Publikuota 29.09.2021

Akivaizdu, jog internetinė prekyba šiandien vis dar išlieka bene pačiu populiariausiu verslo modeliu tiek tarp stambesnių įmonių, tiek ir tarp asmeninę sėkmę bandančių internetinio verslo naujokų. Sparčiai besikeičiantys pirkėjų įpročiai bei besivystančios internetinės technologijos suteikia visas galimybes, kurių reikia sėkmingam internetinės prekybos startui.

Internetinė prekyba daugeliui asocijuojasi su fizinių produktų pardavimais, tačiau šiomis dienomis internete yra begalė prekybos taškų, skirtų būtent skaitmeninių produktų prekybai. Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog parduoti skaitmeninį produktą gali būti kur kas sunkiau, tačiau tai tikrai nėra tiesa. Nors pats prekybos principas išlieka panašus parduodant tiek skaitmeninius, tiek ir fizinius produktus, tačiau reikėtų turėti omenyje, jog parduodamų produktų pateikimas elektroninėje erdvėje turėtų skirtis priklausomai nuo jo segmento. Štai keli patarimai, kurie padės vystyti sėkmingus skaitmeninių produktų pardavimus.

Skaitmeniniai produktai – kas tai?

Turbūt kiekvienas besinaudojantis socialiniais tinklais bent kartą yra matęs reklamą, kurioje yra pateikiama ar pristatoma programinė įranga. Dažniausiai tai būna įrankiai, suteikiantys galimybę spręsti kokias nors problemas ar atlikti veiksmus skaitmeninėje erdvėje. Trumpiau tariant, skaitmeniniam segmentui priklausantys produktai neturi jokios fizinės formos, o jų panaudojimas yra galimas tik naudojant skaitmeninius įrenginius ar informacines technologijas. Puikiu pavyzdžiu galima laikyti Adobe sukurtus produktus, skirtus skaitmeninio turinio kūrimui bei modifikavimui. 

Prekyba skaitmeniniais produktais kiekvienais metais tampa vis populiaresnė dėl sparčiai augančios tokio produktų segmento pasiūlos. Specialistai mano, jog jau netolimoje ateityje skaitmeninių produktų pardavimo rinka gali tapti bene didžiausia elektroninės prekybos dalimi.

Kaip parduoti skaitmeninį produktą?

Prekyba skaitmeniniais produktais taip pat yra verslo modelis, kuriuo pardavėjai siekia kuo didesnio pelno. Vis dėlto reikėtų atminti, jog dažnu atveju parduodamas skaitmeninis produktas turėtų padėti potencialiems pirkėjams išspręsti konkrečią problemą, su kuria jie susiduria kasdieninėje veikloje. Toks įvairių problemų sprendimas gali būti paprastai traktuojamas kaip pridėtinės vertės sukūrimas.

Dažnai pasitaiko atvejų, kuomet fizinius produktus pardavinėjantiems prekybininkams nereikia sukti galvos dėl parduodamų prekių pateikimo. Egzistuoja begalė fizinių produktų, kurių sukuriama vertė yra akivaizdi. Tai gali būti įvairios valymo priemonės, rūbai ir dar daugiau. Pirkėjas savarankiškai supranta tokių prekių teikiamą naudą, todėl dažnai sprendimas įsigyti tokias prekes netrunka ilgai. Tuo tarpu skaitmeninių produktų pardavėjams neretai gali tekti paplušėti, norint supažindinti potencialų pirkėją su pačiu produktu bei jo suteikiamomis savybėmis.

Skaitmeninio produkto pateikimas elektroninėje erdvėje turėtų būti pagrįstas ne tik informatyvumu, tačiau taip pat ir aiškiu jo sukuriamos vertės reprezentavimu. Tai reiškia, jog pardavėjas turėtų susitelkti ties turiniu, kuris padeda visapusiškai supažindinti potencialų pirkėją su parduodamu produktu.

Tikslinės auditorijos pažinimas

Tinkamai pažinti bei identifikuoti tikslinę auditoriją šiandien yra svarbiau nei bet kada anksčiau. Tikslinės auditorijos analizę šiomis dienomis taiko praktiškai visi verslo modeliai, įskaitant ir tuos, kurie prekiauja skaitmeniniais produktais. Tai padeda pardavimų skatinimui skirto turinio kūrimą daug paprasčiau nukreipti į tuos žmones, kuriems tikimybė parduoti produktą yra pati didžiausia.

