Grįžti į straipsnių sąrašą

Naujausias „Google“ atnaujinimas bei besikeičiantis požiūris į turinį internetinėse svetainėse ir parduotuvėse

12.04.2024

Turbūt kiekvienam reguliariai internetu besinaudojančiam žmogui „Google“ yra nepakeičiamas įrankis, padedantis paprastai internete rasti reikiamą informaciją. Šaltinių teigimu, „Google“ platformoje kiekvieną dieną vidutiniškai atliekama virš 8 milijardų paieškų, o tokie skaičiai tik dar kartą įrodo, kokią milžinišką reikšmę turi šis skaitmeninės paieškų platformos milžinas. Savaime suprantama, kad „Google“ yra naudojamas ne tik informacijos, tačiau ir prekių ar paslaugų paieškoms. Milijonai žmonių kiekvieną dieną ieško prekių ar paslaugų, kurias norėtų įsigyti internetu ir jie naudoja būtent „Google“ platformą. Dėl šios priežasties daugybė internetu prekiaujančių verslininkų investuoja dideles pinigų sumas į SEO, kad jų verslas būtų kaip įmanoma lengviau randamas beribėse interneto platybėse.

Tai, į ką „Google“ pakeitė požiūrį

Nors yra begalė veiksnių, darančių tiesioginę įtaką internetinės svetainės matomumui internete bei jos pozicijai „Google“ paieškų platformoje, tačiau pastaruoju metu būtent svetainėje esantis turinys specialistų yra laikomas bene pačiu svarbiausiu. Kalbant apie turinį svarbu pabrėžti, jog tikrai didelė dalis žmonių šiomis dienomis naudojasi dirbtinio intelekto įrankiais, kurie padeda paprastai generuoti tekstus. Visų pirma, toks tekstų generavimas nereikalauja nei pastangų nei finansinių investicijų, o darbas būna atliktas vos per kelias sekundes ar minutes. Toks paprastas turinio kūrimo procesas paskatino tūkstančius internetu prekiaujančių verslininkų naudotis proga bei savo elektronines parduotuves užpildyti dirbtinio intelekto sugeneruotu turiniu.

Prasidėjus dirbtinio intelekto bumui „Google“ į tai žiūrėjo gana paprastai ir tokių įrankių naudojimas blogesnės įtakos internetinių svetainių pozicijai „Google“ paieškos rezultatuose nedarė. Nepaisant to, šių metų kovą oficialiai pristatytas milžiniškas „Google“ atnaujinimas viską šiek tiek pakoregavo ir dabar „Google“ gerokai sugriežtino savo požiūrį į tokį masinį prastos kokybės turinio naudojimą internetinėse svetainėse.

Nors „Google“ oficialiai nepateikia informacijos, kad naujasis atnaujinimas yra nukreiptas prieš dirbtinio intelekto sugeneruotą turinį, tačiau dauguma internetinių svetainių savininkų, naudojusių tokio tipo turinį savo svetainėse jau pastebėjo ženkliai sumažėjusį lankytojų srautą.

Kokybiškas bei originalus turinys

Priešingai nei daugelis mano, dabartinės dirbtinio intelekto technologijos dar nėra tokios pažangios, kad galėtų sukurti gerą, kokybišką bei įdomiai pateiktą turinį žmonėms. Puikiu pavyzdžiu galima laikyti „OpenAI“ kompanijos pagrindinį produktą „Chat GPT“. Nors šis įrankis tikrai stebina savo galimybėmis bei funkcionalumu, jo kuriamas turinys vis dar išlieka primityviu bei ne visuomet suteikiančiu žmonėms pridėtinės vertės.

Taigi, įdiegdama naujausią atnaujinimą, kompanija „Google“ didelį dėmesį skyrė tų internetinių svetainių bei parduotuvių pozicionavimui, kurios talpina kokybišką turinį. Natūralu, kad daugeliui automatiškai iškilo klausimas – kas gi yra tas kokybiškas internetinės svetainės turinys?

Atsakymų į šį klausimą gali būti ne vienas, o pati kompanija „Google“ to tiksliai neatskleidžia, nesuteikdama tikslaus sąvokos apibrėžimo. Nepaisant to, didžiausią tikimybė yra ta, jog kokybišku turiniu yra laikomas turinys, kuris geba išlaikyti internetinės svetainės lankytojų dėmesį bei suteikia galimybę lankytojams visą reikiamą informaciją rasti toje pačioje vietoje.

