Publikuota 14.05.2021

Parduodant prekes internetu, svarbu daugelis dalykų – tai, ko pirkėjas nejaučia pirkdamas prekes fizinėse parduotuvėse, ieško elektroninėse. Tik čia didžiausią reikšmę turi pats prekės aprašymas ir nuotraukos, o ne jos realus vaizdas, kokybės niuansai, garsas ar kvapas.

Prekių nuotraukos

Be abejo, pirmas dalykas į kurį atkreipiamas dėmesys – prekės nuotrauka. Kokia tikimybė parduoti prekę, kuri neturi nuotraukos, nesvarbu, ar tai kvepalai, ar automobilio padangos, minėti, greičiausiai nereikia. Daug kartų mažesnė, nei prekių, kurios turi nuotraukas. Ir tos nuotraukos privalo būti geros, kuo labiau profesionalios, kad pabrėžtų privalumus. Raiška taip pat nepamaišys. Jei turite galimybes, galite pasitelkti ir filmuotą medžiagą. Tai ypač veikia, jei prekės naudojimas yra pakankamai sudėtingas. Mokykite pirkėjus kurdami filmukus apie tai. Tai yra privalumas ir dėl to, kad jie žino, jog perka prekę ne iš eilinio pardavėjo, o iš eksperto ir taip susidaro patikimą nuomonę.

Prekių pavadinimai

Antras svarbus dalykas – pavadinimas. Jis turi kelis kriterijus – aiškumas, informatyvumas ir raktiniai žodžiai. Pavadinimas – antras dalykas, į kurį atkreipiamas dėmesys. Ypač Google paieškoje. Prekių modelių numeriai, spalvos ir specifiniai rūšiavimo kriterijai turi atsispindėti pavadinime. Pavyzdžiui, Mėlynas vaikiškas džemperis su automobiliais “Cars”, nuskaitomas kaip aiškius kriterijus atitinkantis pavadinimas, kurį radus paieškoje jau galima spausti nuorodą. Jei prekė turi modelio numerį, pavyzdžiui, automobiliai, tai, be abejo, labai svarbu nurodyti pavadinime. Kuo tiksliau pavadinime apibūdinsite produktą, tuo didesni bus šansai jį parduoti. Jis turi įtakos didelei daliai organinio srauto į Jūsų elektroninę parduotuvę. Pavadinimo sklandumas – lengvas skaitymas, taip pat turi nemažai įtakos. Psichologinis aspektas, kai supranti, kokia tiksliai yra prekė, taip pat lemia teigiamą pasirinkimą.

Prekių aprašymai

Prekės aprašymas – vieta Jūsų fantazijai, tačiau nepamirškite ir tam tikrų taisyklių. Kokio ilgio jis turi būti – bene dažniausiai pasitaikantis klausimas. Jei vadovautumėtės tik logika, kad aprašymas turi pritraukti kuo daugiau organinio srauto ir atitikti SEO kriterijus, galite ir suklysti. Tarkim, jei parduodate drabužius, ar tikrai prie kiekvienos prekės Jums reikia rašyti 300-600 žodžių apibūdinimą? Greičiausiai su tokio ilgio aprašymais tik atbaidysite potencialų pirkėją. Išlikite objektyvūs.

Jei Jūsų elektroninėje parduotuvėje – tik keletas prekių, kurios turi daug specifikos, pavyzdžiui, buitinė technika, galite nesibaiminti. Visa informacija, suteikta apie ją aiškiai ir detaliai, taps geru prekės aprašymu ir didele nauda potencialiam pirkėjui. Jei parduodate, pavyzdžiui, kanceliarines prekes, aprašydami vadovaukitės taisykle, jog reikia nurodyti parametrus ir pridėti sakinį apie paskirtį bei patirtį. Niekas, pirkdamas vinis, nenorės skaityti apie medų ir bites. Aprašymas turi atitikti prekių toną. Šioje vietoje neatitikimai atrodo juokingai ir nesukelia pasitikėjimo. Vienaip atrodo, kai mažybiniais žodžiais aprašote minkštus žaislus, ir visai kitaip – kai taip kalbate apie statybinę techniką. Nors aprašymas ir turi sukelti emociją, tačiau neturi trikdyti pirkėjo.

Pirkėjo “digital” personos

Pažinkite savo potencialų pirkėją. Jei įsivaizduojate, kad Jūsų pirkėjas yra jauna mamytė, kuri gali skirti vaikų batukams pakankamai daug pinigų, investuokite laiko į prekių aprašymus ir nuotraukas. Pabrėžkite svarbius kriterijus, pavyzdžiui, impregnuoti batukai, su kuriais kojytės visuomet bus sausos – funkcionalumas ir konkreti nauda, kuri svarbi vaiko mamai. Taigi, pažvelkite iš pirkėjo pozicijos. Taip pat nebijokite naudoti “call-to-action” frazių, kurios gali paskatinti pirkėją imtis veiksmo.

Nemažai įtakos turi ir techninės gudrybės. Pirmiausia tai – šriftai. Jei norite kažką pabrėžti, naudokite paryškinimą arba pasvirimą, taip atkreipsite dėmesį į norimus dalykus. Žinokite, jog dauguma potencialių pirkėjų prekių aprašymo nuo pradžios iki galo neskaitys, todėl toks būdas padeda jiems pamatyti, tai Jūs norite, kad jie pamatytų.

Pavadinimas, kas be ko, turi būti ryškus ir didesnis, nei visas prekės aprašymas. Be abejo, ne mažiau svarbi ir logika prekių sąraše, prekių eiliškumas, jų išdėstymas. Jei Jūsų elektroninė parduotuvė atrodys kaip sąvartynas, niekas nieko joje ieškoti nenorės. Pasikliaukite tvarkos logika, prekes išdėliokite pagal jų panašumus, paskirtį, kainas ir panašiai. Labiausiai iškelkite pačius geriausius produktus. Jie turi matytis visur, net kaip rekomendacijos, naršant po visas kitas prekes.

Bandykite, bandykite ir dar kartą bandykite. Jei bandysite, žinosite, kas veikia geriausiai. Jei matote, kad potencialus pirkėjas ateina iki produkto puslapio, jame praleidžia šiek tiek laiko ir uždaro, greičiausiai problema bus produkto aprašyme. Integravę Google Analytics, galite matyti, kur atmetimas yra didžiausias. Jei pirkėjas taip ir nededa prekės į krepšelį, koreguokite aprašymą. Jei veiksmas įvyksta ir prekė vis dėlto atsiduria krepšelyje, tačiau iš ten taip ir nepereinama prie apmokėjimo, turite koreguoti galimas nuolaidas, siuntimo kaštus ir panašiai. Antru atveju – sveikiname, nes Jūsų prekių aprašymas yra geras.

Be abejo, visada pravers apžvelgti konkurentus. Nebūtinai turite vadovautis jų pavyzdžiais, išskirtinumas dažnai būna privalumas renkantis prekes. Galbūt jų prekių nuotraukos nuobodžios, o Jūsų išskirtinės. Nebijokite išsiskirti iš minios. Dažnai paieškose ieškoma tik nuotraukų ir pagal jas nusprendžiama, ar norisi keliauti į elektroninę parduotuvę, todėl išdailintam aprašymui pridėkite ir gražias iliustracijas. Tačiau nebūkite visiški plagiatoriai. Iš konkurentų klaidų mokomės tam, kad jos būtų tinkamai ištaisytos.

Sekite mus socialiniame tinkle Facebook, ir apie naujus straipsnius sužinokite pirmieji.

Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę