Back to all articles

Verslas internete – kaip pradėti?

11.12.2019

MakeCommerce.lt yra mokėjimų surinkimo platforma, padedanti Jūsų elektroninėje parduotuvėje rinkti mokėjimus iš klientų per elektroninę bankininkystę bei mokėjimo korteles. Su elektroninės prekybos savininkais dalinamės savo sukauptomis žiniomis šiame ir kituose mūsų tinklaraščio straipsniuose.

Yra keletas pagrindinių, laiko ir praktikos patikrintų žingsnių, kuriuos būtina atlikti norint pradėti sėkmingą verslą internete. Šie žingsniai yra būtini, nesvarbu kokia veikla norite užsiimti, prekiauti prekėmis elektroninėje parduotuvėje, ar teikti paslaugas.

Verslas internete – pagrindiniai žingsniai

  1. Supraskite klientų poreikį ir išpildykite jį
  2. Rašykite parduodančius tekstus
  3. Sukurkite lengvai naudojamą svetainę
  4. Optimizuokite svetainę paieškos varikliams
  5. Kurkite ekspertinę reputaciją apie save (apie savo prekės ženklą)
  6. Naudokite el. laiškų rinkodarą
  7. Naudokite „upsell“ taktikas

Šie žingsniai gali būti naudingi kiekvienam pradedančiajam ar patyrusiam verslininkui, pradedant verslą internete ar vystant jau turimą.

1. žingsnis: Supraskite klientų poreikį ir išpildykite jį

Dauguma verslininkų, kurie tik pradeda veiklą, padaro klaidą, pirmiausia ieškodami prekės, o tik po to kam ją parduoti.

Norėdami padidinti savo sėkmės galimybes, pradėkite nuo rinkos išanalizavimo ir išsiaiškinimo ko gi rinkai reikia. Pirmiausia reikia rasti grupę žmonių, kurie ieško problemos sprendimo, bet neranda, arba pasirinkimų nėra daug. Internetas palengvina tokio tipo rinkos tyrimus:

  • Apsilankykite internetiniuose forumuose ir sužinokite, kokius klausimus žmonės užduoda, ir kokias problemas jie bando išspręsti.
  • Atlikite raktinių žodžių tyrimus, kad rastumėte raktinius žodžius, kurių daugiausiai žmonių ieško, ir kur konkurencija tokiose paieškose nėra didelė.
  • Peržiūrėkite savo potencialius konkurentus apsilankę jų svetainėse ir išsiaiškinkite ką jie daro gerai, o ką nelabai. Tuomet panaudokite tai ką sužinojote, ir sukurkite produktą jau egzistuojančiai rinkai – ir darykite tai geriau nei daro konkurentai.

2. žingsnis: Rašykite parduodančius tekstus

Laiko patikrinta parduodančių tekstų rašymo formulė, kuri lankytojus įtraukia į pardavimo procesą nuo pirmo apsilankymo iki pirkimo momento:

  • Sužadinkite susidomėjimą įtikinama antrašte.
  • Apibūdinkite problemą, kurią išsprendžia Jūsų produktas.
  • Įsitikinkite, kad esate šios problemos sprendimas.
  • Pridėkite žmonių, kurie naudojosi Jūsų produktu atsiliepimus.
  • Kalbėkite apie produktą ir jo naudą vartotojui.
  • Suteikite tvirtą garantiją.
  • Sukurkite būseną „čia ir dabar“.
  • Parduokite.

Visame tekste turite sutelkti dėmesį į tai, kaip Jūsų produktas ar paslauga vienareikšmiškai gali išspręsti žmonių problemas ar pagerinti jų gyvenimą. Mąstykite kaip klientas ir klauskite savęs „Kas man iš to? Kam man reikia šio produkto?“

3. žingsnis: Sukurkite lengvai naudojamą svetainę

Kai jau išsityrėte rinką ir radote tinkamą produktą ar paslaugą, dabar esate pasiruošę savo smulkaus verslo internete svetainei. Nepamirškite svetainę daryti kuo aiškesnę ir paprastesnę. Turite mažiau nei penkias sekundes, kad patrauktumėte kažkieno dėmesį – kitaip jie paliks Jūsų svetainę taip ir netapę pirkėjais. Keletas svarbių patarimų, kuriuos reikėtų atsiminti:

  • Pasirinkite vieną ar du paprastus šriftus baltame fone.
  • Padarykite aiškią ir paprastą navigaciją, atvaizduokite ją kiekviename puslapyje vienodai.
  • Garso ar vaizdo įrašus naudokite atsakingai, neperkraukite jais svetainės.
  • Įtraukite naujienlaiškių užsisakymo formą, tam kad galėtumėte rinkti el. pašto adresus rinkodarai.
  • Padarykite užsakymo procesą kuo trumpesnį. Jeigu tik galite, naudokite vieno puslapio užsakymo langą. Jeigu Jūsų svetainė neturi tokios galimybės, galite naudoti MakeCommerce siūlomą „Simple Checkout“ mokėjimų apdorojimo sprendimą

Kurkite savo internetinę parduotuvę tokią, jog joje ir patys norėtumėte pirkti.

