Grįžti į straipsnių sąrašą

Automatizuotas prekių kiekio sandėlyje valdymas – sparčiai populiarėjantis būdas optimizuoti prekybos verslą

28.06.2024

Elektroninėje prekyboje efektyvus prekių atsargų valdymas yra vienas iš esminių sėkmingo verslo elementų. Turimo prekių likučio valdymas dažnai gali padėti išvengti per didelio arba per mažo prekių kiekio sandėlyje, optimizuoja sandėlio darbą ir užtikrina, kad klientai gautų savo užsakymus laiku. Šiame straipsnyje aptarsime, kaip efektyviai sekti prekių atsargas ir valdyti internetinės parduotuvės užsakymus, naudojant specialiai tam pritaikytą programinę įrangą.

Kodėl svarbu efektyviai valdyti atsargas?

Atsargų valdymas yra svarbus kiekvienam elektroninę prekybą vykdančiam verslininkui, nes jis padeda išlaikyti balansą tarp prekių turėjimo sandėlyje ir klientų poreikių patenkinimo. Per didelis atsargų kiekis gali lemti nereikalingas sandėliavimo išlaidas, papildomą netvarką ir įšaldytas apyvartines lėšas. Tuo tarpu per mažas – prarastus pardavimus ir laiku užsakymo negaunančius klientus. Svarbu paminėti ir tai, jog efektyvus prekių atsargų valdymas taip pat padeda sumažinti prekių pasenimo riziką, jeigu prekės turi galiojimo laiką. Galiausiai patogus ir optimizuotas prekių likučio sekimas išorinių programų dėka gali nuimti nuo pečių šią naštą bei suteikti galimybę didesnę dalį dėmesio skirti kitiems svarbiems verslo plėtros etapams.

Programinės įrangos svarba šiuolaikiniam verslui

XXI amžius tuo ir yra žavus, kad begalė kylančių problemų gali būti paprastai sprendžiamos būtent programinės įrangos dėka. Turimų prekių likučio bei internetinės parduotuvės užsakymų valdymas taip pat šiandien gali būti patikėtas programinės įrangos produktams, kurie neabejotinai pasirūpins daugeliui internetu prekiaujančių asmenų keliamu papildomu galvos skausmu. Tokios sistemos padeda automatizuoti begalę su turimu prekių likučiu susijusių užduočių, tokių kaip atsargų kiekio stebėjimas, užsakymų valdymas, prekių užsakymai ir dar daugiau.

Vienas iš populiariausių prekių likučio valdymo sistemų visame pasaulyje „TradeGecko“ siūlo daugybę pačių įvairiausių funkcijų, įskaitant atsargų stebėjimą realiuoju laiku, užsakymų valdymą ir integracijas, skirtas sistemos įdiegimui į pačias populiariausias elektroninės prekybos platformas. Vienas didžiausių šios programinės įrangos privalumų yra tas, jog „TradeGecko“ yra visapusiškai pritaikytas tiek mažmeninei, tiek ir didmeninei prekybai internetu.

Atsargų valdymo programų privalumai ir trūkumai

Nors prekių likučio valdymo sistemos vis dar yra tobulinamos, tačiau jos jau dabar suteikia nemažai privalumų. Pirmiausia, tai leidžia tiksliau sekti atsargas, sumažinant per didelio ar per mažo atsargų kiekio riziką. Antra, automatizuotos sistemos padeda sutaupyti laiko ir sumažinti klaidų tikimybę, nes daugelis užduočių atliekamos automatiškai pagal sudėtingus, tačiau tikslius algoritmus. Tačiau yra ir tam tikrų trūkumų, su kuriais susiduria nemažai tokio tipo programine įranga besinaudojančių žmonių. Pirma, kai kurios programos gali būti brangios, ypač mažiems verslams. Taip pat verta paminėti ir tai, išmokti naudotis šiomis sistemomis ne visuomet yra paprasta. Kartais tam neišvengiamai reikia nemažai laiko bei pastangų.

Ar verta naudoti atsargų valdymo programas mažoms įmonėms?

