Pirmą kartą sukūriau savo elektroninę parduotuvę: pirmieji projekto plėtros žingsniai
Net ir ilgametę patirtį turintys verslininkai kažkada pradėjo nuo pirmųjų žingsnių, kurie laikui bėgant padėjo prisijaukinti sėkmę bei įsitvirtinti atstovaujamos rinkos dalyje. Dažnai kelionė sėkmės link yra gana ilgas procesas, kurio metu net ir mažiausios smulkmenos gali daryti milžinišką įtaką galutiniam rezultatui.
Pirmą kartą elektroninę parduotuvę savarankiškai atidarę pradedantieji verslininkai neretai suka galvas bei mąsto, kokius tolimesnius žingsnius reikėtų atlikti, norint užsitikrinti stabiliai augančius pardavimus bei pačios parduotuvės žinomumą. Dažnai pasitaiko atvejų, kuomet elektroninės parduotuvės kūrimo metu būsimiems verslininkams tikrai nestinga motyvacijos, o pagrindiniu jos šaltiniu tampa utopinės mintys, kuriose yra matoma žaibiška būsimos elektroninės parduotuvės plėtra bei vis labiau didėjantis internetinių užsakymų kiekis.
Tiesą sakant, jau pirmieji mėnesiai pradedantiesiems elektroninės prekybos atstovams dažnai parodo, jog elektroninės prekybos administravimas bei jos plėtra šiandien yra sudėtingas laiko, pastangų bei piniginių investicijų reikalaujantis procesas. Taigi, kaip reikėtų teisingai paskirstyti šiuos resursus, kad verslo pradžia kuo greičiau virstų pelną generuojančia veikla?
Sudėtinga elektroninės prekybos pradžia
Šiais laikais internetinės parduotuvės turėjimas bei administravimas dar nereiškia, jog ją valdantis žmogus yra sėkmingas verslininkas. Kartais tam tikros elektroninės parduotuvės, esančios interneto erdvėje yra gana stipriai apleistos bei paliktos likimo valioje. Tai reiškia, jog jos negeneruoja visiškai jokio pelno, o tai gali reikšti ir tai, jog tokios elektroninės parduotuvės administravimas yra nuostolingas dėl pačios interneto svetainės išlaikymo.
Vos sukurta elektroninė parduotuvė, pradinėje jos stadijoje gali priminti būtent nuostolingos parduotuvės pavyzdį. Tai reiškia, jog parduotuvė dar nėra pažįstama nei tikslinei parduodamos produkcijos auditorijai, nei pačiai „Google” paieškos sistemai. Akivaizdu, jog šios savybės stipriai apsunkina prekybos internete pradžią.
Kokie galėtų būti pirmieji žingsniai?
Įsivaizduokite, elektroninė parduotuvė yra sukurta, joje parduodami produktai jau yra patalpinti, visos internetinei prekybai būtinos funkcijos veikia. Didžiuodamiesi savo darbu žvelgiate į pačią parduotuvę ir kyla klausimas – kas toliau?
Elektroninės parduotuvės patikrinimas bei jos testavimas
Nors pačio internetinio puslapio kūrimas bei jo pritaikymas elektroninei prekybai yra tikrai didelis darbas, tačiau sunkioji dalis dar tik laukia. Visų pirma, reikia įsitikinti, jog elektroninėje parduotuvėje apsipirkinėjantys klientai nesusidurs su techniniais nesklandumais, o pati apsipirkimo patirtis bus nepriekaištinga. Norint potencialiems klientams suteikti tokią patirtį, reikėtų įsitikinti, jog naujai sukurta elektroninė parduotuvė visapusiškai veikia, įskaitant net ir smulkiausias jos funkcijas.
Tam reikėtų atidžiai peržvelgti visas produktų nuotraukas, jų aprašymus ir įsitikinti, jog nuotraukos yra įkeltos tvarkingai, o aprašymuose nėra stiliaus ar gramatinių klaidų. Taip pat svarbu išbandyti ir užsakymo funkciją, taip įsitikinant, jog pardavėjas gauna pranešimus apie vykdomus užsakymus. Pilnavertiškas parduotuvės bei visų joje esančių funkcijų veikimas yra be galo svarbus ne tik elektroninės parduotuvės lankytojams, tačiau ir pačiam pardavėjui.
