Publikuota 13.01.2021

Pastaruoju metu apsipirkimas internetu gerokai suintensyvėjo ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Ne maisto parduotuvės uždarytos, o prekių paklausa nesumažėjo. Todėl elektroniniam verslui plėtoti dabar – pats geriausias metas. Elektroninės drabužių, batų, knygų, kūno priežiūros priemonių parduotuvės tiesiog klesti. Be abejo, namų rakandų poreikis taip pat niekur nedingo.

Karantino metu negalime fiziškai patekti į daugelį parduotuvių, todėl visos kurjerių tarnybos ir paštomatų administratoriai išgyvena darbingiausius laikus. Yra didelė tikimybė, kad įprotis apsipirkinėti internetu, išliks dar ilgai ir galbūt ilgainiui apskritai pakeis fizines parduotuves. Be abejo, juk galime prekes grąžinti, o apsipirkinėti namuose netgi patogiau, galima tai daryti telefone gydytojo laukiamąjame, pas kirpėja, laukiant eilėje, kamštyje ir panašiai.

Vienas iš pagrindinių keblumų, kalbant apie pirkimą internetu – siuntimas. Tiek iš vienos, tiek iš kitos pusės, gavėjo ir siuntėjo, tai yra viena iš problemų, su kuria susiduriame. Siuntėjas turi pasirinkti patikimas tarnybas, apskaičiuoti, kurios tai darys greičiausiai, pigiausiai ir patogiausiai pirkėjui.

Lietuvoje prekių siuntimas vyksta keliais būdais – paštu, kurjeriais, paštomatais ir autobusais. Įsivertinus visus kriterijus, vienas iš patogiausių ir mažiausiai kainuojančių, yra paštomatai, tačiau siunčiant šiuo būdu, tiek išsiunčiant prekes, tiek atsiimant, abi pusės sugaišta laiko. Kurjeriai – paprastas, patogus, bet tikrai ne pats pigiausias būdas. O paštas ir autobusų siuntos elektroninei prekybai apskritai naudojami gerokai rečiau. Siuntimas paštu užima begales laiko, o siuntimas autobusais naudojamas tik išskirtiniais atvejais, kai reikia siuntą gauti greitai, nes šiuo atveju ir prekių išsiuntimas ir atsiėmimas vyksta autobusų stotyje.

Taigi, prieš pasirenkant siuntimo galimybes, be abejo, reikia apsvarstyti kelis kriterijus – kaina, kokybė ir trukmė. Pasidomėkite, ar verslams Jūsų pasirinkta kurjerių tarnyba taiko palankesnes sąlygas ir kokias galėtumėte gauti Jūs, atsižvelgiant į siuntų kiekį. Keičiantis situacijai, daugėjant siuntimų, galbūt galėsite tas sąlygas keisti į dar palankesnes.

Be abejo, pirkėjui nemokamas siuntimas – puikus paskatinimas įsigyti prekę, nes mokėti tenka tik už pačią prekę ir papildomų išlaidų jis nepatiria. Tačiau patiriate Jūs. Nemokamas siuntimas skatinamas tokiu atveju, jei Jums jis kainuos ne daugiau nei 30 proc. grynojo pelno. Jei pusę savo pelno atiduodate siuntimui, turite gerai apskaičiuoti, ar tai iš tiesų atsipirks. Ar jūsų konkurentai siuntimą apmokestinę, kiek jis kainuoja? Kokią tai daro įtaką Jūsų prekių konkurencingumui? Ar užsakymų padaugės dvigubai? Gal tokiu atveju geriau sumažinti prekės kainą, nei siųsti nemokamai?

Atsižvelkite į tai, kas labiausiai veikia pirkėjo pasąmonę. Dažniausia vadovaujamasi “nematau, vadinasi, nėra” principu. Jei siuntimas kainuoja nedaug, o prekė atpinga bent 1 euru, Jums greičiausia labiau apsimokės siuntimą apmokestinti, nei atpiginti prekę. Juk prie kiekvienos prekės nerašote, kiek kainuos jos siuntimas. Taip ir dauguma pirkėjų dar netikrina kiekvienos parduotuvės siuntimo kainų. Bet į prekės kainą atsižvelgia visi.

Visai kitokie kriterijai taikomi brangesnėms prekėms, arba perkamoms dideliais kiekiais. Visi pirkėjai nori matyti, kad pirkdamas prekes maždaug nuo 50 eurų, jas atsisiųsite nemokamai. Taigi, šiuo atveju, turite skaičiuoti, kad patirtos išlaidos būtų padengtos. Įvykdydami šią sąlygą, užsitarnausite palankios pirkėjams elektroninės parduotuvės statusą. Be abejo, parduodant brangias prekes, turite atsižvelgti, kad iš jų gaunamas pelnas taip pat padengtų ir siuntimo išlaidas, kurios daugeliu atvejų, atsižvelgiant į svorį ir prekės dydį, gali būti apmokestintos dar brangiau. Taigi, nepamirškite skaičiuoti.

Pristatymo kokybė – ne ką mažiau svarbus kriterijus tiek Jums, tiek ir Jūsų pirkėjams. Kurjeriai, kurie mėto siuntinius, nepagarbiai kalba skambučio metu, ar reikalauja, kad pirkėjas pats atvyktų atsiimti siuntinio, be abejo, retenybė, tačiau pasitaiko visko. Kurjerių tarnybos, kurios teikia pigesnes paslaugas, paprastai ir kurjeriams moka mažesnius atlygius, todėl tai gali turėti įtakos ir aptarnavimo kokybei. Be abejo, visada pasidomėkite atsiliepimais ir garantijomis. Galbūt žinomiausi vardai ne visada yra geriausi, o naujos kompanijos stengiasi užsitikrinti gerą vardą ir kuria pridėtinę vertę.

Nepamirškite, kad visada turite atsižvelgti į siuntimo terminus. Juos gali įtakoti keli kriterijai – oro sąlygos (force majeure), kurjerių ir paštomatų apkrova (kalėdiniu laikotarpiu), sunkiau pasiekiamos gyvenvietės. Gera naujiena yra ta, kad net ir miesteliuose bei kaimuose gyvenantys žmonės jau yra pakankamai išprusę ir pradeda mėgti užsisakinėti prekes internetu, tačiau susisiekimas su jais – gerokai prastesnis ir gali trukti net iki poros dienų ilgiau. Taigi, visada nurodant siuntimo terminą, atsargai reikia prisidėti bent porą dienų, pavyzdžiui, nuo 2 iki 4 darbo dienų terminas yra labai realus. Jei pirkėjas gaus prekes sekančią dieną, jis tik apsidžiaugs, o jei po trijų, nebus nusivylęs, nes sąlyga yra įvykdyta.

Taigi, siuntimas – tai dar viena problema, kuri turi būti gerai išnagrinėta, kad priimti sprendimai turėtų teigiamą įtaką Jūsų verslui. Gražiai įpakuotos, saugiai ir greitai atkeliavusios prekės tikrai nesugadins nuotaikos nė vienam klientui ir atvirkščiai.

Sekite mus socialiniame tinkle Facebook, ir apie naujus straipsnius sužinokite pirmieji.

Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę ir mokėjimo korteles