Net ir ilgametė patirtį turintys SEO specialistai supranta, jog dažnai jų sritis yra kiek neapibrėžta, nes „Google“ oficialiai neskelbia savo veikimo principo savybių bei nenurodo, kaip tiksliai veikia jų algoritmas, nuo kurio ir priklauso internetinės svetainės ar parduotuvės pozicija paieškų platformoje. Nepaisant to, ilgametė praktika leido suprasti, kokie veiksmai internetinėje svetainėje bei už jos ribų padeda pasiekti geresnių rezultatų. Taigi, panaši situacija yra ir šįkart. Nors aukščiau pateiktas „kokybiško turinio“ apibrėžimas nebūtinai yra tikslus, tačiau tikėtina, jog būtent toks jis ir turėtų būti.

Rekomendacijos, kuriomis verta vadovautis

Kaip jau tapo aišku, dirbtinis intelektas pastaruoju metu buvo nepakeičiamas turinio kūrėjas tūkstančiams internetines parduotuves turinčių verslininkų. Žaibiškai generuojamas originalus turinys pagal individualias užklausas leido efektyviai užpildyti įvairias internetinių svetainių bei parduotuvių nišas, o svarbiausia, jog tai nereikalavo nei pastangų bei finansinių resursų. Panašu, jog ši „lengvo“ turinio era keliauja į pabaigą, o didis „Google“ vėl stengiasi pirmenybę skirti sunkiai dirbantiems.

Taigi, viena iš pagrindinių rekomendacijų, kuria yra verta vadovautis kuriant turinį internetinėms svetainėms bei parduotuvėms – originalus bei problemas sprendžiantis turinys. Kuriant tokį turinį yra rekomenduojama stengtis įsijausti į potencialių klientų bei internetinės parduotuvės lankytojų vaidmenį bei pagalvoti, kaip tas turinys turėtų atrodyti. Žinoma, raktažodžių svarba vis dar išlieka, todėl tokio turinio kūrimą reikėtų derinti ir su jais. Vis dėlto svarbu pabrėžti ir tai, jog prie „mirties slenksčio“ buvusi turinio kūrėjų bei rašytojų profesija ir vėl įgauna prasmę ir, panašu, kad ją išgelbėjo pasikeitęs „Google“ požiūris į turinį, esantį internetinėse svetainėse.

Rekomendacijos, kuriomis verta vadovautis

Svarbu pabrėžti ir tai, jog SEO specialistai šiomis dienomis internetines svetaines bei parduotuves stengiasi optimizuoti taip, kad patiktų ne žmonėms, o „Google“ paieškų sistemai. Paties „Google“ teigimu, tai nėra teisinga, todėl atnaujintas algoritmas stengsis identifikuoti tokias internetines svetaines bei parduotuves bei mažins lankytojų srautą į jas. „Google“ skaičiavimai rodo, kad atlikti paieškų sistemos algoritmų pakitimai prastos kokybės turinio savyje turinčias internetines svetaines padarys net 40% prasčiau matomas internete.

Uždarose socialinių tinklų grupėse skaitmeninės rinkodaros bei SEO specialistai jau dalinasi informacija apie drastiškai kritusį internetinių svetainių lankomumą vos tik šis „Google“ atnaujinimas buvo pradėtas. Tikėtina, kad rezultatai gali keistis dar labiau, nes, panašu, jog „Google“ dar tik įsibėgėja ir pakeitimų, susijusiu su požiūriu į prastos kokybės turinį, gali būti dar daugiau. 

Lengvų pinigų nebūna. Tikriausiai „Google“ vadovaujasi tokiu požiūriu ir suteikia galimybę daugiau lankytojų sulaukti toms internetinėms svetainėms, kurių savininkai visą laiką nuoširdžiai stengėsi dėl turinio kokybės. Tuo tarpu greitai, masiškai,  tačiau mažiau kokybiškai turinį kūrę prekybininkai bei administratoriai lieka nubausti ir sulaukia vis mažiau srauto į savo internetines svetaines ar parduotuves.

Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę ir mokėjimo korteles