Internetinės parduotuvės aktyvumo palaikymas
Kaip ir kiekviena internetinė svetainė, elektroninė parduotuvė taip pat reikalauja tam tikro aktyvumo palaikymo. Tai reiškia, jog reikėtų reguliariai atnaujinti produktų aprašymus. Taip pat yra ir kitų būdų, kurie galėtų padėti palaikyti elektroninės parduotuvės aktyvumą. Vienas tokių yra tinklaraščio (blog’o) rašymas. Tinklaraščio rašymas bei reguliarus jo talpinimas į atskirai tam sukurtą puslapį – praktiškai geriausias būdas elektroninės parduotuvės aktyvumui palaikyti.
Kaip jau buvo minėta anksčiau, didelį dėmesį reikia skirti ir produktų aprašymams. Jie nuolat turėtų būti atnaujinami atsižvelgiant į parduodamos produkcijos gamintojų rekomendacijas, jų teikiamą informaciją ir tuo metu vyraujančias rinkos tendencijas.
Nuolatinis elektroninėje parduotuvėje esančio turinio talpinimas bei jo atnaujinimas leis „Google” paieškų platformai lengviau pažinti elektroninę parduotuvę ir specialių algoritmų pagalba ją dažniau rodyti tam tikros produkcijos ieškantiems klientams.
Elektroninės parduotuvės žinomumo didinimas
Elektroninės parduotuvės žinomumo didinimas – vienas iš pačių svarbiausių žingsnių, kuriuos reikia atlikti. Šiomis dienomis internete yra begalė skirtingų elektroninių parduotuvių, parduodančių tam pačiam segmentui priklausančius produktus. Dėl šios priežasties žmonės dažnai atidžiai analizuoja bei stebi skirtingus prekybos taškus bei siekia pasirinkti tą, kuris jiems atrodo patikimiausiai.
Įprastai daugiau žinomos elektroninės parduotuvės parduoda kur kas daugiau. Taip yra todėl, jog parduotuvės žinomumas teigiamai veikia pačios parduotuvės įvaizdį potencialių klientų akyse. Trumpiau tariant, pirkėjams psichologiškai atrodo, jog prekes ar paslaugas pirkti žinomoje elektroninėje parduotuvėje yra kur kas saugiau.
Nors būdų, leidžiančių padidinti elektroninės parduotuvės žinomumą yra daugybė, tačiau vienu iš populiariausių bei dažniausiai naudojamu yra laikomas internetinės parduotuvės reklamavimas, tiek pačiame „Google”, tiek ir socialiniuose tinkluose. Suprantama, jog verslo pradžia gali būti sunki, todėl ir finansinės galimybės reklamai yra ribotos. Vis dėlto yra daugybė sprendimų, kurie leis efektyviai reklamuoti internetinę parduotuvę net ir tais atvejais, kuomet reklamos biudžetas yra ribotas.
Kartais padidinti elektroninės parduotuvės žinomumą galima ir organiniu būdu. Tą puikiai gali padėti padaryti elektroninę parduotuvę reprezentuojančios socialinių tinklų paskyros. Šiose paskyrose talpinamas turinys gali padėti įtraukti tikslinę auditoriją bei reguliariai priminti apie parduotuvės egzistavimą ir joje parduodamą produkciją. Tokia žinomumo didinimo strategija įprastai nieko nekainuoja.
Apibendrinimas
Kiekvienas elektroninės prekybos naujokas turėtų atminti, jog elektroninės parduotuvės plėtra yra nuolatinis darbas, kurį sudaro turinio kūrimas bei jo talpinimas bei parduodamų produktų reprezentavimas. Įsitikinimai, jog elektroninė parduotuvė gali pastoviai generuoti pajamas nieko nedarant – klaidingas. Dažnu atveju gerų pardaviminių rezultatų taip pat galima pasiekti tik naudojantis reklaminių kampanijų privalumais, kurie reikalauja finansinių investicijų. Trumpiau tariant, pelningos bei pajamas nuolat auginančios elektroninės parduotuvės priežiūra bei administravimas – daugybės resursų reikalaujantis procesas, kuris tik laikui bėgant virsta internetinio verslo sėkmės dalimi.
Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę ir mokėjimo korteles