Publikuota 17.11.2021

Dizainas – vienas iš svarbiausių elektroninės parduotuvės struktūrinių elementų. Įprastai elektroninės parduotuvės dizainas yra būtent tai, kas padeda parduotuvės lankytojams sudaryti pirmąjį įspūdį. Atlikti tyrimai rodo, jog dažniausiai pirmasis įspūdis apie internetinę svetainę yra sudaromas vos per 50 milisekundžių. Dėl šios priežasties reikėtų pasistengti, jog šis įspūdis išliktu teigiamas, nes akivaizdu, kad tai gali lemti ne tik potencialių klientų naršymo laiką, tačiau ir bendrą pardavimų kiekį.

Kaip jau buvo minėta anksčiau, dažniausiai užtenka vos akimirkos, kurios metu sudarytas bendras įspūdis gali daryti tiesioginę bei lemiamą įtaką kliento sprendimui likti elektroninėje parduotuvėje arba prekės ieškoti kitur. Taigi, koks turėtų būti dizainas, kad į elektroninę parduotuvę užsukęs interneto naršytojas virstų nuolat prekes perkančiu klientu?

Dizainas – puikus būdas formuoti patikimos elektroninės parduotuvės įvaizdį. 

Akivaizdu, jog nėra konkrečių bei aiškių taisyklių, kurios numatytų, koks turėtų būti elektroninės parduotuvės dizainas. Vis dėlto nereikėtų pamiršti, jog įprastai dizaino kūrimas yra kūrybiškumo reikalaujantis procesas. Tai reiškia, jog sukurti patrauklų elektroninės parduotuvės dizainą galima naudojant tiek klasikinius, tiek ir dar niekur neregėtus dizaino elementus ar principus.

Elektroninės parduotuvės dizaino svarba yra akivaizdžiai didelė. Apklausos duomenimis, net 95% reguliariai internete naršančių vartotojų teigia, jog patrauklus bei profesionaliai atrodantis internetinės svetainės ar parduotuvės dizainas jiems yra bene svarbiausiu elementu. Pagrindinė to priežastis – patikimumas. Taip, šiuolaikiškas, profesionalus bei patrauklus dizainas padeda sukurti patikimo elektroninės prekybos taško įvaizdį potencialių klientų akyse.

Turbūt kiekvienas reguliarus interneto vartotojas bent kartą yra užklydęs į senoviškai ar įtartinai atrodančią interneto svetainę. Dažniausiai tokie vizitai netrunka ilgai ir svetainės ar parduotuvės lankytojai netrukus svetainę nusprendžia palikti.

Šiuolaikiškos elektroninės parduotuvės dizaino principai, kurie padės sukurti profesionalų įvaizdį

Nors internetinių svetainių ar elektroninių parduotuvių dizaino taisyklių ir nėra, tačiau reikėtų turėti omenyje, jog visgi egzistuoja tam tikri dizaino principai, padedantys svetainę ar parduotuvę paversti atrodančia kur kas profesionaliau. Dažniausiai šie principai yra susiję su dizaino pagrindus reprezentuojančiomis spalvomis, funkcionalumą kuriančių mygtukų išdėstymu, vizualais bei šriftais.

Spalvos

Nors iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog pasirinkti tinkamas bei patrauklias internetinės parduotuvės dizainą formuojančias spalvas gali būti sudėtinga, tačiau tai nebūtinai yra tiesa. Šiomis dienomis egzistuoja nemažai įrankių, galinčių padėti pasirinkti puikų tarpusavio suderinamumą turinčias spalvas. Puikus pavyzdys – Adobe Color Wheel”. Šis įrankis gali padėti pasirinkti ne tik skirtingų tonų spalvas, tačiau ir įvertinti jų tarpusavio suderinamumą. Svarbu pabrėžti ir tai, jog „Adobe Color Wheel” yra reguliariai atnaujinamas, o tai reiškia, jog jame galima rasti ir dabartines šiuolaikiško dizaino tendencijas atspindinčių spalvų paletes su pavaizduotų spalvų kodais. Vėliau šiuos kodus galima panaudoti ir kuriant internetinės parduotuvės dizainą, išgaunant identiškas spalvas. Vis dėlto svarbu paminėti ir tai, jog šiomis dienomis internetinių svetainių dizaino tendencijos yra paremtos būtent pasteliniais, švelnesniais atspalviais.