4. Optimizuokite svetainę paieškos varikliams, jog pigiai pritrauktumėte lankytojus į savo svetainę

Mokama už paspaudimą reklama (PPC. Populiariausia t.y. Google Ads) yra lengviausias būdas gauti lankytojų į visiškai naują svetainę. Ji turi du pranašumus, lyginant su laukimu, kol lankytojai patys ras Jūsų elektroninę parduotuvę. Pirma, PPC reklama iškart pasirodo paieškos puslapiuose, o antra, PPC reklama leidžia išbandyti skirtingus raktinius žodžius, taip pat antraštes, kainas ir pardavimo metodus. Jūs ne tik gausite tiesioginį srautą, bet taip pat galite naudoti PPC skelbimus, kad surastumėte geriausius, didžiausią konversiją turinčius raktinius žodžius. Tada galite optimizuoti ir savo svetainę, būtent šiems raktiniams žodžiams, kurie padės reitinguotis natūralios paieškos rezultatus.

5. Kurkite ekspertinę reputaciją apie save (apie savo prekės ženklą)

Žmonės naudoja internetą informacijai ieškoti. Pateikite straipsnius, patarimus nemokamai kitoms svetainėms ir pamatysite kaip Jūsų el. parduotuvės lankomumas auga. Stenkitės jog nuoroda į Jūsų verslą internete būtu įtraukta į kiekvieną straipsnį, kuri įdedate į kitas svetaines.

Suteikite nemokamą, ekspertinį turinį. Kurkite straipsnius, vaizdo įrašus ar bet kokį kitą turinį, kuris žmonėms bus naudingas. Platinkite tą turinį internetiniuose straipsnių kataloguose ar socialiniuose tinkluose. Tapkite aktyviu forumų ir socialinių tinklų, kuriose lankosi Jūsų tikslinė auditorija, ekspertu.

Pasieksite naujus skaitytojus. Bet dar geriau, kiekviena svetainė, skelbianti Jūsų turinį, įdės nuorodą atgal į Jūsų svetainę. Paieškos varikliai mėgsta nuorodas iš atitinkamų svetainių ir apdovanos jus reitingu.

6. Naudokite el. laiškų rinkodarą

Įdiekite savo elektroninėje parduotuvėje naujienlaiškių užsakymo formą, taip pat prašykite perkančių klientų jog jie sutiktu gauti Jūsų naujienlaiškius ir pasiūlymus el. paštu. Verslas internete be elektroninių laiškų rinkodaros, sėkmingai egzistuoti vargu ar gali. Be to, elektroniniai laiškai, tai vienas iš pigiausių būdų pasiekti savo klientus ir padidinti savo pardavimus. Kai lankytojas palieka savo elektroninio pašto adresą pas Jus, ką tai reiškia:

  • Jūs suteikiate jiems tai, ko jie paprašė, t.y. specialių pasiūlymu el. paštu.
  • Jūs kuriate šiltus santykius su klientais, (tol kol neperspaudžiate su siuntimo dažnumu).
  • Elektroninių laiškų kampanijų efektyvumą galite išmatuoti 100%.
  • El. Pašto rinkodara yra pigesnė ir efektyvesnė nei spauda, televizija ar radijas, nes ji labai tikslinga.

Visi, kurie lankosi Jūsų svetainėje ir palieka sutikimą el. pašto rinkodarai, yra per vieną žingsnelį nuo tapimo lojaliu pirkėju. Ir nėra geresnio įrankio nei el. paštas, paprastus pirkėjus paversti lojaliais pirkėjais.

7. Naudokite „upsell“ taktikas

Verslas internete sėkmingai auga, kai rinkodara paremta strategija didinti kiekvieno kliento taip vadinamą „lifetime value“, tai yra didinti kliento išleidžiamą pinigų sumą per visą gyvavimo ciklą. Trečdalis žmonių, kurie pirko iš Jūsų kartą, pirks ir dar kartą, jei su jais susisieksite. Pirmasis pardavimas yra pats sunkiausias, kaip beje ir pats brangiausias, investicijų į kliento pritraukimą atžvilgiu. Taigi, jei norite vėl parduoti, naudokite tiesioginio pardavimo strategijas:

Siūlykite produktus, kurie puikiai dera su kliento išsirinkta preke, kaip pavyzdžiui jeigu perka batus, pasiūlykite kartu pirkti ir batų priežiūros reikmenų.

Išsiųskite nuolaidos kodus, kuriuos klientas galės panaudoti kito apsipirkimo metu.

Siūlykite susijusius papildomus ar susijusius produktus puslapyje, po apmokėjimo, ar siuntos sekimo puslapyje

Apdovanokite savo klientus už jų lojalumą ir jie taps dar lojalesni.

Internetas keičiasi taip greitai, kad vieneri metai internete, realiame pasaulyje prilygsta maždaug penkeriems metams. Tačiau verslas internete, nelabai te pasikeitė nuo įprasto standartinio verslo, ir sėkmingo verslo auginimo procesai liko labai panašūs. Jei tik pradedate mažą verslą internete, laikykitės šių aprašytų žingsnių, ir Jums tikrai pasiseks.

Sekite mus socialiniame tinkle Facebook, ir apie naujus straipsnius sužinokite pirmieji.

Registruokitės dabar!