „Enterprise / Commerce“ (arba mokamų) „Magento 1“ versijų savininkai teoriškai privalo iki nustatyto termino nustoti naudoti senesnę programinę įrangą, tačiau „Community“ / „Open Source“ (arba nemokamos programinės įrangos) versijų savininkai neprivalo to daryti.

Nors elektroninė parduotuvė, kurios pagrindą sudaro „Magento 1“, ir toliau veiks po Birželio mėnesio, didžiausia rizika yra saugumas. Būtent „Magento“ nustos išleisti senosios programinės įrangos pažeidžiamumo pataisas, kas reiškia jog senesnę platformą naudojančios elektroninės parduotuvės taps pažeidžiamos. Tačiau juk saugumas yra vienas iš kertinių elektroninio verslo pamatų? Jūs vis dar galėsite prisijungti prie administravimo aplinkos, klientai galės pirkti, ir viskas atrodo veiks gerai, tačiau kenkėjiškos programos ar programišiai, pasinaudoję saugumo spragomis, galės lengvai sužlugdyti Jūsų verslą.

Jūsų partneriai ir paslaugų teikėjai gali atsisakyti bendradarbiavimo, jeigu Jūs naudosite pasenusią ir neatnaujinamą el. prekybos platformą.

Nesaugioje Jūsų elektroninėje parduotuvėje gali įvykti mokėjimo kortelių ar klientų duomenų vagystės, tapatybės vagystės ir panašiai. Tokie įvykiai griauna elektroninės parduotuvės patikimumą ir gali sustabdyti visą verslą. Kenkėjiškų programų paveiktas verslininkas gali užsisakyti virusų išvalymą iš elektroninės parduotuvės, tačiau tai yra brangu ir, svarbiausia, neišsprendžia problemos, nes virusai gali lengvai sugrįžti dėl sistemos saugumo skylių. Taip pat po valymo virusas gali likti kai kuriuose failuose ir vėliau vėl aktyvuotis.

El. Prekybos partneriai ir paslaugų teikėjai taip pat gali atsisakyti bendradarbiauti, jei prekybininkas naudoja nesaugią platformą. Dauguma kompanijų, plėtojančių platformos plėtinius, jau yra baigusios arba greičiausiai baigs „Magento 1“ palaikymą vėliausiai vasarą ir toliau daugiausia dėmesio skirs tik „Magento 2“. Pavyzdžiui „MakeCommerce“ šiuo metu palaiko ir kuria atnaujinimus tik „Magento 2“ mokėjimo moduliams.

Magento 1 atnaujinimą turite pradėti daryti kuo skubiau

Jeigu ketinate toliau sėkmingai vystyti savo elektroninę parduotuvę ir nuolat ją tobulinti, (ir ji yra „Magento 1” platformoje), tada Jums būtina pradėti galvoti apie atnaujinimą į „Magento 2“. Jeigu Jūsų elektroninė parduotuvė maža, turinti nedaug pakeitimų, tuomet ją atnaujinti bus lengviau ir greičiau, tačiau jeigu el. parduotuvė didelė, joje daryta daug pakeitimų, atnaujinimas gali užtrukti tikrai ilgai, ir tai gali reikšti elektroninės parduotuvės perkūrimą.

Prisiminkime visai nesenai įsigaliojusius GDPR pakeitimus. Esu tikras dar ir dabar daugybė elektroninių parduotuvių nėra įgyvendinusios reikalavimų, o el. verslo savininkai galvoja „Niekas čia netikrina elektroninių parduotuvių ir niekas čia baudų nedalina“, bet tai tiksinti bomba iki pirmos klaidos, ar pirmo patikrinimo, ar pirmo kliento skundo. Taip pat ir su saugumo atnaujinimais, gerai kol viskas gerai, bet kažkam atsitikus, kelio atgal nebebus.

„Magento“ ne kartą atidėjo pirmosios versijos palaikymo pabaigą, nes buvo didelis klientų spaudimas tęsti palaikymą, ir „Magento“ bendruomenė turi šiek tiek vilčių, nors ir labai mažai, jog palaikymas vis dar gali būti pratęstas dar kartą. Žvelgiant į „Magento 1“ vartotojų skaičių, panašu kad bet kokiu atveju visiems e. verslams atlikti atnaujinimą yra fiziškai neįmanoma.

Apibendrinant, sprendimas atnaujinti platformą visų pirma turėtų būti verslo sprendimas atsižvelgiant į pelningumą, galimą žalą ir techninę riziką. Toliau augant e. verslo tempui, platformos atnaujinimai taip pat suteikia galimybę peržiūrėti esamos elektroninės parduotuvės patogumą vartotojui ir jos funkcionalumą.

Pagrindinė rekomendacija – išlikti konkurencingam ir išvengti nepatogumų yra kuo anksčiau pradėti atnaujinimą.

Straipsnio autorius Margus Ots

Sekite mus socialiniame tinkle Facebook, ir apie naujus straipsnius sužinokite pirmieji.

Registruokitės dabar!