Funkcionalumą kuriančių mygtukų išdėstymas

Ne paslaptis, jog kiekvienas internetinėje parduotuvėje ar svetainėje esantis mygtukas atlieka tam tikrą funkciją. Šiais laikais visi šie mygtukai taip pat jau yra tapę ir svarbia dizaino dalimi. Tai reiškia, jog internetinės parduotuvės ar svetainės kūrimo metu yra ypač svarbu kruopščiai apgalvoti ne tik šių mygtukų išvaizdą, tačiau ir bendrą jų išdėstymą. Vis dėlto reikėtų atminti, jog funkcionalumą padedančių sukurti mygtukų išvaizda bei išdėstymas įprastai daro tiesioginę įtaką ne tik internetinės parduotuvės ar svetainės įvaizdžiui, tačiau taip pat ir navigavimo patogumui. 

Vizualai

Šiuolaikiškai atrodančiose elektroninėse parduotuvėse vizualai taip pat yra neatsiejama dizaino dalimi. Dažniausiai šiuos vizualus sudaro tiek nuotraukos, tiek animacijos, tiek ir video medžiaga. Visi šie vizualų tipai yra puikus būdas ne tik sukurti profesionaliai atrodančios internetinės parduotuvės įvaizdį, tačiau taip pat padėti perteikti klientams parduodamų prekių ar paslaugų išvaizdą ar kitą informaciją. Žinoma, ypač didelį dėmesį reikėtų skirti vizualų kokybei. Tai reiškia, jog pačių vizualų raiška turėtų būti kiek didesnė, tačiau persistengti taip pat nereikėtų. Per didelės raiškos vizualai gali daryti neigiamą įtaką elektroninės parduotuvės krovimo greičiui. 

Šriftai

Tekstas – puikus įrankis, leidžiantis efektyviai perduoti informaciją internetinės parduotuvės lankytojams. Akivaizdu, jog tekstas yra naudojamas visuose internetinės parduotuvės puslapiuose, tokiuose kaip parduodamų prekių ar paslaugų aprašymai, kontaktinė informacija ir dar daugiau. Skirtingų šriftų šiandien yra be galo daug, todėl išsirinkti tinkamą gali būti tikras iššūkis. Profesionalūs internetinių parduotuvių bei svetainių dizaino kūrėjai dažniausiai naudoja tik mažą dalį rinkoje esančių šriftų, nes jų užtenka norint užtikrinti puikiai įskaitomą bei akims patrauklų raštą.

Populiariausi šriftai, kurie yra naudojami elektroninių parduotuvių bei internetinių svetainių kūrime:

  • Abril Fatface
  • Adieu
  • Andika
  • Arvo 
  • Canela
  • Centra No. 1
  • Hatton
  • Lato
  • Linotype Didot
  • Lora
  • Open Sans

Apibendrinimas

Internetinės parduotuvės dizainas yra tai, ką į parduotuvę užsukę potencialūs pirkėjai ir lankytojai pamato greičiausiai. Būtent dėl šios priežasties dizainas yra laikomas bene svarbiausia elektroninių parduotuvių bei internetinių svetainių dalimi, darančia tiesioginę įtaką ne tik kliento pasitikėjimui konkrečiu elektroninės prekybos tašku, tačiau ir parduotuvės generuojamų pajamų dydžiui. Nors profesionalaus elektroninės parduotuvės dizaino sukūrimas iš tiesų yra gana nemažai laiko bei pastangų reikalaujantis procesas, tačiau svarbu nepamiršti, jog šiomis dienomis rinkoje yra pačių įvairiausių įrankių, kurių dėka sukurti šiuolaikiškas dizaino tendencijas atitinkančią internetinę parduotuvę gali praktiškai kiekvienas. Puikus tokio tipo įrankių pavyzdys – internetinių svetainių kūrimo platformos, kurios įprastai  leidžia pasirinkti profesionalių dizainerių kurtus elektroninės parduotuvės dizaino šablonus bei akimirksniu juos pritaikyti pačiai parduotuvei jos kūrimo metu. 

Sekite mus socialiniame tinkle Facebook, ir apie naujus straipsnius sužinokite pirmieji.

Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę ir mokėjimo korteles