Publikuota 02.04.2020

MakeCommerce.lt yra mokėjimų surinkimo platforma, padedanti Jūsų elektroninėje parduotuvėje rinkti mokėjimus iš klientų per elektroninę bankininkystę bei mokėjimo korteles. Su elektroninės prekybos savininkais dalinamės savo sukauptomis žiniomis šiame ir kituose mūsų tinklaraščio straipsniuose.

Elektroninės prekybos verslas gyvuoja ir auga praktiškai pagrinde iš naujų klientų pritraukimo. Tad lenktynėse siekiant padidinti pardavimus gali būti ypatingai svarbus lankytojų srautas iš natūralios paieškos.

SEO privalumai elektroninei prekybai

Prekės ženklo žinomumo didinimas. Daugeliui elektroninės prekybos parduotuvių reikia optimizuotis paieškos varikliams, kad sumažintu išlaidas skiriamas prekės žinomumo didinimui. Pirmasis paieškos rezultatų puslapis dažnai gali būti pirmas kartas, kai pirkėjas pamato Jūsų prekės ženklą arba tai gali paskatinti jį atsiminti, kad kartą lankėsi Jūsų svetainėje (aplankytos nuorodos atvaizduojamos kita spalva paieškos rezultatuose).

Be to, kai kuriems lankytojams tinklalapiai esantys aukštose organinės paieškos rezultatų vietose, gali sudaryti ir patikimo bei brandaus prekės ženklo įspūdi.

Rinkodaros piltuvėlio užpildymas (Marketing funnel). Tradiciniai rinkodaros etapai – supratimas, susidomėjimas, noras, veiksmas – priklauso nuo nuolatinio naujų lankytojų srauto. SEO vaidina lemiamą vaidmenį didinant lankytojų srautą reikalingą pirmajam „rinkodaros piltuvėlio“ etapui.

Žinoma SEO vaidina svarbų vaidmenį ir kituose etapuose. Pirkėjams tęsiant kelionę nuo supratimo prie susidomėjimo, vėliau ir iki veiksmo (pirkimo).

Išplečiamos pakartotinės rinkodaros auditorijos. Kai lankytojai apsilanko Jūsų elektroninėje parduotuvėje naudodami natūralią paiešką (ar kitus kanalus), Jūs galite rinkti slapukus pakartotinės rinkodaros kampanijoms. Surinkę slapukus galėsite parodyti reklamas pirkėjams, kai jie išeina iš Jūsų elektroninės parduotuvės nieko nenupirkę ir naršo kituose portaluose. Kuo daugiau žmonių apsilankys Jūsų elektroninėje parduotuvėje, tuo didesnė bus ir Jūsų pakartotinės rinkodaros auditorija.

Ilgų paieškos terminų „gaudymas“ (Long tails). Penkiolika procentų paieškos užklausų yra naujos – „Google“ dar niekada jų nematė. Šios vienkartinės ilgos frazės sudaro apie 40% visos paieškų apimties. Ilgosios frazės paprastai konvertuojamos greičiau ir lengviau nei kiti raktiniai žodžiai.

Elektroninės parduotuvės paprastai yra suprogramuotos taip, kad būtų optimizuotos ilgiems raktiniams žodžiams ir tokioms paieškoms, nes jos dažnai yra sukurtos hierarchiškai. Pvz., įprastas meniu drabužių elektroninėje parduotuvėje gali būti Drabužiai> Vyriški drabužiai> Aksesuarai> Kaklaraiščiai> Raudoni kaklaraiščiai> Raudoni šilko kaklaraiščiai. Šie puslapiai gerai atitinka raktinius žodžius su ilguose užklausose  pvz.: „vyriškas mėlynas šilko kaklaraištis“.

Gerinti vartotojo patirtį. Gera vartotojo patirtis skatina konversijas.  SEO padeda suprasti pirkėjus ir tokiu būdu optimizuoti Jūsų elektroninę parduotuvę. Tai, savo ruožtu, gerina pozicijas organinėje paieškoje, kas vėlgi didina lankytojų srautą, ir galų gale pardavimus.

Raktinių žodžių duomenys parodo pirkėjų norus. Jie nori kažko, štai kodėl jie ieško. Tie patys duomenys padeda suprasti, kaip pirkėjai galvoja ar kalba apie savo norus. Naudodami jų raktinius žodžius savo svetainėje galite pagerinti vartotojo patirtį. Pvz., jei dauguma ieškančiųjų ieško „pigus mėlynas šilkinis kaklaraištis“, pabrėždami pigumą savo elektroninėje parduotuvėje, galėsite pagerinti vartotojo patirtį – jam pateiksite to, ko jis ieškojo.

Be to, kokybiškos vartotojo patirties teikimas yra pagrindinis reitingo veiksnys, ypač „Google“. Jei ieškotojai dažnai spustelėja nuorodą į Jūsų svetainę, bet iškart grįžta į paieškos rezultatus, „Google“ daro prielaidą, kad Jūsų svetainė nėra tinkama tai užklausai arba yra nepatogi vartotojui. Ir tai gali pakenkti reitingams.

Sumažėja mokamos reklamos paieškos išlaidos. Turinys, kurį optimizuojate SEO, taip pat turėtų būti naudingas „Google Ads“ kampanijoms, darant prielaidą, kad naudojate tinkamus raktinius žodžius mokamoje paieškoje. „Google“ kokybės balas įvertina skelbimų atitikimą nukreipimo puslapiams, koks juose turinys, ir ar sutampa skelbimo tekstas, su tinklapio tekstu kad būtų nustatytas mokestis už paspaudimą.

Optimizuoti nukreipimo puslapiai reiškia geresnius kokybės balus, mažesnes paspaudimų išlaidas ir didesnį našumą natūralioje paieškoje.

Ilgalaikė vertė. SEO yra investicija į ilgalaikį efektyvumą. Priešingai nei reklama, jos vertė nesibaigia pasibaigus kampanijai.

Taip pat SEO nėra ir vienkartinis darbas. Tai nesibaigiantis optimizavimo projektų ciklas, kur dėmesys sutelkiamas į Jūsų svetainės turinį, dizainą ar technologijas. Kiekvienas projektas greičiausiai turės ilgalaikę vertę, todėl mėnesiais ar metais padidės natūralios paieškos našumas.

Sekite mus socialiniame tinkle Facebook, ir apie naujus straipsnius sužinokite pirmieji.

Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę