Grįžti į straipsnių sąrašą

Partnerių rinkodara – efektyvus būdas plėtoti elektroninę prekybą?

04.10.2023

Būdų, padedančių efektyviai auginti elektroninę prekybą šiomis dienomis yra daugybė, tačiau to pagrindu neretai tampa būtent marketingas. Nors ši sfera yra gana plati, tačiau pastaruoju metu vis dažniau yra naudojama partnerių rinkodaros strategija, dar žinoma kaip Affiliate Marketing.

Kas yra partnerių rinkodara?

Partnerių rinkodara yra marketingo bei pardavimų strategija, kurios metu prekybos atstovas, prekės ženklas ar gamintojas glaudžiai bendradarbiauja su įvairiais nuomonės formuotojais, internetinėmis svetainėmis ar turinio kūrėjais, kurie skirtingais būdais skatina tam tikrų produktų pardavimus naudojant specialiai tam sukurtas nuorodas. Svarbu paminėti ir tai, jog parduoti prekę ar paslaugą padėję trečiųjų šalių asmenys už tai gauna komisinį mokestį.

Kodėl šiandien elektroninės prekybos atstovams yra verta išbandyti partnerių rinkodarą?

Efektyvumas: Dauguma elektroninės prekybos specialistų teigia, jog partnerių rinkodara yra vienas iš efektyviausių pardavimų kanalų. JAV atlikti tyrimai rodo, jog partnerių programos dažnai padeda verslams generuoti tarp 15% ir 30% visų pardavimų, jeigu šiai strategijai yra skiriama pakankamai dėmesio. Šaltinių teigimu, 2023 metais partnerių programų rinka elektroninės prekybos kontekste pasiekė net apie 17 mlrd. JAV dolerių vertę.

Plėtra: Partnerių rinkodara suteikia išskirtinę bei be galo svarbią galimybę elektroninei parduotuvei tapti matoma gerokai platesnei auditorijai. Kaip jau buvo minėta anksčiau, įprastai elektroninės parduotuvės bendradarbiauja su turinio kūrėjais, turinčiais savo auditoriją, todėl žinią apie produktą arba paslaugą įprastai yra paprasta skleisti.

Patikimumas: Partnerių rinkodaros strategija taip pat suteikia galimybę elektroninei prekybai sukurti patikimesnio prekybininko įvaizdį. Taip yra todėl, jog žmonės bei visuomenė yra linkusi tikėti plačiai žinomais visuomenės veikėjais bei turinio kūrėjais, turinčiais savo plačią auditoriją. Trumpiau tariant, jeigu žinomas, savo auditoriją turintis turinio kūrėjas bendradarbiauja su tam tikru prekės ženklu ar prekybininku, galbūt juos tikrai galima laikyti patikimais?

Rinkodara

Išlaidų optimizavimas: Skirtingai nei dauguma kitų marketingo ir pardavimų strategijų, partnerių rinkodara praktiškai nereikalauja jokių pradinių investicijų. Tai reiškia, jog įprastai pardavėjas, gamintojas ar prekės ženklas moka pasirinktam partneriui tik už įgyvendintus pardavimus. Žinoma, reikėtų pabrėžti ir tai, jog komisinių mokėjimas partneriams lemia mažesnę maržą už parduotas prekes ar paslaugas, tačiau vertėtų atminti, jog procentaliai mažesnė marža nebūtinai reiškia mažesnį grynąjį pelną. Taip yra todėl, jog partnerių programa gali padėti ženkliai padidinti bendrą apyvartą ir pajamas.

Kaip pradėti ir tęsti partnerių rinkodaros programą?