Natūralu, jog mažesnes internetines parduotuves valdantiems verslininkams gali kilti klausimas, ar verta investuoti į atsargų valdymo programas. Nors kiekvienas individualiai gali vertinti savo galimybes papildomoms investicijoms, tačiau dažnu atveju dauguma visų šių programinės įrangos paketų nėra brangūs. Pavyzdžiui, mažesnė internetinė parduotuvė, kurią valdo vos vienas asmuo ir kuri per mėnesį sulaukia iki 50 užsakymų gali įsigyti tokią programinę įrangą vidutiniškai vos iki 50 eurų per mėnesį. Nors pradžioje gali atrodyti, kad tai yra papildomos išlaidos, ilgalaikėje perspektyvoje šios programos padeda sutaupyti laiko ir, svarbiausia, išvengti klaidų.

Žinoma, renkantis atsargų valdymo programą svarbu atsižvelgti net į keletą pagrindinių veiksnių. Pirmiausia, reikia įvertinti savo verslo poreikius bei jo dydį. Mažesnėms įmonėms gali pakakti paprastesnių sprendimų, tokių kaip „Zoho Inventory“, o didesnėms įmonėms gali prireikti platesnį funkcionalumą turinčių sistemų, tokių kaip „Odoo“ ar „TradeGecko“. Taip pat svarbu atsižvelgti į programos integracijos galimybes su naudojamomis internetinės prekybos sistemomis. 

Automatizavimo privalumai atsargų valdymui

Naudojant automatizuotas atsargų valdymo sistemas galima paprasčiau optimizuoti prekių užsakymą ir jų vykdymo efektyvumą. Automatizuotos sistemos gali greitai ir tiksliai apdoroti didelius duomenų kiekius, sumažinant žmogiškųjų klaidų tikimybę ir užtikrinant, kad visi procesai vyktų kiek greičiau. Tikėtina, jog tai yra kiek svarbiau didesnėms internetinėms parduotuvėms, kurių administravimas apima didelius prekių likučio bei užsakymų srautus.

Automatizavimo-privalumai

Integracija su populiariomis internetinės prekybos platformomis

Ne paslaptis, jog absoliuti dauguma visų internetinių parduotuvių šiandien veikia vienoje iš pačių populiariausių internetinės prekybos platformų, tokių kaip „Shopify“, „WooCommerce“, „PrestaShop“ ir dar daugiau. Pavyzdžiui, jau ne kartą minėtas „TradeGecko“ turi integracijas su pačiomis populiariausiomis platformomis, o tai padeda sukurti papildomą patogumą tiek stebint prekių likutį, tiek ir rūpinantis internetinės parduotuvės užsakymais. Tokios integracijos padeda užtikrinti, kad visi duomenys būtų nuolat atnaujinami ir tikslūs, sumažinant klaidų riziką populiarių internetinės prekybos platformų naudotojams.

Automatinis prekių užsakymas iš tiekėjų

Dalis šio tipo programinės įrangos paketų suteikia galimybę automatiškai užsakyti prekes iš tiekėjų. Trumpiau tariant, jos suteikia galimybę  nustatyti kiekvieno produkto atsargų užsakymo taškus. Kai konkrečios prekės atsargų lygis sandėlyje sumažėja iki nustatyto skaičiaus, programa automatiškai pateikia užsakymą tiekėjui. Verta paminėti ir tai, jog tokia sistema leidžia savo duomenų bazėje saugoti informaciją apie tiekėjus, įskaitant jų kontaktinius duomenis, apmokėjimo sąlygas ir net produktų katalogus. Žinoma, jeigu kyla būtinybė sąmoningai keisti prekių kiekį sandėlyje, visi pakeitimai gali būti atliekami ir rankiniu būdu, pasakant programai, jog šių prekių kol kas užsakyti nereikia nepaisant spartaus jų likučio mažėjimo sandėlyje. Skamba puikiai, tiesa?

Ar prekių likučio valdymo programos iš tiesų yra populiarios?

Nors smulkūs verslai vis dar dažniau renkasi prekių likučius bei visas su tuo susijusias operacijas valdyti savarankiškai rankiniu būdu,  tačiau didesnį verslai dažniau renkasi tokio tipo programinę įrangą. 2024 metų duomenimis, daugiau nei 23 000 didesnių internetinės prekybos verslų visame pasaulyje renkasi automatizuotas sistemas. Suprantama, mažesni verslai gana retai susiduria su milžinišku kiekiu užsakymų, todėl ir prekių likučio valdymas nereikalauja didelių resursų.

 

Registruokitės dabar! Rinkite mokėjimus per el. bankininkystę ir mokėjimo korteles