Dar vienas ypatingai svarbus aspektas yra skaitmeninis marketingas. Ne paslaptis, jog šiandien skaitmeninio marketingo teikiamomis galimybės naudojasi bene kiekvienas pardavimų verslo atstovas. Skaitmeninis marketingas yra tai, kas padeda didinti parduodamos produkcijos žinomumą bei leidžia jai tapti lengviau matomai. Įprastai toks prekinio ženklo ar produkto žinomumo didinimas yra atliekamas pasitelkiant įvairaus pobūdžio reklamas, kurios gali reikalauti gana didelių finansinių resursų. Būtent dėl šios priežasties tikslinės auditorijos pažinojimas gali tapti pagrindiniu motyvu, leidžiančiu maksimaliai optimizuoti reklamines išlaidas ir susitelkti tik ties potencialiais parduodamo produkto pirkėjais. Nors pats tikslinės auditorijos pažinojimas yra svarbus ir fiziniais produktais prekiaujantiems verslininkams, tačiau skaitmeninių produktų pardavimuose ši praktika taip pat yra neįtikėtinai svarbi bei aktuali.

Papildomos naudos sukūrimas

Skaitmeninių produktų rinkoje egzistuoja begalė alternatyvių sprendimų. Puikus pavyzdys – duomenų stebėjimui bei analizavimui skirta programinė įranga. Skaičiuojama, jog šiuo metu prekyboje gali būti net keli šimtai tokių įrankių. Dalis jų leidžia atlikti praktiškai identiškus veiksmus, o tai vienareikšmiškai lemia ir augantį potencialaus pirkėjo pasirinkimą.

Ne paslaptis, jog parduodamo produkto kaina daro be galo didelę įtaką pirkėjo pasirinkimui, tačiau ar visuomet tai yra pagrindinis argumentas, skatinantis pirkėją rinktis būtent pigiausią pasiūlymą? Natūralu, jog kainos mažinimas tikrai nėra verslo atstovų prioritetas. Kainos mažinimas taip pat dažnai reiškia ir pelno dalies praradimą, o tai elementariai prieštarauja prekybos verslo siekiamybėms. Būtent dėl šios priežasties skaitmeninę produkciją parduodantys prekybininkai stengiasi potencialiems vartotojams siūlyti ir įvairias pridėtines vertes, kurios padėtų pasirinkti būtent jų parduodamą sprendimą.

Būdai, padedantys sukurti pirkėjui pridėtinę vertę:

  • Nemokama bandomoji versija: Pasiūlymas išbandyti nemokamą, tačiau terminuotą parduodamo skaitmeninio produkto versiją yra bene pats populiariausias bei didžiausią vertę sukuriantis sprendimas. Tokiu būdu pirkėjai įgauna galimybe įsitikinti produkto veiksmingumu neišleidžiant nei cento.
  • Greitas bei profesionalus klientų aptarnavimas: Skaitmeninėje erdvėje dažnai gali kilti nenumatytų situacijų, susijusių su programinėmis klaidomis ar kitais reiškiniais. Susidūrę su tokio pobūdžio problemomis klientai dažniausiai yra linkę kreiptis į produkto pardavėją, kuris ir turėtų padėti išspręsti iškilusias problemas. Operatyvus reagavimas į klientų problemas sukuria nemenką pridėtinę vertę, didinančią tikimybę, jog kitą kartą klientas vėl pasirinks tą patį produkto tiekėją.
  • Pinigų grąžinimo garantija: Nėra nieko geriau nei užtikrintumas. Pasiūlymas grąžinti pinigus tais atvejais, kuomet produktas nepatenkino pirkėjo lūkesčių sukuria tikrai nemažą vertę. Žinoma, taip pat gali pasitaikyti atvejų, kuomet pirkėjai gali norėti susigrąžinti pinigus apgaulės būdu, todėl kiekvieną tokią užklausą reikėtų vertinti individualiai bei atidžiai įsiklausyti į pinigus susigrąžinti norinčio kliento argumentus.
  • Galimybė palikti atsiliepimą: Suteikti galimybę skaitmeninio produkto pirkėjams palikti atsiliepimą taip pat yra be galo svarbu. Šiandien žmonės yra linkę įsitikinti produkto veiksmingumu dar prieš atliekant apmokėjimą. Atsiliepimai gali tapti puikiu įrankiu, lemiančiu potencialių pirkėjų galutinį sprendimą įsigyti parduodamą produktą.

Apibendrinimas

Prekyba skaitmeniniais produktais tampa kur kas paprastesnė bei efektyvesnė, kuomet yra suprantama ne tik tikslinė potencialių pirkėjų auditorija, tačiau ir fundamentalūs tokio tipo produkcijos pateikimo ypatumai. Taip pat ypač svarbu yra suteikti klientams užtikrintumo jausmą bei, žinoma, kuo didesnį pridėtinę vertę kuriančių savybių paketą.
Sekite mus socialiniame tinkle Facebook, ir apie naujus straipsnius sužinokite pirmieji.

Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę ir mokėjimo korteles