Prieš pradedant bendradarbiavimą su partneriais vertėtų kiek atidžiau pažvelgti į savo tiesioginius konkurentus bei jų teikiamus pasiūlymus. Tikėtina, jog tai padės lengviau sukurti naujų idėjų, kurios padėtų realizuoti numatytus tikslus bei efektyviau padidinti pardavimus. Vis dėlto svarbu yra pagalvoti ir apie asmeninius norus ir suprasti, ar pagrindinis tikslas yra pardavimų plėtra, ar prekės žinomumo didinimas. Tiesą sakant, nuo nustatyto tikslo gali priklausyti, kokią strategiją teks naudoti bendradarbiaujant su partneriais.

Verta paminėti ir tai, jog šiomis dienomis internete yra begalė platformų, kurios padeda elektroninės prekybos taškams bei prekybininkams atrasti potencialius partnerius, pasiruošusius bendradarbiauti bei kurti pridėtinę vertę tiek sau, tiek ir partneriui. Pačiais populiariausiomis platformomis vis dar yra laikomos CJ.com, Impact.com, Shareasale.com ir dar daugiau. Kiekviena šių platformų turi savų privalumų bei trūkumų, todėl specialistai rekomenduoja įsigilinti į jas bei pasirinkti tą, kuri geriausiai atitinka valdomo verslo viziją.

Dauguma verslų, startavusių su partnerių rinkodaros programa tikisi greito bei malonaus rezultato. Nepaisant to, dažnai realybė būna kiek kitokia ir geresnių rezultatų tenka palaukti. Tokiu atveju yra be galo svarbu nenuleisti rankų bei nuolat analizuoti visą procesą ieškant potencialių kliūčių, galinčių daryti neigiamą įtaką iš anksto numatyto tikslo pasiekimui.

Be galo svarbu su pasirinktu partneriu palaikyti nuolatinį ryšį bei stebėti patį procesą. Taip pat verta visuomet įsiklausyti į partnerio pastabas, idėjas bei mintis. Įprastai pardavimus skatinantys partneriai taip pat turi milžinišką interesą pasiekti kuo geresnius pardavimų rezultatus, todėl jų įžvalgos nebūna paviršutiniškos.

Pagrindiniai privalumai

Kaip ir dauguma kitų marketingo strategijų, partnerių programa taip pat turi savo privalumų bei trūkumų, su kuriais verta susipažinti kiekvienam, planuojančiam išbandyti šią strategiją.

Kaip jau buvo minėta anksčiau, bene didžiausias šios strategijos privalumas yra pradinių investicijų nebuvimas. Tai leidžia geriau valdyti marketingui skirtą biudžetą bei sumažina didesnių išlaidų tikimybę. Tiesą sakant, galimybė atsiskaityti su partneriu tik už jo įgyvendintus pardavimus labiausiai ir skatina žmones išbandyti būtent šią rinkodaros strategiją.

Sekantis daugelį elektroninės prekybos atstovų išbandyti partnerių rinkodaros strategiją – lankstumas, leidžiantis sąlyginai greitai atlikti įvairius strategijos pakeitimus reaguojant į turimus rezultatus. Šioje vietoje didelę įtaką daro tai, jog tam nereikia skirti pradinių investicijų, todėl ir atliekant pokyčius netenka patirti nuostolių.

Pagalbiniai įrankiai

Pastaruoju metu ypač sparčiai populiarėja partnerių rinkodaros programai skirtas įrankis clickbank.com. Pavyzdžiui, prekiauti įvairių elektroninių parduotuvių produktais norintys turinio kūrėjai bei nuomonės formuotojai šioje platformoje gali surasti tinkamiausią produktą pagal norimą nišą bei gauti internetinę nuorodą, naudojamą prekių pardavimui. Platforma taip pat automatiškai fiksuoja nuorodos sugeneruotus pardavimus bei paskaičiuoja, kokį uždarbį turinio kūrėjai uždirba. Patogu ir tai, kad partnerių rinkodarą išbandyti panorę turinio kūrėjai gali iš anksto matyti, kokius komisinius siūlo pardavėjai bei pasirinkti jiems tinkamiausią variantą. 

Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę ir mokėjimo korteles