Grįžti į straipsnių sąrašą

Socialinis tinklas „Pinterest”: kuo ši platforma gali būti naudinga prekiaujantiems internetu?

28.09.2022
5 min

Socialiniai tinklai elektroninės prekybos kontekste jau kurį laiką turi tikrai didelę reikšmę. Taip yra todėl, jog daugeliu atvejų jie tampa praktiškai nepakeičiamu įrankiu, padedančiu efektyviai skleisti informaciją apie parduodamus produktus ar pačią elektroninę parduotuvę. Trumpiau tariant, šiandien socialiniai tinklai yra visapusiškai pritaikyti reklamos sklaidai, kuri yra laikoma neatsiejama sėkmingos internetinės prekybos dalimi.

Didelę įtaką socialinių tinklų reikšmei internetinės prekybos kontekste taip pat daro ir tai, jog juose yra be galo patogu dalintis vizualine medžiaga, tokia kaip vaizdo įrašai ir nuotraukos. Būtent šie vizualiniai elementai suteikia galimybę potencialiam klientui geriau susipažinti su pateikiama informacija. Dėl šios priežasties didelio dėmesio elektroninės prekybos atstovų tarpe jau susilaukė tiek „Instagram“, tiek ir „Facebook“ socialinių tinklų platformos.

Deja, tačiau „Instagram“ ir „Facebook“ socialiniai tinklai pastaraisiais metais tapo ypatingai „perkrauti“ reklamomis, o tai neišvengiamai keičia naudotojų požiūrį į juos. Tuo tarpu „Pinterest” platforma yra palyginti nauja bei turinti gerokai mažiau vartotojų. Nepaisant mažesnio šios platformos populiarumo, naudotojų skaičius sparčiai daugėja ir šiuo metu siekia kiek daugiau nei 430 mln.

Kaip efektyviai išnaudoti „Pinterest” platformą internetinėje prekyboje?

Ne paslaptis, jog internetu perkantys žmonės praktiškai visuomet nori palyginti skirtingus produktus tam, kad rastų sau tinkamiausią bei priimtiniausią variantą. Dažnai toks skirtingų produktų palyginimas apsunkina, nes tenka vienu metu lankytis net keliose skirtingose elektroninėse parduotuvėse, o tai nėra patogu. Tuo tarpu „Pinterest” platformoje naudotojai gali išsaugoti sau patikusius variantus ir visas nuotraukas rasti vienoje vietoje. Visų pirma, tai padeda sutaupyti nemažai laiko, o antra – palyginimo procesas tampa patogesniu.

Būtent dėl patogaus palyginimo proceso „Pinterest” platforma yra ypač tinkama parduodant specifinius ar nišinius produktus, kurių rinkoje yra kiek mažiau. Taip yra todėl, kad išsaugojus patinkančio produkto nuotrauką, vartotojas akimirksniu gali gauti ir daugiau panašaus turinio. Tuo tarpu prie įkeltų nuotraukų taip pat galima įkelti ir nuorodas, vedančias į konkrečią elektroninę parduotuvę. Turint omenyje, jog ši platforma yra sparčiai auganti, darosi aišku, jog tai puikus įrankis, potencialiai padėsiantis padidinti turimos elektroninės parduotuvės lankytojų srautą.

Kiekvienas „Pinterest” platformos vartotojas turi unikalią naršymo patirtį, kuri padeda formuoti jam pateikiamo turinio tipą. Tai reiškia, jog programa seka, kokiomis temomis labiausiai domisi vartotojas ir priklausomai nuo to jam vis dažniau pateikia su dažnai ieškoma tematika susijusį turinį. Tokiu būdu vartotojas yra labiau įtraukiamas.

Galiausiai svarbu pabrėžti ir tai, jog „Pinterest” vartotojai programai patys nurodo, kokios tematikos turinys jiems yra pats aktualiausias. Tai padeda programai lengviau prisitaikyti prie vartotojo ir pateikti jam individualizuotą medžiagą. Dėl šios priežasties galima drąsiai teigti, jog „Pinterest” geba suburti „kokybiškus” vartotojus, o tai reiškia ir didesnę tikimybę jiems parduoti prekes ar produktus.

Kaip paruošti vizualinę medžiagą „Pinterest” platformai?

