Publikuota 19.08.2019

Pradėti savo elektroninį verslą nėra labai lengva, dažnai turite spręsti daug techninių problemų. Senas geras posakis – gerą mokytis iš savo klaidų, bet dar geriau mokytis iš kitų klaidų, tad mes aprašėme dešimt dalykų, kurie gali erzinti Jūsų elektroninės parduotuvės vartotoją ir mažinti jo norą pirkti būtent pas Jus.

Tinklalapis nekuria pasitikėjimo

Turėti patikimai atrodantį tinklalapį yra bene svarbiausias dalykas elektroniniam verslui. Elektroninės parduotuvės dizainas, jame skelbiama informacija turi kurti pasitikėjimą lankytojams. Kurdami savo elektroninės parduotuvės tinklalapį, įsitikinkite jog struktūra yra aiški, informaciją galima rasti patogiai ir greitai.

Taip pat didelį dėmesį skirkite prekių aprašymui, prekių nuotraukoms, nes gramatiškai tikslūs tekstai, profesionalios nuotraukos taip pat padeda kurti pasitikėjimą. Duokite suprasti savo lankytojams, jog Jūs esate savo srities profesionalas.

Tinklalapis nėra tinkamai atvaizduojamas mobiliuose telefonuose

Nors šiuo metu, vis dar didžioji dalis klientų užbaigią pirkimą nešiojamųjų ar stalinių kompiuterių pagalba, pirkimai naudojant mobiliuosius įrenginius sparčiai auga. Jeigu Jūsų elektroninės parduotuvės dizainas nėra pritaikytas mobiliems įrenginiams tikimybė prarasti potencialų pirkėja smarkiai didėja. O kelių metų perspektyvoje, tai gali net reikšti Jūsų elektroninio verslo žlugimą. Tad imkitės veiksmų nedelsiant, patikrinkite kaip Jūsų tinklalapis atvaizduojamas tiek mobiliuose telefonuose, tiek planšetiniuose kompiuteriuose. Pabandykite atlikti visą pirkimo procesą naudojantis mobiliuoju telefonu, įsitikinkite jog mygtukai pakankamai dideli jog juos būtu galima lengvai paspausti, tekstai pakankamai aiškūs jog juos būtų galima perskaityti mobiliojo telefono ekrane.

Kuriant naują elektroninės parduotuvės tinklalapį, visada rekomenduojame dizainą kurti mobiliesiems įrenginiams, ir tik po to jį pritaikyti staliniams kompiuteriams.

Priverstinė registracija

Elektroninės parduotuvės savininkui žinoma yra patogu, jeigu visi pirkėjai registruojasi elektroninėje parduotuvėje. Tačiau, kai kuriems klientams gali kilti klausimas, ar tai būtina? Kodėl aš turiu susikurti paskyrą norėdamas tik vieną kartą nusipirkti prekę? Gal užtenka tik mano elektroninio pašto adreso, namų adreso ir viskas?

Tad prieš versdami klientus registruotis, gerai pagalvokite, ar tai yra būtina. Kokią pridėtinę vertę gaus Jūsų klientai užsiregistravę? Gal specialūs pasiūlymai, specialios nuolaidos? Jeigu ne – tuomet leiskite pirkti nesiregistravus.

Jeigu nuspręsite savo elektroninėje parduotuvėje leisti apsipirkti be registracijos, tuomet „Make Commerce“ turi puikų sprendimą padedanti pagreitinti apsipirkimo procesą Jūsų klientams – tai „Simple Checkout“ paslauga.

Neteisinga arba nepilna informacija apie produktus

Kol įprastoje parduotuvėje klientas gali pamatyti, pačiupinėti perkamą prekę, elektroninėje parduotuvėje sprendimą pirkti klientas priima perskaitęs prekės aprašymą ir peržiūrėjęs nuotraukas. Tad norėdami padidinti pardavimus, įsitikinkite, jog kiekviena Jūsų parduodama prekė turi išsamius aprašymus, bei aukštos kokybės nuotraukas.

Kaip parašyti gerus prekių aprašymus, jau esame rašę anksčiau, šį straipsnį galite rasti čia.

Nėra paieškos

Jeigu Jūsų elektroninėje parduotuvėje pateikiama daug prekių, įsitikinkite kad Jūsų tinklalapyje veikia paieška. Neverskite savo potencialių klientų gaišti savo brangų laiką, norint surasti jiems reikiamą prekę. Jeigu klientas atėjęs į Jūsų elektroninę parduotuvę greitai neras to ko jam reikia, tikėtina prarasite potencialų pirkėją.

