Grįžti į straipsnių sąrašą

Prekyba naujai įkurto asmeninio prekinio ženklo produktais internetinėje erdvėje

25.04.2022

Nors dažniausiai elektroninėje parduotuvėje verslininkai parduoda ne jiems priklausančių prekinių ženklų produkciją, tačiau pasitaiko atvejų, kuomet elektroninė prekyba vyksta ir nuosavo prekės ženklo produktais. Įprastai prekyba asmeninio prekinio ženklo produktais būna kiek mažesnio masto, lyginant ją su svetur sukurta bei didesniu žinomumu pasižyminčia produkcija. Pagrindine šios tendencijos priežastimi galima laikyti tai, jog dažniausiai internetinės prekybos atstovo bei tam tikro prekės ženklo įkūrėjo parduodami produktai yra mažiau žinomi, todėl ir pardavimų būna kiek mažiau. Kitas svarbus aspektas – dėmesio sutelkimas ne tik ties produkto pardavimu internete, tačiau taip pat ir paties prekinio ženklo plėtra ar produktų gamyba.

Dažnai tokios tendencijos yra kur kas labiau būdingos būtent mažesniems verslams. Nors išskirti konkrečią šias tendencijas atspindinčių prekių kategoriją būtų gana sudėtinga, tačiau puikiu pavyzdžiu galima laikyti įvairiausius rankdarbius.

Kas yra būdinga mažiau žinomų prekinių ženklų elektroninėms parduotuvėms?

Smulkių verslų, atstovaujančių pardavėjams priklausančius prekinius ženklus kiekvienais metais atsiranda vis daugiau. Apie tai primena kiekvieną dieną matomos dar neregėtų prekinių ženklų reklamos socialiniuose tinkluose. Vos užsukus į šiuos prekinius ženklus reprezentuojančias interneto svetaines iškart tampa aišku, jog greičiausiai tai gali būti mažai žinomas prekinis ženklas dėl dar niekur neregėtų produktų pasirinkimo ar mažesnių jų asortimentu. Įprastai tokiose interneto svetainėse galima ne tik sužinoti daugiau apie patį prekės ženklą ar jame aprašytus produktus, tačiau taip pat juos ir įsigyti. O galimybė prekę įsigyti internetu ją automatiškai paverčia elektronine parduotuve.

Svarbu paminėti ir tai, jog mažiau žinomi prekių ženklai savo elektroninėse parduotuvėse parduoda kiek mažiau produktų. Mažesnis parduodamų prekių asortimentas ypač pasitaiko tais atvejais, kuomet yra parduodama ne serijinės gamybos produkcija, o vienetiniai produktai.

Tenka rūpintis tiek elektronine parduotuve, tiek ir prekinio ženklo įvaizdžiu

Akivaizdu, jog kiekvienam mažiau žinomo prekinio ženklo įkūrėjui dažnai tenka dvigubas darbo krūvis. Žinoma, nors tai ir priklauso nuo asmeninių verslininko poreikių bei požiūrio į vykdomą veiklą, tačiau įprastai plėsti vykdomą veiklą skatina ne tik meilė savo prekiniam ženklui, tačiau ir noras uždirbti papildomus pinigus. Būtent dėl šios priežasties verslo atstovams neretai tenka ne tik rūpintis prekinio ženklo augimu ar jo žinomumo didinimu, tačiau taip pat ir pardavimais elektroninėje erdvėje.

Kartais atlikti šiuos abu darbus gali būti gana sudėtinga dėl laiko stokos. Juk tenka galvoti tiek apie atstovaujamo prekinio ženklo įvaizdžio kūrimą, tiek ir apie pardavimus skatinantį jo pateikimą elektroninėje erdvėje.

Internete parduoti mažai žinomų prekinių ženklų produktus yra kur kas sudėtingiau. Įprastai žmonės yra kur kas labiau linkę rinktis žinomus produktus, nes šie jiems atrodo patikimesni. Dėl šios priežasties pardavėjams bei naujai susikūrusių prekinių ženklų savininkams tenka nemažai investuoti į patį marketingą, padedantį formuoti gerą prekinio ženklo įvaizdį. Tačiau kaip jau buvo anksčiau, tenka rūpintis ne tik marketingu, tačiau ir pardavimais.