Kaip jau buvo minėta anksčiau, „Pinterest” yra platforma, kurioje dominuoja vizualinis turinys. Vizualinio tipo medžiagos svarba internetinėje prekyboje yra žinoma jau nuo seno. Visų pirma, vaizdinis turinys padeda lengviau patraukti žmogaus dėmesį, sukelti emocijas ir aiškiai pademonstruoti parduodamo produkto savybes, kurias gali būti sunku perteikti kitu būdu.

Žinoma, jeigu plėsti internetinį verslą norintis elektroninės parduotuvės atstovas iki šiol niekuomet nėra turėjęs nieko bendro su fotografija, tinkamas nuotraukų bei kitos medžiagos paruošimas jam gali pasirodyti sudėtingas. Dėl šios priežasties dalis verslininkų yra pasiruošę papildomai į tai investuoti bei samdyti profesionalius fotografus, kurie galėtų paruošti kokybišką bei įtraukiantį vizualinį turinį. Tačiau ką daryti pradedantiems, kurie fotografo paslaugoms neturi numatę papildomo biudžeto?

Šiomis dienomis praktiškai kiekvienas išmanusis telefonas turi integruotas gana kokybiškas kameras, kurių dėka įtraukiantį vizualinį turinį gali sukurti beveik kiekvienas. Tai akivaizdžiai palengvina kūrybinį procesą ir suteikia galimybę visus šiuos darbus atlikti savarankiškai. Žinoma, kartais nufotografuoti produktus pačiam bei sukurti tikrai kokybiškas nuotraukas gali būti sunku, o ir rezultatas ne visuomet gali džiuginti. 

Puikią pagalbą kuriant kokybišką vaizdinę medžiagą gali suteikti įvairios išmaniojo telefono programėlės, leidžiančios atlikti nuotraukų korekcijas. Puikus pavyzdys – „Lightroom”. Ši programėlė leidžia atlikti nuotraukos spalvų bei pačios kompozicijos korekcijas. Plačias nuotraukų redagavimo duris atveria ir galimybė naudotis greitam nuotraukų redagavimui pritaikytais paruoštukais, žinomais kaip „Lut’s” (look up tables). Šie paruoštukai yra sukurti taip, jog vos vienu mygtuko paspaudimu nuotraukai būtų pritaikomas specifinis įvaizdis ar spalvų gama. Įprastai „Lut’s” paruoštukai kainuoja nedaug, tačiau leidžia ženkliai padidinti vaizdinio turinio patrauklumą.

Nuotraukų redagavimo programėlės suteikia beribes galimybes keičiant ar formuojant produktinių nuotraukų įvaizdį. Tai leidžia eksperimentuoti tol, kol galiausiai galutinis rezultatas tenkina, o nuotraukos iš tiesų pradeda pritraukti interneto naršytojų dėmesį. O juk tai ​​„Pinterest” platformoje ir yra vienas iš svarbiausių dalykų.

Specialistų prognozės

Nereikia būti socialinių tinklų specialistu, jog laikui bėgant galima būtų įžvelgti besikeičiančias daugelio platformų tendencijas. Tokie populiarūs socialiniai tinklai kaip „Instagram“ ir „Facebook“ laikui bėgant tapo ne tik turinio dalijimosi platformomis tarp įprastų vartotojų, tačiau taip pat ir puikia vieta reklamuoti teikiamas paslaugas ar parduodamus produktus. Panašios komercinės tendencijos jau dabar yra stebimos „LinkedIn“ ar net tokiame nišiniame socialiniame tinkle kaip „Tinder“. 

Tikėtina, jog laikui bėgant ir „Pinterest” taps puikia vieta komercinių reklamų transliavimui. Šioje platformoje reklamuoti produktus turėtų būti ypač patogu, nes programa gali lengvai sekti vartotojų veiklą ir konkrečias reklamas rodyti tik panašiu segmentu besidomintiems lankytojams.

Galbūt jau netolimoje ateityje socialinis tinklas „Pinterest” taps dar puikesniu įrankiu, visapusiškai pritaikytu elektroninei prekybai bei leidžiančiu efektyviai generuoti papildomas pajamas.

Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę ir mokėjimo korteles