Grįžti į straipsnių sąrašą

Patarimai, kaip sukurti efektyvią elektroninę parduotuvę

13.01.2020

MakeCommerce.lt yra mokėjimų surinkimo platforma, padedanti Jūsų elektroninėje parduotuvėje rinkti mokėjimus iš klientų per elektroninę bankininkystę bei mokėjimo korteles. Su elektroninės prekybos savininkais dalinamės savo sukauptomis žiniomis šiame ir kituose mūsų tinklaraščio straipsniuose.

Sakoma, kad žmogus per dieną priima 35 000 skirtingų sprendimų. Tai labai didelis skaičius. Ir neabejotinai šie sprendimai apima daugybę sprendimų dėl vienų ar kitų daiktų pirkimo ir vartojimo. Taigi elektroninės parduotuvės dizainas vaidina lemiamą vaidmenį, jeigu kalbame apie elektroninę parduotuvę, ir kaip žmogus priima sprendimą pirkti iš vienos parduotuvės o ne iš kitos.

Kuo daugiau pasirinkimo galimybių turi žmogus, tuo didesnė intuityvaus pasirinkimo svarba. Pirmasis sprendimas, kartais išankstinis nusistatymas, priimamas milisekundėmis. Tik tada ieškoma racionalių argumentų savo pasirinkimui pagrįsti.

O kur Jūs turėtumėte daugiau pasirinkimo nei internete, kai ką nors perkate kaip vartotojas?

Yra posakis „Yra tik viena galimybė padaryti pirmąjį įspūdį“, todėl pirmąjį įspūdį galima sudaryti tik vieną kartą. Nors posakis tikriausiai datuojamas šimtmečiais, jis yra vis modernesnis. Gebėjimas valdyti pirmines emocijas gali turėti daugiau įtakos šiandieninėje elektroninėje komercijoje nei konkurencinga kainodara ar intelektuali rinkodara.

Žmogui greičiausias būdas padaryti pirmuosius pasirinkimus yra vizualiai, tada tik kitais pojūčiais.

Sveikas protas kaip priemonė yra daugiausiai išteklių reikalaujanti ir lėčiausia priemonė – negalime ja pasikliauti pradiniame sprendimų priėmimo etape

Taigi, turime kalbėti apie dizainą.

Nors geras dizainas peržengia gražų įvaizdį, šiandien mes kalbame apie vizualinį dizaino aspektą. Taigi, kurios šio mitinio dalyko, kurį mes vadiname „geru dizainu“, el. parduotuvių kontekste, gali padėti prekybininkui sėkmingai išsiskirti ir parduoti savo gaminius ir paslaugas?

Atpažįstamas ir išskirtinis

Vizualiai stiprus prekės ženklas yra ir liks svarbus. Pirmą kartą lankantis elektroninėje parduotuvėje, tai padeda užtikrinti teigiamą išskirtinumą. Pakartotinių apsilankymų metu svarbu, kad dizainas būtų aiškiai atpažįstamas ir būtų atkuriamos geros emocijos. Šiais laikais įprasti yra bendri ir dažnai šablonų modeliai. Jie yra pigiau ir greičiau pagaminami, tačiau ar įsivaizduojate prekybos centrą, kuriame kiekvienos parduotuvės interjero dizainas sudarytų 95 proc. vienas kito? Jei neparduosite labai bendrų prekių, investicijos į unikalų dizainą tikrai atsiperka.

Stipri vizualinė tapatybė ar identitetas taip pat yra geras tiltas tarp reklaminių kampanijų ir internetinės parduotuvės.

Vizualinė tvarka, ritmas ir tvarkingumas

Pagrindinis vaizdas, kuris mums atsiveria, turi būti nedelsiant ir nedviprasmiškai teisingas. Skaitmeninės šiukšlės yra visur aplinkui internete, tačiau mes dažnai to nematome kaip problemos. Bet elektroninės parduotuvės lankytojas žino ir mato, net jei tik pasąmoningai. Prekiaujant internetu tai yra per didelė rizika, nes per kelias sekundes klientas gali jau būti pas Jūsų konkurentą. Tad savo dizainą peržiūrinėkite ir „valykite“ nuolat. Ar dizaine yra kažkas nereikalingo? Ar abejojate? Padarykime sprendimų priėmimą lengvesnį – visa tai nereikalinga!