Ribotas pristatymo pasirinkimas

Daugelis elektroninių parduotuvių prekiauja prekėmis, kurios turi būti pristatytos klientui. Tad labai svarbu, jog Jūsų klientas galėtu pasirinkti jam patogiausią pristatymo būdą. Lietuvoje šiuo metu labai populiarus pristatymo būdas – pristatymas į paštomatus. Tačiau nevisos prekės gali būti pristatytos į paštomatus, o kartais ir klientui patogiau prekę gauti į namus. Tad suteikite galimybę savo klientui rinktis.

„Make Commerce“ būdama „Omniva“ dalimi, suteikia galimybę elektroninių verslų savininkams greitai ir lengvai pradėti siūlyti savo klientams galimybę, prekes pristatyti į „Omniva“ paštomatus, tokia galimybė jau yra įdiegta į „Make Commerce“ elektroninių parduotuvių įskiepius.

Nepatogus apmokėjimas

Kuomet tik pirkėjas įsidėjo prekes į krepšelį ir nusprendė už jas sumokėti, paskutiniai kliento veiksmai Jūsų elektroninėje parduotuvėje turi būti itin patogūs kad užtikrintų geriausią kliento patirtį. Apmokėjimo formoje turi būti tik reikalingiausia informacija, neturi būti blaškančių elementų.

Lietuvoje daugelis pirkėju renkasi sumokėti už prekes naudojantis „Bnak-link“ paslauga, tačiau jeigu prekes parduodate ir užsienio klientams, siūlome leisti atsiskaitymus ir kreditinėmis kortelėmis.

Norint leisti klientams atsiskaityti „bank-link“ paslauga, Jums reikėtu sudaryti sutartis su visais šalyje veikiančias bankais, bei integruoti jų „bank-link“ į savo elektroninę parduotuvę, kas pareikalautų daug laiko ir didelių IT sąnaudų. Norint to išvengti galite naudoti mokėjimo tarpininką, tokį kaip „Make Commerce“.

Pasirinkus „Make Commerce“ Jums nereikės pasirašinėti sutarčių su visais bankais, nereikės daryti sudėtingų integracijų. Pasirašius tik vieną sutartį su „Make Commerce“, galėsite rinkti mokėjimus iš visų populiariausių bankų klientų. Jums taip pat nereikės investuoti į IT, nes mes jau turime sukūrę įskiepius populiariausioms elektroninių parduotuvių platformoms arba galime pasiūlyti „Simple Checkout“ paslaugą.

Lietuvoje žinoma taip pat išlieka populiarus būdas už prekes atsiskaityti jų pristatymo metu. Tad rekomenduojame siūlyti ir tokį atsiskaitymo būdą savo pirkėjams.

Prastas klientų aptarnavimas

Teikti aukščiausius standartus atitinkantį klientų aptarnavimą yra būtina, norint veikti ilgai ir pelningai. Jeigu klientui kylą klausimų prieš perkant prekę, ir jis greitai negauna atsakymo, didelė tikimybė jog jis paliks elektroninę parduotuvę nieko nenupirkęs. Įsitikinkite jog Jūsų klientai lengvai gali su Jumis susisiekti telefonu ar elektroniniu paštu, bei greitai gauti reikiamus atsakymus.  Atsakydami klientui, pasistenkite atsakyti kuo išsamiau, jog klientui nebereikėtu į Jus kreiptis pakartotinai.

Nėra informacijos apie prekių grąžinimą

Vadovaujantis įstatymais klientai gali grąžinti prekes, pirktas elektroninėje parduotuvėje per 14 dienų (yra keletas išimčių). Tad aiškiai ir suprantamai išdėstykite grąžinimo galimybes, paaiškinkite klientui koks bus grąžinimo procesas.  Norėdami sumažinti grąžinimus – stenkitės kuo detaliau aprašyti prekes ir pateikti kuo tikslesne produktų nuotraukas, kad klientas nusipirkęs prekę gautu ją tokią, kokios tikėjosi.

Nėra pateikiamos tinklalapio naudojimo taisyklės

Tinklalapio naudojimo taisyklės bei privatumo politika turi būti lengvai randama, bei aiškiai parašyta. Nors iš pirmo žvilgsnio atrodo jog ši informacija klientui visiškai neįdomi, tačiau tai yra sutartis tarp Jūsų ir Jūsų kliento, be to tinklalapio naudojimo taisykles bei privatumo politiką, pateikti savo klientams įpareigoja ir įstatymai.

 

Originalaus straipsnio autorius Krista Sileniece. Originalus straipsnis pateikiamas https://maksekeskus.ee/blog/10-asja-mis-ajavad-e-poest-ostjad-hulluks/

Sekite mus socialiniame tinkle Facebook, ir apie naujus straipsnius sužinokite pirmieji.

Registruokitės dabar!