Tiesą sakant, didinti prekinio ženklo žinomumą yra kur kas sunkiau, nei rūpintis pardavimine verslo dalimi. Šiais laikais marketingo bei reklamos kampanijoms būtinos išlaidos yra kur kas didesnės, lyginant jas su elektroninės parduotuvės išlaikymu. Situaciją dažnai apsunkina ir tai, jog pardavimai gali tiesiogiai priklausyti nuo reklaminių kampanijų efektyvumo.

Marketingas – prioritetas

Nors kiekvieno smulkaus prekinio ženklo situacija yra skirtinga, tačiau gana dažnai pasitaiko atvejų, kuomet naujai susikūręs prekinis ženklas yra laikomas gana smulkiu verslu, negalinčiu marketingui skirti didesnio biudžeto. Būtent tuomet smulkaus verslo atstovai suka galvas apie papildomas bei didelių resursų nereikalaujančias galimybes, kurios galėtų tiek efektyviai didinti prekinio ženklo žinomumą, tiek ir formuoti teigiamą jo įvaizdį. Teigiamą įvaizdį formuojančiais marketinginiais žingsniais gali būti laikomos reklamos ar kitokio pobūdžio turinio kūrimas bei jo platinimas.

Priešingai nei marketinginė smulkaus verslo dalis, elektroninė prekyba nereikalauja praktiškai jokių papildomų resursų ar investicijų. Šiomis dienomis sukurti elektroninę parduotuvę ar reprezentacinį internetinį puslapį gali praktiškai bet kas. Šiuo metu rinkoje esančiomis internetinių puslapių ar parduotuvių kūrimo platformomis naudotis yra be galo paprasta, o galutinis rezultatas gali atrodyti tikrai profesionaliai. Kitaip tariant, dažnu atveju susikurti reprezentacinę internetinę svetainę su integruota parduotuve galima vos už kelis šimtus eurų, įskaitant domeno registravimą bei hostingo paslaugos užsakymą.

Pats elektroninės parduotuvės išlaikymas taip pat nereikalauja praktiškai jokių resursų. Tikėtina, jog mažesnį žinomumą turintis ar naujai susikūręs prekinis ženklas taip pat generuos ir kiek mažesnį pelną dėl mažesnio kiekio internetinių užsakymų. Kuomet internetinių užsakymų yra mažiau, pasirūpinti jų išsiuntimu bei pardavimais gali tas pats žmogus. Taip pat nereikėtų pamiršti, jog norint pasiekti tam tikrų internetinės parduotuvės lankomumo rezultatų, rekomenduojama palaikyti internetinės svetainės aktyvumą. Tai reiškia, jog nuolat atnaujinti prekių ar produktų aprašymus ar reguliariai kelti tinklaraščio įrašus. Tiesą sakant, visus šiuos darbus taip pat galima atlikti pačiam, kuomet yra turima bent šiek tiek laisvo laiko.

Nuosavo prekinio ženklo produktų pateikimas

Niekas taip gerai nepažįsta produktų kaip jų prekinio ženklo įkūrėjas. Tikėtina, jog su šiuo teiginiu sutiks daugelis.

Žinias apie nuosavo prekinio ženklo produktus galima paprastai paversti pardavimus padedančiu didinti reiškiniu. Puikus to pavyzdys, prekių aprašymai, kuriuose yra pateikiama informacija apie pačias geriausias bei išskirtinumą užtikrinančias savybes. Žinoma, prekių aprašymai tikrai nėra laikomi vieninteliu būdu, leidžiančiu perteikti pirkėjams informaciją apie produktą. Taip pat puikiu informacijos pateikimo būdu gali būti laikomos įvaizdinės produktų fotografijos, taip pat padedančios išryškinti svarbiausias savybes ar išskirtinumus.

Tinkamas prekinio ženklo produktų pateikimas elektroninėje parduotuvėje padės skatinti pardavimus, todėl liks kur kas daugiau laiko galvoti apie naujai įkurto bei mažiau žinomo prekinio ženklo įvaizdžio formavimą bei marketinginės strategijos kūrimą.

Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę ir mokėjimo korteles