Paprastumas ir aiškumas

Reikia greitai atsakyti į svarbius klausimus, kurie sukasi kliento galvoje. Kuo daugiau informacijos pateikiama, tuo sunkiau gali būti rasti svarbiausią. Išsiaiškinkite, kokių klausimų ar problemų kamuojamas klientas patenka į Jūsų elektroninę parduotuvę, ir įsitikinkite, kad atsakymai yra prieinami iškart. Pavyzdžiui, klientui atvykus į elektroninę parduotuvę, gali kilti klausimas, kada ji paskutinį kartą buvo atnaujinta ir ar elektroninė parduotuvė iš viso aktyvi? Arba lieka painiava, ar prekės siunčiamos iš Europos, ar JAV – vienu atveju gali reikėti sumokėti muitus, o tai žymiai padidins prekių kainą.

Aiškios žinutės

Tekstas vaidina labai svarbų vaidmenį. Jei žinome, kad žmogus nuskaito antraštes ir žiūri į paveikslėlius, kodėl gi pirmiausia nepateikti būtent trumpų antraščių? Raskite aiškias, reikšmingas žinutes ir padarykite jas didesnėmis. Būkite protingi, draugiški ir žmogiški. Darykite žinutes ir antraštes trumpas, aiškias ir ‚konkrečias. Paprastas pasiūlymas, kuris veikia 99% atvejų – mažiau teksto ir didesnis šriftas.

Paprasta taisyklė – rašykite mažiau, bet sakykite daugiau

Kokybiškos nuotraukos

Neįmanoma pervertinti prekės nuotraukų kokybės tiek dizaine, tiek apskritai. Kai kurioms produktų grupėms tai yra kritiška, tačiau vis tiek dažnai nepaisoma nuotraukų kokybės reikalavimų. Įsitikinkite, kad jūsų elektroninėje parduotuvėje esančios nuotraukos yra patrauklios, panašios viena į kitą (tuo pačiu stiliumi). Bendrosios nuotraukų bankų ar gamintojų nuotraukos visada yra atpažįstamos ir švelniai tariant „perspaustos idealumu“ ir kenkia ne tik norui pirkti produktus, bet ir internetinės parduotuvės patikimumui.

Žmogiškasis aspektas kuriant elektroninę parduotuvę

Žmonėms apsipirkimas paprastai yra socialinė patirtis. Blogai, kai aplankius elektroninę parduotuvę apima vienišumo jausmas – „Čia nėra nieko, išskyrus mane, nėra net pardavėjo?“. Dizaine naudokite žmonių nuotraukas ir, jei įmanoma, parodykite savo pardavėjo vardą ir veidą. Tai yra patikimumo didinimas. Be abejo, gera idėja yra parodyti ir socialinės žiniasklaidos valdiklių puslapyje, taip pat klientui pažįstamų vardų ir veidų buvimas bei rekomendacijos, siekiant padidinti saugumą ir pasitikėjimą. Tuo pačiu metu venkite pirktų nuotraukų ir išgalvotų klientų pasisakymų.

Nuoseklumas

Geras dizainas visada yra nuoseklus – visur naudokite tuos pačius elementus. Vaizdai, šriftai, spalvos ir dar daugiau, kurie sudaro dizainą. Eksperimentavimas yra svarbus ir turi būti atliktas, tačiau dizaino motyvas turi būti panašus, visada atpažįstamas, patogus. Gera idėja yra suprojektuoti ir vadovautis prekės ženklo identitetu.

Prekės ženklo identitetas padeda išlaikyti nuoseklią dizainų liniją.

Žinoma, geras dizainas visada ir visada yra skonio dalykas. Tai darant svarbu užfiksuoti savo klientų skonį, o ne vadovautis savo mintimis – Jūsų skonis yra tik vienas iš milijonų ir nebūtinai geriausias. Taigi pirmiausia kurkite, tada išbandykite su savo klientais, tapkite protingesni ir atlikite pakeitimus. Nei viena gera internetinė parduotuvė niekada nebūna pilnai pabaigta, tačiau nuolat keičiasi. Tai grindžiama klientų pageidavimais, o ne asmeniniais pasirinkimais ar technologinėmis galimybėmis. Geriausias būdas išsiskirti yra išklausyti ir pasitikėti savo klientais – tada jie taip pat pasitikės Jumis.

 

Geras dizainas nėra praeitis. Sveikas protas ir racionalūs pasirinkimai yra raktas į sėkmę darant įtaką intuityviems sprendimams. Sėkmės ir geros prekybos internetu!

Originalus straipsnis estų kalboje pateikiamas šiame mūsų blogo įraše.

Sekite mus socialiniame tinkle Facebook, ir apie naujus straipsnius sužinokite pirmieji.

Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę